Ahh.. Hvor folk kører med hovedet under armen.. {{forumTopicSubject}}
Ja HG..
Må altså lige lukke lidt negativitet ud..
Det er simpelthen ved at pisse mig godt og grundigt af sådan som folk kører i trafikken, især omkring hestene...
Det der ligesom fik koppen til at flyde over var her den anden dag da jeg skridtede lands vejen, red ude i rabatten. Min ellers meget rolige og trafiksikre hest gik lige så stiller der ud af.
Kan se at der kommer en bil imod mig og der kommer en Arlatankbil bag mig. Ved siden af mig er en have med en hæk omkrig.
Arlabilen vælger så istedet for at vente med at kører forbi mig til bilen har passeret og kører forbi mig sammentidig med bilen (smal landevej) hvilket resulterer i at den kører ud lidt ud i rabatten med rimelig høj fart. Min hest kan ikke komme til siden pga hækken og er derfor klemt mellem tankbilen og hækken. Han sætter derfor i galop for at komme væk, får ham heldigvis stoppet efter et par meter, men hold da op jeg var rødglødende...!
Står nu med en hest der er blevet rigtig bange og bestemt ikke bryder sig om trafik.. øv
Så nu står den på stille og rolig træning med maskiner og biler..
dec 2008
Følger: 1 Emner: 51 Svar: 161
folf tænker sku ikke,de skal bare frem
aug 2009
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 800
Her forleden skulle mig og min mor hente min store bror fra en fest. På vej hjem på motorvejen møder vi en lastbil som slinger rigtig meget. Så min mor ikke turte køre forbi.
Han var tit tæt på at køre galt!
Men min blænder så op engang imellem så han kan se at vi var bag ved ham.
Da han så holder stille nok til at vi kunne overhæle gav han os fingeren!
Urg!
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
jul 2009
Følger: 103 Følgere: 126 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 355
Hader bare de folk der ikk har en skid respekt!!!
Det mindste de kan gøre, er da at tage lidt af farten af! ISÆR hvis det er lastbiler, hvorfor venter de ikke? Det er bare det værste!
For noget tid siden havde jeg en unghest, hver gang jeg skulle ud at gå (uden rytter)og der kom en bil Rimlig Hurtig, satte hun bagdelen ud mod vejen i al modstand til mig der prøvede at trække hende fremaf! Pyha hjertet endte lige pludselig oppe i hjertet et par gange da! Men jeg begyndte så at have en lang pisk med, så jeg kunne styre hendes bagdel bedre, men folk fik ikke ligefrem mere respekt!!!!
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 223 Svar: 2.108
Held og lykke med træning
jul 2008
Følger: 140 Følgere: 170 Heste: 5 Emner: 221 Svar: 4.623
god arbejdslyst...
dec 2009
Følger: 38 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 203 Svar: 650
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
der ude hvor jeg rider tager folk heller ikk hensyn, det er også en meget smal landvej, med ikk ret meget rabat, så sendt som i fredags kom vi ridende hvor en modkøernde bare kommer blæsende forbi.
har også oplevet flere busser, varevogne, og almindelig biler, i det område der ikke tager hensyn, selvom man viser tegn til dem
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 751
den anden gang var en lastbil der ikke mente han havde plads nok, så jeg måtte ride ind på privat grund i fuld galop. charføren(staves) kender jeg godt, og han hader heste, så gassede ekstra op da han så mig, og grinte da min hest panikkede
derefter var ju bee ikke glad for at gå på den vej, første gang var han ligeglad, men ved lastbilen fik han nok desværre
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Samme resultat som hos dig - hesten gik fra trafiksikker til bange
apr 2008
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 85
sep 2006
Følger: 101 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 249 Svar: 889
Jeg kan kan godt finde på at trække lidt ud på vejen hvis der kommer en bil, og så først trække ud til rabatten når de er forholdsvis tæt på. Det plejer at få de fleste bilister til at sagte farten og køre en stor bue udenom ..
Jeg vil godt påpege, at der intet farligt er i dette, da bilisterne ikke er tæt på
jan 2006
Hvis du ved hvilket firma ham chaufføren kører for, så klag til det. Det kan man godt, også hvis man selv kører i bil og ser en fra et firma der kører råddent.
jan 2006
mar 2009
Følger: 171 Følgere: 152 Heste: 4 Emner: 218 Svar: 2.752
Men øv øv, træls! Kender det desværre ALT for godt
apr 2008
det var beskeden til mig fra vognmanden
jan 2006
Du skal ringe til firmaet han arbejder for...
apr 2008
jan 2006
apr 2008
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 80 Svar: 1.276
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 250
Stod det til ham skulle man langt hellere ride ind og ødelægge markerne, og hvordan skal man få en god stabil trafiksikker hest, hvis man ikke tager den med ud i trafikken?
Men jeg tør snart ikke længere med alle dem der kører som sindssyge.
I sommers red jeg sammen med en veninde der er lidt af en nervøs rytter, og havde lige lånt en dejlig bundstabil islænder vallak, så vi vælger at ride en tur så hun kan lærer den at kende. Som vi er på vej hjemad igen kommer der tre biler i streg med høj fart, og hendes vallak begynder at blive urolig og bakker ud mod vejen.
Jeg vælger at bakke med, med hesten jeg red på for at signalere stop til trafikken, men næh nej de kørte da bare ud i rabatten hvor de næsten ødelagde en fold, med heste på, to af bilerne nåede forbi, og så valgte jeg at bakke min hest ind i den tredje bil, hvorefter der bliver råbt og skreget om at jeg da er en sindssyg kælling, jamen tak.
Ahh.. Hvor folk kører med hovedet under armen..