{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Det er så moderne ? {{forumTopicSubject}}

Tiden ændre sig hele tiden, også herinde.

For nogen tid siden var det vildt moderne at være bidløs rytter og der var tonsvis af debatter om bidløs vs bid. Så var det en overgang bomløs vs bom, har i lagt mærke til hvad det er nu ?? Det er HVAD ER HMS. Nu er der pludeslig korret og ukorret HMS og man må ikke blande det sammen med trick, og nogle himler op om at HMS er noget man tænker, noget man er, andre noget man kan lærer, andre mener det er noget man ikke kan lærer.

Derudover er det trick. Nu kan man købe trick ponyer !! Nu er shetlænder ikke bare selskabs og hyggeponyer, nej nu er de blevet til trick ponyer.

Derudover er det blevet meget moderne at slynge visse bemærkninger ud når nogen opretter en debat med et problem.

Feks er den garantere hver gang en opretter en debat om at hesten feks stikker af og ikke stopper. Jamen så skal man da bare lave et STOPSIGNAL, så simpelt...hvad er et stopsignal ?? et signal hvor heste n stopper ?? stopper stresset, paniske,bange og usikre heste også på indlærte stopsignaler ?? næppe.

Ville hesten ikke gå frem, jamen så er det da bare et FREMADSIGNAL...

osv.

Tænker i nogensinde over det når i sidder og læser debatter ? særligt ordet STOPSIGANL går igen og igen, næsten uanset hvad problem trådsopretter har. Det lyder jo så dejligt simpelthen og heldigvis kan de fleste heste sagtens stoppe. Det er ikke bare så simpelt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er så moderne ?
  • #1   12. apr 2010 haha griner. Du har fuldstænding ret !

• #2   12. apr 2010 Mia J, ja hov det gør jeg sørme da også......øh det er så også meningen smiley

• #3   12. apr 2010 har ikke rigtig lagt mærke til hvad der er 'moderne' nu, tror det er fordi jeg har trukket mig lidt ud af det, både her på hg, men også fordi jeg ikke selv er så interesseret i heste mere - men jo jeg kan godt huske bid vs. bidløs perioden, hold da op!

nu er jeg bare sådan; din hest, dit valg (:
    jeg er sådanset ligeglad med hvad andre bruger deres heste til og hvordan - selvfølgelig så længe de ikke mishandler dem totalt, og jeg vil da gerne hjælpe folk, hvis de beder om det! kan ikke længere se nogen mening i konstant at fortælle andre hvad JEG synes er rigtigt og forkert, for de synes sikkert noget andet, og jeg får intet ud af at begynde at diskutere (: jeg koncentrerer mig bare om min egen hest og min egen træning, så kan andre koncentrere sig om deres - ja, sådan har jeg det (:

• #4   12. apr 2010 Nej du, det der er moderne nu, er at spørge " Er jeg en god fotograf" og så lægge bileder fra mobil tlf. ind.
    Dårligt skåret osv....

• #5   12. apr 2010 Har sprunget- oh ja den glemte jeg, det med at tage billeder er blevet mega moderne og så er der mange der tager billeder af de særeste ting med deres lommedigital kamera, feks at et hjul på en trillbør fordi de tror det er kunst. En overgang var det tegninger der var vildt moderne.

• #6   12. apr 2010 Jeg er lidt ligeglad med det moderne. ja jeg bruger bid, ja jeg bruger sadel med bom smiley

• #7   12. apr 2010 Giver dig fuldstændig ret smiley

Tænker bare: Trick ponyer? Altså, hvad kan man BRUGE det til? Jo, det er da meget sjovt og sødt, men jeg skulle da ikke mene at de får større værdi eller noget fordi de kan nogle tricks, som hvis den fx kunne gå LA dressur eller sådan noget smiley

• #8   12. apr 2010 Cecilie J, jeg ser bestemt hellere ingen forhindring eller noget negativit i at man diskutere et emne igen og igen, udover at det er lidt trættende, men man bliver en bedre dabatør, man lærer at udtrykke sig skritfelig og man tager stilling til sin egen holdning.

• #9   12. apr 2010 Kunne ikke være mere enig med trådstarter.

• #10   12. apr 2010 synes nu mere at moden er gået over i at lave mærkelige blandinger med naboens hingst og så bagefter brokke sig i forummet over at ens hest ikke kan det ene og det andet og den har mærkelige sygdomme, men samtidig pege fingre af de seriøse avlere som bruger tid på at sætte sig ind hvad de gør, og sige de er forkert på den og det ikke er papiret man rider på.
    For så et halvt år efter at sætte afkommet til salg til gratis afhentning og ingen vil havde og det stakkels lille væsen er ladt til en kedelig skævne som enten trækketurs pony på en rideskole eller solgt som trick pony til et lille barn som absolut ikke har sat sig ind i hvad det indebærer at have en trick pony

• #11   12. apr 2010 Nogen tænker også bare for meget over hvad andre siger og tænker og tager sig af..

