16. apr 2005 Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 1.656
drægtig og spiser ikke? Hjælp! {{forumTopicSubject}}
hej alle
Min hoppe Gaia er sat til og ska fole her om 4 dagen (har termin d. 8 april) så det er jo lige oppe over.
Alt i drægtigheden er indtil videre forløbet fint, Men her til morges spiste hun ikke sit forde op og her til aften har hun kun nippet til det, men hun spiser gladeligt hendes hø og wrap. Det skal lige siges at hun i forvejen ikke er ret vildt med hendes drægtighedsfoder, men hva kan det skulles?
Er hun ved at fole? sys jo det er "lidt tidligt" da jeg sådan set havde forventet at hun ville gå over tid. Hun er ved at sætte et fint yver dog ville jeg ønske det større. der er ingen mælk eller vokspropper.
Hun er en lille andelse løs ved krydset men heller ikke så synderligt meget som jeg ville ønske hvis hun er oppe over nu.
Kønsåbningen er blevet en smule mere hævet og måske lidt åben men stadig heller ikke så meget som jeg ville ønske.
Tror i hun snart foler ( inat eller imorgen)
Er bekymret over hun ikke vil spise...
hjælp gode råd modtages
mar 2009
Følger: 171 Følgere: 152 Heste: 4 Emner: 218 Svar: 2.752
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 1.656
sys bare heller ikke der er nogen rigtig tydlig tegn på at det er nu, andet end hun ikke spiser og det kan jeg ikke rigtig lide, men kender heller ikke hendes tegn for en nærstående foling da det er første gang hun ska ha føl.
Vil prøve at få fat i noget Irish mash til hende og se om jeg kan loke det i hende imorgen..
mar 2009
Følger: 171 Følgere: 152 Heste: 4 Emner: 218 Svar: 2.752
- hel og lykke =)
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 68 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 214
knus
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Hvis du i dag lige tjekker for voks propper på hendes yver og om hun er meget blød omme ved halenroden, så er det tegn på hun godt snart kunne fole, især hvis der er vokspropper..
Men skulle hun fole her snart, så synes jeg det er flot en førstegangs folende hoppe rammer så tæt på hendes fastlagte termin..
apr 2005
sys ikke hun er slap nok ved haleroden endnu men det er jo forskelligt fra hoppe til hoppe. Heller ingen vokspropper da jeg var derude.
Gav hende lidt af det alm. fodre (det fodre hun fik før hun kom på drægtighedesblandingen og som de andre heste i stalden får) og det åd hun med stor lyst men drægtighedsfodret i krybben næ nej det vil vi ikke ha´. Men er glad for i siger det er nomalt nok så er jeg knap så bekymret..
så her kl. omkring 9 skrev en af de andre piger at der var kommet små vokspropper på yveret og hun opføre sig meget mærkeligt, men hun ville holde øje med hende og så køre jeg ud i eftermiddag og holder øje med hende der, så det er bestemt noget i gang nu, tænker lidt det må være det de kalder opblogningsperioden???
apr 2005
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Jeg gav hende O grass blandet op med dangro lucerne. og deres strukturfoder. Så ville hun spise. Men alm. hø etc. havde ingen interesse.
Lone
drægtig og spiser ikke? Hjælp!