Overvægtig islænder {{forumTopicSubject}}
Så er den gal igen.... havde ellers lige fået min islænder ned på 350kg, hvilket er passende til hende. Men pga. græsset, så har hun nu taget 22kg på over 2 uger.
Sidste sommer var hun oppe og veje 420kg, og det tager rigtig lang tid for at få hende til at smide de ekstra kilo....
Jeg rider 4-5 gange om ugen, både bane og lange ture. Hun har masser af energi, så vi rider i et godt tempo.
Hun går med 3 andre islændere på 1,3ha græs, som er lavfruktangræs. De andre 3 har ikke taget på, og ser fine ud.
Jeg har nu valgt at lukke hende på jordfold fra kl. 15-21 hver dag, da jeg har læst mig frem til at der er mest fruktan i græsset på det tidspunkt, men er det nok? Hun går alene på jordfold, da de andre jo ikke skal tabe sig... og det er hun ikke helt tilfreds med :o(
Hvad siger i til at give heste en munkurv på? ville det være en bedre mulighed?
Skal lige sige hun er 6år, og ikke har været forfangen, men er nok i risiko for at blive det, da hun bliver så nemt tyk.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Du kan evt lade den gå på jordfold om dagen og kun på græs om natten.. Den vænner sig hurtigt til at gå der alene og så længe den kan se de andre heste og kommer over til dem om natten så kan jeg ikke se problemet i det.
mar 2006
Følger: 196 Følgere: 177 Heste: 3 Emner: 201 Svar: 1.812
maj 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 637
maj 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 637
Jeg er meget imod man bruger mundkurv, og jeg tror ikke at hun æder mere bare fordi hun kun kommer på græs om natten.
Overvægtig islænder