{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Svært og sælge traver.. {{forumTopicSubject}}

Øv øv hvor er det svært og sælge min dejlige traver.. Hvad gør jeg forkert og er prisen forkert? Synes jo 4100 er alt alt alt for billigt, og der følger vinterdækken, overgangs dækken og hovedetøj med..
Nogen der har nogle gode ideer???
Sælger ik til rideskoler og hestehandlere. Det er vigtigt for mig hun får et godt hjem..
Håber der er nogle der har lidt gode råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært og sælge traver..
  • #1   25. mar 2010
    Det er svært at sælge traver fordi de er travere.... :o)

• #2   25. mar 2010 Det er jo billigt nok, måske beliggenheden er et problem, Vi har det ligesådan hèr på vestlolland.Hun er jo ellers flot.
    mvh merete

• #5   25. mar 2010 jeg sælger hende fordi jeg har for mange heste nu.. Jeg har 2 herhjemme og en opstaldet ude, så det bliver jo for dyrt i længden..
    Har haft hende til salg på dba og gul og gratis, og der lykkes det heller ik.. Prisen er så lav i håb om og komme af med hende hurtigt, og til et godt hjem..

• #6   25. mar 2010 Der er ikke specielt meget gang i salget pt. jeg får heller ikke særlig mange hendvendelser på min hest. smiley
    Men der kommer jo nok mere gang i salget nu hvor vejret er blevet en del bedre (:

• #7   25. mar 2010 jeg ved godt en traver ik er så populær en ridehest. og hende her er jo også kun brugt til hygge ridning.. Kan bare ik forstå der ik findes en derude der kan bruge hende til evt, selskab eller hygge ridning..

• #8   25. mar 2010 ja jeg håber også på der kommer lidt flere henvendelser nu hvor der er bedre vejr..

• #9   25. mar 2010 det er ikke kun travere der er svære at sælge.. for mig tog det 9 mdr at sælge min pony og hun er ellers ung og har kapacitet til de store springklasser.. Generelt er det bare svært at sælge !

• #10   25. mar 2010 meen ellers prøv at sætte den på heste-nettet eller andre internetsider også

• #11   25. mar 2010 Som nogle af de andre siger, så er det generelt svært at sælge hest for tiden - jeg har samme problem.

• #12   25. mar 2010 ok tak alle sammen, jeg vil prøve og sælge lidt flere steder igen så

• #13   25. mar 2010 det er i det hele taget svært at sælge nu , men desværre har rigtig mange mennesker fordomme om travere , så de er endnu sværere at sælge . solgte selv en traver for næsten halvandet år siden , efter hun havde været til salg i et år ..

• #14   25. mar 2010 ja jeg synes også selv hun er billig, nogen vil også ha sadlen med i prisen, men min sadle koster jo mere end hesten, så det vil jeg ik.. Det er jo ik palles gavebod, hehe smiley

• #15   25. mar 2010 nogle mennesker siger bare nej til en traver, pga racen...
    Men jeg har sagt ja til en travhest, som vi måske skal hente på søndag ved Skagen og jeg bor nede ved Tønder. Jeg har sagt ja til ham, fordi han var enorm sød at ride, og han springer LA i bane, som sagt, mange travheste har slået mange højdesprings rekorder, men denne her travhest, kan også galoppere min, men den er bare ikke helt ren endnu, men kan trænes. Travheste er bare SÅÅ søde (:

-held og lykke med salget (:

• #16   25. mar 2010 <33THE PERFECT COUPLE<33 <
    mange travheste kan springe, det er vi helt enige i!! og i min ponytid rd selv mod en travhest på distriktplan.. Men ved ikke lge om de har slået rekorder inden for springningen..

• #17   25. mar 2010 min traver har ik sprunget så meget, men hun synes det er sjovt når hun kommer igang. Hun er ret god til og løsspringe..

