735 visninger
|
Oprettet:
Vaske hesten? {{forumTopicSubject}}
Min bette ponyskid har en rigtig beskidt og der sidder jordklumper fast i hans pels som gør lidt ondt på ham hvis man rykker det af, så det gør jeg selvfølgelig ikke. Men tænkte på om man godt kan vaske hesten selvom der kun er de 15 grader?
Jeg plejer ALTID kun at vaske en hest hvis der er over 20 grader, men når hans pels er så klam, er det jo for hans eget bedste, men vil jo ikke have han bliver syg.
( han har ingen pels sygdom eller noget, bare rigtig beskidt pga forrige ejer ikke var så god til at passe ham )
nov 2008
Følger: 157 Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 807
Har selv vasket min venindes to ponyer inden hendes konfirmation
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 28 Svar: 762
Kan du ikke klippe klumperne af? Jeg stod selv engang med en pony der havde en masse klistrede klumper, i pelsen under maven.. jeg klippede alt det værste af med en saks, og så blev der ellers striglet i bund, i flere dage
nov 2007
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 716
maj 2006
Følger: 86 Følgere: 122 Heste: 2 Emner: 1.006 Svar: 4.689
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Ellers kunne du måske forsøge med super clean på spray eller showshine de steder hvor det er rigtig slemt. Det plejer jo at gøre pelsen så blød at skidtet slipper, og du behøver så ikke en fuld vask.
Lizet
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
min kom på fold, da hun var tør igen, borset fra halen, som stadig var fugtig
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 28 Svar: 762
Det er vel hvis forrige ejer ikke har plejet hesten.. den pony jeg skulle ordne, havde gået på en mark hos forrige ejer, og levet af nedfaldne æbler og div.. og havde bestemt ikke været i nærheden af en strigle, så det var nærmest klistret lakrids der sad i pelsen
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Bare husk at bruge varmt vand. Og så længe det er på benene/maven, så tror jeg ikke det er så slemt.
Så ja, varmt vand og sørg for at han bliver tør bagefter.
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 90 Svar: 505
jeg plejer at smide min i solarie bagefter, så står han der og tørre og bliver samtidig varmet op og får slappet af i alle musklerne.
hvis du ikke har adgang til solaie, så gør som de andre og hold ham inde og smid tæpper på til han er tør
Vaske hesten?