634 visninger
|
Oprettet:
vild hest {{forumTopicSubject}}
Kunne godt bruge nogle gode råd, har købt en lidt vild 2års hoppe som ikk er vantil at være i hænder...
Hvordan skal jeg arbejde med hende?
Her i starten er jeg ved at lære hende at komme når vi kommer på fold, og live trukket ind og ud fra boks/fold men kan bare ikk få hende til at gå med ind om aften hvis ikk min hoppe er ved hendes side...
Er det bare øvelse?
hun kan heller ikk stå bundet eller få løftet ben..
Kunne godt bruge gode råd til hvordan jeg lære hende alt det?
mar 2009
Følger: 98 Følgere: 102 Heste: 6 Emner: 531 Svar: 1.757
Når hun skal trækkes ind fra fold ALENE, så ros hende for hvert et fremskridt mod stalden, og holde hovedet kold og ikke presse hende med lede hende på vej. Og så skift mellem at tage denne hoppe ind først og din anden hoppe, så hun ikke får tillært at hun evt. skal først eller ikke kan trækkes ind før hun er alene på folden.
Har du haft hende bundet, og hvis - hvordan reagerede hun?
Løfte hove, der er du nødt til at starte fra starten. Simpelthen vænne hende til at du rører hendes ben, og stoppe og rose hende, inde hun reagere negativt.
Og så er tillidsøvelser en god ''basis'', for omgang med heste.
sep 2009
Følger: 44 Følgere: 40 Heste: 4 Emner: 62 Svar: 147
mar 2009
Følger: 98 Følgere: 102 Heste: 6 Emner: 531 Svar: 1.757
Me vil sige, at hvis du ved hun ikke kan stå bundet, så vil jeg foreslå, at du stiller hende på stald/striglepladsen, uden at binde hende, men hvor du har hende i træktov. Og simpelthen lære hende at stå stille og det er begrænset hvor meget hun må flytte sig + puls at du efterhånden ikke skal stå stille med hendes ene side, men begynder at gå lidt rundt, hvor hun selvfølgelig også skal stå stille.
nov 2006
Følger: 98 Følgere: 106 Heste: 18 Emner: 62 Svar: 1.111
vild hest