{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.002 visninger | Oprettet:

Sølvbryllup, Hjælp?! {{forumTopicSubject}}

Hej alle her på HG.

Jeg ved godt dette indlæg ikke lige handler om hest, men har virkelig brug for hjælp.

Mine forældre har sølvbryllup om 2 måneder ca, og jeg er ret rundforvirret over hvad jeg og min søster skal sørger for.

Jeg har aldrig selv været med til et sølvbryllup før (I en alder jeg kan huske), så det er svært at forholde sig til hvad vi skal og ikke skal..

Er der nogle der ved hvad børn sørger for, og hvad man sammen med venner og naboer sørger for?

Der skal vel være port, musik og morgenbord, er det os der skal sørger for det og betale?
Annoncere man om åbent hus et eller andet i anledning af morgenbord?
Nogle der har gode forslag til gave?

Har i ellers andre gode ideer eller indput så kom gerne med det. Vi har mere end brug for gode råd.. smiley

Tak for hjælpen!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sølvbryllup, Hjælp?!
  • #2   21. apr 2010 Tak for svar Nadia R.

Jeg har læst mig lidt frem til at folk mener at det er forskelligt fra kobberbryllup til sølvbryllup til diamant bryllup osv, at det skifter for hvem der skal sørger for tingene.. Men kan osse godt være det ikke passer.

• #4   21. apr 2010 Jeg sidder bare lige denne aften og tjekker nettet, og så tænkte jeg det kunne være der var nogle søde mennesker her på HG som kunne hjælpe.. Men vi har bestemt osse tænkt os at besøge nogle nære venner og naboer af familien og snakke med dem om hvordan og hvorledes. smiley

• #5   21. apr 2010 Vi lavde sådan en port med gran der var viklede op af to stolper som en port med deres navne sat op på toppen.
    Så stod vi for at arrangere musikken der skulle vække de to om morgenen og ja det skal være tidligt, så de ikke vågner af sig selv. altså rigtig horn musik smiley mine forældre havde vist selv planlagt en hygge ting, kan ikke helt huske det, men der var telt i haven osv så tror de havde inviteret gæster til kl. 13 eller noget. så havde vi jo bare inviteret folk til kl 8.00 morgen istedet smiley til morgenmad i forbindele med horn musikken. det var super hyggeligt smiley

• #6   21. apr 2010 Tusind tak for svar Tina C.

Betalte i så selv for port og musik og havde i gjort morgenbord klar?
    Hvad gav i ca. for hornmusik?

Det jo fedest at overraske forældrene helt.. smiley

• #7   21. apr 2010 tja det nogle år siden, men ja ret sikker på vi selv betalte, men var 4 børn til at dele. tror vi gav omkring 1200 kr men ikke sikker. i må nok søge på nettet. og ja porten krævede jo ikke andet end at man var kreativ, og kunne fikse den på en gård nærved, så det var nemt nok.

Morgenbordet tja hvis der var handlet ind til gæster, så det muligt vi bare havde været med ude og handle, så kan man jo altid påvirke indkøbende optil smiley og ellers så bed gæsterne om de har mulighed for at tage div ting med og stå for det og det. hvis i vil give den hele armen fra morgenstunden. ofte er det sjovere at uddelegere.

og hvis i invitere en del af familen med, er de sikkert også villige til at dele udgifterne med jer.. så ja ikke for tidligt ude bare få gang i planerne smiley

• #8   21. apr 2010 Takker rigtig mange gange for brugbar svar Tina C smiley

• #9   21. apr 2010 Mine forældre havde sølvbryllup i vinters smiley

De stod selv for åbent hus om morgenen, og havde selv arrangeret alt hvad der skulle være dér.

Vi børn + svigerbørn samt min farmor havde aftenen forinden lavet ærredsport samt flagallé som min farmor betalte, og satte den op aftenen før med hjælp fra naboerne.

Om morgenen havde min farmor betalt for at få to mænd ud og spille trompet.

Til selve festen holdte vi børn taler samt skrev en sang.

Mere gjorde vi ikke.. smiley

Kommentér på:
Sølvbryllup, Hjælp?!

Annonce