hest fundet... {{forumTopicSubject}}
fundet på heste-nettet
Højdrægtig fjordhest hjemme igen
Den højdrægtige fjordhoppe, som siden sidste weekend har været efterlyst af Løgstør Politi, er kommet hjem igen. Da ejeren i morges kom ud i stalden, stod hoppen på sin plads. Tyvene havde i nattens mulm afleveret hesten, uden at vække ejeren.
De to andre hopper som blev stjålet ved samme lejlighed som fjordhesten var allerede fundet, og i den forbindelse havde politiet afhørt et par personer. Det er åbenbart nået frem til de hælere, som havde aftaget fjordhoppen, og som følgeligt har fået kolde fødder. Politiet oplyser at hoppen har det godt.
De to varmblodsheste blev fundet da en mand forsøgte at sælge dem til eksportslagtning. Eksportøren havde hørt om de stjålne heste, og kontaktede ejeren. Den ene af varmblodshopperne var ligesom fjordhoppen drægtig, men det har ikke holdt tyvene fra at sende den afsted på en transport til Italien. Ingen ved hvor fjordhoppen har opholdt sig siden tyveriet, men en mand har tilstået ugerningen, og venter nu på at blive sigtet.
Løgstør Politi kan ikke sige, hvilken strafferamme, der gælder for hestetyveri, men oplyser, at manden næppe vil blive hængt som det ellers var kotume i gamle dage.
nov 2004
Følger: 132 Følgere: 134 Heste: 5 Emner: 231 Svar: 4.020
dec 2005
Følger: 103 Følgere: 99 Heste: 2 Emner: 138 Svar: 1.328
sep 2004
Følger: 40 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 115 Svar: 1.380
Men godt de er kommet hjem igen!
jul 2005
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 643
feb 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 14
feb 2005
Følger: 5 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 15
sep 2005
Følger: 18 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 24
Jeg kan liiiiige forestille mig at komme ud til en slagter og se min elskede hest md afklippet hale og spraymalet "DØD" på ryggen.... - Jeg vil jagte de stoddere resten af mit liv - og ellers installere overvågningskamera/alarm ved mit hus - for man skal da alligevel sove ret tungt for ikke at kunne høre at nogen nakker 3 af ens heste OG en trailer ......
Håber at tyven får hvad han/de fortjener.....
hest fundet...