{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Vaske hesten? {{forumTopicSubject}}

Min bette ponyskid har en rigtig beskidt og der sidder jordklumper fast i hans pels som gør lidt ondt på ham hvis man rykker det af, så det gør jeg selvfølgelig ikke. Men tænkte på om man godt kan vaske hesten selvom der kun er de 15 grader?

Jeg plejer ALTID kun at vaske en hest hvis der er over 20 grader, men når hans pels er så klam, er det jo for hans eget bedste, men vil jo ikke have han bliver syg.

( han har ingen pels sygdom eller noget, bare rigtig beskidt pga forrige ejer ikke var så god til at passe ham smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaske hesten?
  • #1   4. maj 2010 Du kan sagtens vaske ham, også smide tæpper på indtil han er tør :o)
    Har selv vasket min venindes to ponyer inden hendes konfirmation smiley


  • #2   4. maj 2010 Jeg personligt, ville vente til det bliver lidt varmere smiley

    Kan du ikke klippe klumperne af? Jeg stod selv engang med en pony der havde en masse klistrede klumper, i pelsen under maven.. jeg klippede alt det værste af med en saks, og så blev der ellers striglet i bund, i flere dage smiley


  • #3   4. maj 2010 du kan godt, men pas på den ikk blir syg, vejret er nemlig lumsk nu, , selvom solen skinner kan der stadig være ret koldt (i skyggen)

  • #4   4. maj 2010 Ida: Jeg har klippet de fleste af ham, men han bryder dig ikke om at man gør det på hans ben og nogle steder under mavsen.

  • #5   4. maj 2010 Med masser af tålmodighed og tid burde det da kunne strigles væk. Kan slet ikke forstå at en hest kan blive så beskidt at det er nødvendigt at klippe pelsen af, hvis man plejer den dagligt. Vores bliver ordnet næsten hver dag.

    Ellers kunne du måske forsøge med super clean på spray eller showshine de steder hvor det er rigtig slemt. Det plejer jo at gøre pelsen så blød at skidtet slipper, og du behøver så ikke en fuld vask.

    Lizet smiley


  • #6   4. maj 2010 jeg vaskede min over hele kroppen for 14 dage siden.. no problem, du skal bare lade ham stå inde med et uldtæppe til han er tør smiley

    min kom på fold, da hun var tør igen, borset fra halen, som stadig var fugtig


  • #7   4. maj 2010 Findus & Pedersen P

    Det er vel hvis forrige ejer ikke har plejet hesten.. den pony jeg skulle ordne, havde gået på en mark hos forrige ejer, og levet af nedfaldne æbler og div.. og havde bestemt ikke været i nærheden af en strigle, så det var nærmest klistret lakrids der sad i pelsen smiley


  • #8   5. maj 2010 Jeg vil mene, at hvisdu sørger for at tørre ham, og bliver ved ham til han er tør - så kan der nok ikke ske så meget ved det.
    Bare husk at bruge varmt vand. Og så længe det er på benene/maven, så tror jeg ikke det er så slemt.

    Så ja, varmt vand og sørg for at han bliver tør bagefter. smiley


  • #9   5. maj 2010 du kan sagtens vaske hesten.

    jeg plejer at smide min i solarie bagefter, så står han der og tørre og bliver samtidig varmet op og får slappet af i alle musklerne.

    hvis du ikke har adgang til solaie, så gør som de andre og hold ham inde og smid tæpper på til han er tør smiley


Kommentér på:
Vaske hesten?

Annonce