{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Ahh.. Hvor folk kører med hovedet under armen.. {{forumTopicSubject}}

Ja HG..

Må altså lige lukke lidt negativitet ud..

Det er simpelthen ved at pisse mig godt og grundigt af sådan som folk kører i trafikken, især omkring hestene...

Det der ligesom fik koppen til at flyde over var her den anden dag da jeg skridtede lands vejen, red ude i rabatten. Min ellers meget rolige og trafiksikre hest gik lige så stiller der ud af.

Kan se at der kommer en bil imod mig og der kommer en Arlatankbil bag mig. Ved siden af mig er en have med en hæk omkrig.

Arlabilen vælger så istedet for at vente med at kører forbi mig til bilen har passeret og kører forbi mig sammentidig med bilen (smal landevej) hvilket resulterer i at den kører ud lidt ud i rabatten med rimelig høj fart. Min hest kan ikke komme til siden pga hækken og er derfor klemt mellem tankbilen og hækken. Han sætter derfor i galop for at komme væk, får ham heldigvis stoppet efter et par meter, men hold da op jeg var rødglødende...!

Står nu med en hest der er blevet rigtig bange og bestemt ikke bryder sig om trafik.. øv
Så nu står den på stille og rolig træning med maskiner og biler..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ahh.. Hvor folk kører med hovedet under armen..
  • heidi j
    heidi j Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 51 Svar: 161
    #1   4. mar 2012 ja det er bare øv sådan noget,

folf tænker sku ikke,de skal bare frem

• #2   4. mar 2012 Nogle mennesker burde ikke have kørekort!

Her forleden skulle mig og min mor hente min store bror fra en fest. På vej hjem på motorvejen møder vi en lastbil som slinger rigtig meget. Så min mor ikke turte køre forbi.
    Han var tit tæt på at køre galt!
    Men min blænder så op engang imellem så han kan se at vi var bag ved ham.
    Da han så holder stille nok til at vi kunne overhæle gav han os fingeren!

Urg!

• #3   4. mar 2012 klag til arla over det.

• #4   4. mar 2012 Kan virkelig godt følge dig i det der!!! smiley
    Hader bare de folk der ikk har en skid respekt!!!
    Det mindste de kan gøre, er da at tage lidt af farten af! ISÆR hvis det er lastbiler, hvorfor venter de ikke? Det er bare det værste!

For noget tid siden havde jeg en unghest, hver gang jeg skulle ud at gå (uden rytter)og der kom en bil Rimlig Hurtig, satte hun bagdelen ud mod vejen i al modstand til mig der prøvede at trække hende fremaf! Pyha hjertet endte lige pludselig oppe i hjertet et par gange da! Men jeg begyndte så at have en lang pisk med, så jeg kunne styre hendes bagdel bedre, men folk fik ikke ligefrem mere respekt!!!!

• #5   4. mar 2012 Du er desværre ikke den eneste.. smiley Det er rigtig træls!
    Held og lykke med træning smiley

• #6   4. mar 2012 jeg har prøvet nogenlunde det samme, der var bare ingen rabat, kun en meget meget smal vej og så var det en lastbil. Kæmpe lastbil med ekstra anhænger, der da ikke gad vente til der var plads. Efter den hændelse, hvor vi var cm. fra at blive kørt ned, tog det et stykke tid, før min 100% sikre vallak, kunne overhovedet komme i nærheden af en tændt lastbil uden at stikke af smiley

god arbejdslyst...

• #7   4. mar 2012 Ja, jeg ville nok også klage til arla over det (-:

• #8   4. mar 2012 desværre er det blevet oftere og oftere at folk ikk tager hensyn til heste i trafiken, og til køretimer får man ikk ret meget undervisning i hvordan man skal forholde sig til disse store dyr, og nogle kørelære lære også deres elever at man ikk må sætte farten ned når man møder heste, for de bliver bange for at motorlyden ændre sig..

der ude hvor jeg rider tager folk heller ikk hensyn, det er også en meget smal landvej, med ikk ret meget rabat, så sendt som i fredags kom vi ridende hvor en modkøernde bare kommer blæsende forbi.
    har også oplevet flere busser, varevogne, og almindelig biler, i det område der ikke tager hensyn, selvom man viser tegn til dem

• #9   4. mar 2012 men ja jeg tror enlig også godt du kan klage til arla over at chafføren ikk ventede med at passere dig

• #10   4. mar 2012 jeg har været ved at blive kørt ned på hest to gange. den ene gang var en ung billist i alt for høj fart rundt i et sving, tror sku at han lærte at han ikke skulle køre så stærkt i det sving for pludselig stod min store hest og gloede meget ondt på ham! han bliv helt hvid i hovedet, og stak hovedet ud og sagde undskyld osv smiley

den anden gang var en lastbil der ikke mente han havde plads nok, så jeg måtte ride ind på privat grund i fuld galop. charføren(staves) kender jeg godt, og han hader heste, så gassede ekstra op da han så mig, og grinte da min hest panikkede smiley

derefter var ju bee ikke glad for at gå på den vej, første gang var han ligeglad, men ved lastbilen fik han nok desværre smiley

