Ahh Øv ! {{forumTopicSubject}}
Ja. Nu har Filippa stået inde i en uge. Hun kan stadig ikke gå ordentlig.
Hun har før haft bagsko på, men fik dem af da hun kom på rideskolen, og har ikke haft dem på i et år eller to. Men er så pludselig blevet ømfodet, og kan/ vil næsten ikke gå på bagbenene.
Så hun har ikke måttet komme på fold, eller rides indtil hun fik sko på. Og smeden kunne ikke komme idag alligevel. Så det var lidt øv.
Synes dt var lidt synd for hende at hun skulle stå inde i en hel uge, uden at komme ud overhovedet. Så jeg har trukket en tur med hende næsten hver dag, og det ville jeg selvfølgelig også idag, dog bare på banen. Men jeg nåede kun at trække to runder, før jeg blev nød til at gå ind igen. For det var helt galt. Selvom banen ikke var frosset til eller noget, og den faktsik var rimelig blød og gå på.Haltede hun rimelig meget på bagbenene, altså sådan at hun ikke rigtig ville støtte på hendes højre bangben og skiftede rigtig hurtig over på venstre. Så jeg trak som sagtmind igen. Da jeg stillede hende på gangen for at rense hovene, løftede hun hendes højre bagben, og så rystede benet bare helt op i låret. Det var bare sygt. Har aldrig set noget lignende. Så jeg skyndte mig at hente noget varmt sæbevand, for aå at give hende et fodbad, til at tage trykket i hoven. For pokker da, jeg blev forskrækket da jeg så de rystelser i hendes bagben. Uhha !
Det er helt sindsyg, mand. For to måneder siden, var hun overhovedet ikke ømfodet, og nu kan hun næsten ikke gå.
Er blevet nød til at lade være med at muge ved hende i den her uge, fordi hun skal stå så blødt som overhovedet muligt !!
Men smeden kommer heldigvis i morgen !
Har i nogensinde oplevet noget lignende ??
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Håber hun får det bedre
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
nov 2005
Følger: 59 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 1.007 Svar: 4.947
jun 2005
Følger: 188 Følgere: 239 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
Må håbe rigtig meget at Ryan kommer i morgen...
God bedring fra Cash og Laban
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 350
Det er da virkeligt slemt !! :'O
Jeg kommer hen til jer i morgen (:
Så kan jeg trøste hende ;D Hehe
Men håber virkelig at Ryan kommer snart for
flips' skyld !
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 5 Emner: 32 Svar: 1.033
Min hoppe har også gået uden bagsk i jeg ved ikke hvor længe, men nu gik det bare ikke længere..
Hun fik sko på i mandags og nu er der ingen problemer..
Håber bare hun kan finde ud af at beholde dem på den her gang...
Tror det skyldes at det har været så hård en vinter i år hvor jorden har været frosset meget af tiden og så slider det meget mere på hovende end ellers..
For min smed sagde også at min hoppes baghove var helt slidt ned hvilket de eller ikke plejer at være.. Det er kun foran jeg plejer at have problemer..
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 5 Emner: 32 Svar: 1.033
Ja det er surt at have så mange problemer med hovene... For ingen hov ingen hest.. det er bare en totalt vigtig del af hestn som bare er nødt til at være iorden..
Heldigvis har hverken min oldb. eller shetlænder sko på.. Men det var nok ikke længe inden oldenborgeren skl have det...
Men det er nu mest for at give hende lidt mere gang...
Ahh Øv !