• #12   12. apr 2010 ja, og nogle bekymrer sig om hestene..

• #13   12. apr 2010 Jeg syntes at her er faldet dejligt til ro igen. Der bliver heller ikke oprettet helt så mange nye videoer der hedder noget i retningen af 'kan jeg blive fotograf?' (NEJ! Du er kun nr 500 der laver en video om det, alle kan bare ikke være fotografer, prøv lige at sammen ligne dig bare lidt med de rigtig dygtige amatør fotografer)

Jeg syntes dog også det er synd at der er nogle der vil ha' en lille pony til trick. Vent lidt, få råd og køb en lidt større hest du både kan ride og lave trick med. Jeg ser slet ingen fidus i at få en trickpony hvis man allerede har en størrere hest og kun køber den lille pga af trickene.

Fæhesten har også fat i nogle rigtig gode detaljer.

Alt i alt er der blevet mere ro på debatterne (syntes jeg)

• #14   12. apr 2010 Har sprunget 1½ m... Flot , du... *: hvad mener du med det?

• #15   12. apr 2010 Det bør vi alle gøre.

• #16   12. apr 2010 Enig!

• #17   12. apr 2010 Sørensen: Jeg går ud fra Flot du's kommentar vi rette mod min.

• #18   12. apr 2010 var rettet mod min*

• #19   12. apr 2010 Okay.. Nu forstod jeg det.. ellers ville jeg nemlig gerne have den kommentar uddybet en anelse, men det er ikke nødvendigt mere.

Så bare ikke lige sammenhængen smiley

• #20   12. apr 2010 Sørensen: Hehe det bare iorden smiley

• #21   12. apr 2010 Vil så lige indskyde at det jeg synes er mest irriterende, det er ikke de mange debatter om det samme nej, men derimod at folk ikke gider tage tingene til sig...
    *er der nogen der vil lære mig noget HMS, gerne sådan noget som at neje og kysse* For Crists Sake! Det er da klart at folk nogen gange bliver irriterede over de mennesker der ikke gider at bruge en søge maskine, åbne en bog eller bare prøve at huske det de læste lidt inden!

• #22   12. apr 2010
    Det med stopsignalet gætter jeg på er ironisk...? Men nu er et stopsignal en gevaldig vigtig ting og hvis bare ponyen kan det, så kan man ret mange ting og løser mange problemer, så det er skam roden til meget ondt smiley
    Simpelt er det ikke at få det på plads hvis hesten har fået et flugt instinkt i spring på plads, men det kan lade sig gøre.

• #25   12. apr 2010 Er på mange måder meget enig med trådstarter, men synes nu også at debatten er på sin plads. Det er desværre sådan at der findes mange knapt så hestevenlige metoder, som ikke er defineret som mishandling, og derfor ofte bliver taget i brug. Synes derfor det er positivt at folk diskuterer deres forskellige synspunkter og "ridefilosofier"

Hvad jeg dog er mega træt af, er folk som føler sig virkelig "frelst", og som har vildt travlt med at penge fingre af andre. En hest som står i boks, går med dækken og sko og rides med bid, kan efter min mening sagtens have et ordenligt hesteliv smiley

• #26   12. apr 2010 Har intet imod debatterne.
    Det er sådan folk lærer, og det er jo klart at de tager de ting op i forum, som er aktuelle lige nu - hvis folk er trætte om at høre om det, så lad dog være med at klikke ind på det.

• #27   12. apr 2010 det folk herinde er mest slemmet til det er at dømme andre der ikke rider som de selv gør........
    Jeg er træt af alle de "modefæmomener" og at der er bestemte mennesker der skal bestemme hvad der er rigtig og forkert. Rigtig og forkert kan være forskellige alt efter øjnene der ser, det er der mange der overhovedet ikke forstår! smiley

Jeg synes dog at det er godt at der er kommet meget fokus på det at forstå sin hest og "snakke dens sprog", men man skal passe på ikke at dømme andre for meget.

• #28   12. apr 2010 Dét der irriterer mig mest, er at folk ikke forstår at der er forskellige måder at ride og omgås heste på!
    Og at forskellige heste kræver forskellig behandling!
    OG at én slags ridning passer til nogle heste, medens en anden slags ridning passer til andre heste!

smiley

Kommentér på:
Det er så moderne ?

Annonce