• #11   4. mar 2012 Har ca. oplevet det samme.. Bare personbiler der begyndte at køre klods op ad hesten med hornet i bund..
    Samme resultat som hos dig - hesten gik fra trafiksikker til bange smiley

• #12   4. mar 2012 det er bare så trælst når det sker, jeg skulle ride på vejen ver gang jeg skulle til undervisning, jeg bliv nød til at trække, og have min storebror til at køre stille ved siden af, så folk bliv nød til at bremse op smiley

• #13   4. mar 2012 Ja det er øv med de billister, både i små og store køretøjer ikke viser hensyn, det har vi også mange problemer med herude, især den med der også kommer en foran kørende, hvor de bagfra kørende absolut ikke gir sig tid og bliver lidt bagved, nej de ræser hellere forbi lige op ad os.

• #14   4. mar 2012 Synes det er under al kritik at folk ikke har en skid respekt for heste..

Jeg kan kan godt finde på at trække lidt ud på vejen hvis der kommer en bil, og så først trække ud til rabatten når de er forholdsvis tæt på. Det plejer at få de fleste bilister til at sagte farten og køre en stor bue udenom ..

Jeg vil godt påpege, at der intet farligt er i dette, da bilisterne ikke er tæt på smiley

• #15   4. mar 2012 savner min lille baby;

Hvis du ved hvilket firma ham chaufføren kører for, så klag til det. Det kan man godt, også hvis man selv kører i bil og ser en fra et firma der kører råddent.

• #16   4. mar 2012 normalt vis, hvis jeg så en bil på afstand, men med god fart på imod min hest, red jeg nogle gange længere ud på vejen, så kan de pludselig godt finde ud af at bremse...

• #17   4. mar 2012 En gang for 3 år siden, red jeg på en lille landevej på hoody. En lille rød bil, med en mand i en ung alder kommer kørende.. Han er i meget høj fart, og jeg gør med min hånd et tegn, så man burde fatte de skal sætte farten ned. Men nej nej, han fyre op, han køre så tæt på mig og min pony, at jg med min fod, ridser hele den ene side af hans bil! Gud hvor kan han lære det... Han opdagede intet!

Men øv øv, træls! Kender det desværre ALT for godt smiley

• #18   4. mar 2012 ringede også til vognmanden for at klage, men han var ligeglad "du kan bare lade vær med at ride der hvor mine lastbiler skal køre, jeg har en stram tidsplan, i kan bare flytte jer, og vis din hest bliver kørt ned er der bare mere mad til mig"
    det var beskeden til mig fra vognmanden

• #19   4. mar 2012 savner min lille pony:

Du skal ringe til firmaet han arbejder for...

• #20   4. mar 2012 det gjorde jeg også firmaejer=vognmand
    smiley

• #21   4. mar 2012 tja, jeg ved hvad du kan gøre så, alt efter hvor langt du vil gå.. Melde ham for trusler?

• #22   4. mar 2012 gider jeg ikke til, hesten er kommet over det nu, og det er snart et år siden smiley

• #23   5. mar 2012 der er enormt mange der kører a H til! Jeg kom ridende på en hest en dag da en bil kom kørende den kørte stille og roligt og da den var lige ved at passere satte den farten VIRkelig meget op og dyttede højt og mange gange indtil min hest virkelig flippede! og så grinede han???! altså helt ærligt... ?

• #24   5. mar 2012 Nu er min far selv chauffør, så emnet har været oppe mange gange, oh han er af en helt klar holdning: Lad vær med at ride ud i trafikken, når du alligevel ikke har styr på kræet.
    Stod det til ham skulle man langt hellere ride ind og ødelægge markerne, og hvordan skal man få en god stabil trafiksikker hest, hvis man ikke tager den med ud i trafikken?
    Men jeg tør snart ikke længere med alle dem der kører som sindssyge.
    I sommers red jeg sammen med en veninde der er lidt af en nervøs rytter, og havde lige lånt en dejlig bundstabil islænder vallak, så vi vælger at ride en tur så hun kan lærer den at kende. Som vi er på vej hjemad igen kommer der tre biler i streg med høj fart, og hendes vallak begynder at blive urolig og bakker ud mod vejen.
    Jeg vælger at bakke med, med hesten jeg red på for at signalere stop til trafikken, men næh nej de kørte da bare ud i rabatten hvor de næsten ødelagde en fold, med heste på, to af bilerne nåede forbi, og så valgte jeg at bakke min hest ind i den tredje bil, hvorefter der bliver råbt og skreget om at jeg da er en sindssyg kælling, jamen tak.

Kommentér på:
Ahh.. Hvor folk kører med hovedet under armen..

Annonce