{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Gentagende hævelse (Ben) {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Jeg står men denne dejlige hest som har alt i kassen til at blive s-hest men desværre styrede vi i december måned sidste år hvilket kostede en meget lille skade på støttebåndet. Hesten blev selfølgelig scannet og blev af dyrlæget beordret 3 ugers skridt for hånd derefter en uge skridt med rytter en uge med travintavaller og derefter en uge med galopintravaller.
Så langt kom vi så desværre bare ikke da den efter 2 uger begyndte at hæve igen i samråd med dyrlæge fik den nu en måneds boksro efterfuldt af en måned skridt for hånd og herefter kontrolscaning.

Kontrolscanningen var rigtig fin og Dyrlægen vi havde ude denne gang kunne slet ikke se nogen tegn på der har været en skade så fint var det helet.. Og vi blevnu sat igang med genoptræning igen 14 dage med travintravaller og derefter en uge hvor vi lagde store volter ind og ugen efter påbegynde galop. alt i alt en måneds genoptræning hvorefter han mente jeg bar skulle ride den let alm og så langsom øge op.. Vi har været igang 5 uger og ingen problemer været og vi har en enkelt gang også lade heste komme løs efter ridning så han kunne rulle sig og bevæge sig lidt uden rytter- heller ingen problemer her.

Men idag er han lidt kåd og det lykkes ham at tabe mig og herefter løber han jo en del rundt men ingen bukkespring eller anet der kan belaste hård. jeg får ham fanget og kommer op og får redet videre- dog ikke så meget da han jo har haft motioneret sig selv en del men bar lige så vi endte med at det var mig der bestemte.

Da jeg sadler af er han nu hævet i benet igen - dog ikke der hvor skadet har været og kun på indersiden.
Men jeg er bar ved at opgiv at få en ridehest ud af ham nu vis den ikke kan holde til dette hvordan skal den så nogensinde holde til at springe.

Hva ville i gøre i denne situation. Jeg vil jo self se dagende an om det bliver bedre/værre og om den blir ved at hæve ved belastning. Det skal siges hævelsen hurtig falder igen - væk dagen efter(ihvertfald de andre gange) Hesten går med ringsko for at give ekstra støtte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gentagende hævelse (Ben)
  • #1   7. jun 2015 Min dressurhest står ofte med hævede ben, det kan være et forben, bagben i koden eller højere oppe smiley
    Det har ingen betydning for hende og hun er aldrig halt af det smiley
    Dog ved jeg ikke om det kan være det samme med din da den jo har haft en skade, men har du snakket med dyrlæge omkring hævelsen? smiley

• #2   7. jun 2015 syntes det lyder som om du har gjort en del.. ville også tænke som dig hvis den ik kan holde til lidt fjolleri på en mark hvad så med ridning..

jeg har haft gode erfaringer med boot stald og ridegamacher til min der har haft en skade i benet.. han fik samtidig en kur med glycosamin og msn på en 6 måneders tid det hjalp tl han efterfølgende var rengående .. red derefter altid med bot ridegamacher..

men ville lart overveje om dem kommer til at kunne holde til de høje klasser

• #3   7. jun 2015 Har os overvejet om den bar skal være lidt tyk i benet når den har lavet noget da den aldrig har været halt eller på anden måde generet men ønsker jo heller ikke at lave en rigtig skade ud af det.

Tror beslutningen er taget om bar at lukke ham på fold og så se tiden an og når hævelsen er væk ja så forsætte ridningen hvor vi slap 14 mins ridning i intervaller..

Hører meget gerne fra andre der har oplevet noget ligne og hvad i har gjort/erfaret

Kommentér på:
Gentagende hævelse (Ben)

Annonce