614 visninger
|
Oprettet:
Opdragelse.. {{forumTopicSubject}}
Heej..
Min venindes svigermor har to heste, som næsten aldrig er i hænder, altså de kommer ind hver dag og de kan strigles. Men nu er min veninde og jeg blevet enig om der skal gøres noget så de heste bliver mere venlige, og er til at omgåes med og på et tidspunkt at man kan ride dem igen.. Men hvordan kommer vi bedst igang, for hvis man bare prøver at trække med dem så løber de rundt og vil ihvertfald ikke indordne sig under os.. så har brug for et par rigtig gode råd for at kommer godt fra start. skal vi evt longere eller hvad skal vi gøre?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.025
Man starter med at lære dem basis signalerne stop og frem - for hvis hesten ikke ved hvad det betyder når du trækker med den, er det klart den bare luller rundt.
Evt. lære den at bakke
jun 2005
Følger: 57 Følgere: 52 Heste: 6 Emner: 39 Svar: 103
Og derefter kan i lige så stille begynde at lave noget med dem, men kun når de er trygge og helt rolige..
det er bare mit bud..
sep 2007
Det jeg nævner er slf. hvis de er trygge og ellers venlige
jun 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 53 Svar: 66
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.455
sep 2007
Hvis du ikke ved hvordan man indlære stop og frem fra jorden er det nok ikke noget du skal begive dig ud i
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Det er basale øvelser, som enhver der har haft med heste og gøre kender til (næsten) Det er en rigtig sød og god tanke, at ville lære hestene det osv. Men hvad så når I har lært dem og stoppe, og gå. Hvordan vil I så komme videre? Hvis I ikke ved så meget?
Og det er ikke altid helt let og have med en sky hest og gøre, hvis den er utryg ved mennesker. Det brugte jeg rigtig lang tid på med min hest. Inden han slappede af når vi var sammen. Nu har jeg snart haft ham i 3 år, så vi er heldigvis længe igennem alle de dumme ting
Opdragelse..