• #18   25. mar 2010 fedt & ja (:

-jeg fik at vide i et indlæg herinde, at mange travheste har slået højdesprings-rekorder... (o:
    -troede jeg ikke, men stoler på det folk skriver herinde, der var nogle stykker som skrev det (: -og tror også på det, da mange travheste elsker at springe smiley

• #19   25. mar 2010 okay (: -han bliver også brugt til springstævner, men med noget arbejde osv, tager vi måske nogle LC-klasser i dressur, der er blevet sagt af en berider, at han kan få en ren galop, med noget træning, min nye hest (:

• #20   25. mar 2010 svært at sælge traver smiley
    Folk ved ikke hva de går glip af,,, det er en gammel skrøne de ikke er til at ride på, min Texas har gået rigtig rigtig mange løb i hele europa..
    Han kan rides i alle gangarter, på tros af han var 11 da jeg begyndte at ride ham.. Og så har jeg startet nogle distancestævner på ham, hvilket de er helt kanon til.. De er jo lavet til løb, og så har de lunger som kan lukke op, en god hvilepuls, samt er de vandt til at være i hænder..
    Jeg ved travheste som har gået midelsvær både dressur og spring..
    dermed ikke sagt det er alle som er egnet som ridehest.. Men det er det jo heller ikke alle varmblod som er Velll
    Lene og skogans Texas impoteret fra sverige

• #21   25. mar 2010 hov glemte lige,,, Ikke hver gang men hver eneste gang folk ser ham siger de hold op en lækker oldenborg du har fået dig,, det eneste han der har tilfældes er farven " smiler "
    lene og Skogans texas impoteret fra sverige

• #22   25. mar 2010 Dejligt at der er nogle derude der kan lide travheste smiley

• #23   25. mar 2010 Hej..

Jeg kan som de andre sige at markedet er dødt, alle har en hest de skal sælge før de kan købe, inkl mig selv. Aldrig har jeg prøvet at der er så svært at sælge hest- sys jeg har to valgmuligheder, enten at beholde den eller sige ja til underlige løsninger som afdrag osv. Rigtig øv for jeg kan ikke selv få ny hest før jeg har pengene jo..

Nå men tilbage til travere, jeg sys det er nogle derjlige heste og jeg har selv haft flere af dem, skønne skønne ehste, men nu elsker ejg også travsporten og har selv kørt ponytav i mange år. Men jeg sys nu og tror mange har det sådan, at på et tidspunkt når man et punkt hvor ens ambitioner blir større og man vil have en hest uden begrænsninger- så falder travhestene fra.
    Men helt sikkert den rigtige køber skal nok dukke op til netop din hest og prisen ku ik være meget billigere

• #24   25. mar 2010 Obs glemte lige at kommentere at de er svære at sidde på, jeg sys de er langt nemmere end en hest med noget rygsving =)

• #25   25. mar 2010 Jeg har lige solgt min koldblodstraver. Jeg havde ham til salg både på dba, gul og gratis, hestenettet, og herinde. Var ved at opgive håbet, da han havde været til salg i laaaang tid, men lige pludselig kom den helt rette køber. Hun fik ham handelsundersøgt, prøveredet og wupti...så var han solgt, endda til prisen:)
    Du skal se...den rette skal nok hendvende sig.

HELD OG LYKKE smiley

• #26   25. mar 2010 Glemte lige at nævne, at Dilero har gået løb indtil 2005, men jeg har aldrig haft/set en traver der var så lidt præget af travhest!
    Han var ligesom en hver anden hest at ride på!!!

Snup et kig på ham inde på min profil smiley

• #27   25. mar 2010 Det er svært at sælge en traver fordi det er en traver som før nævnt, og fordi at du kan købe en traver fra 500kr, kender flere der ikke har givet mere for deres travere smiley

• #28   25. mar 2010 jeg har nu aldrig set en traver til 500 kr.. Kan heller ik finde nogen så billig som min herinde eller på dba eller gul og gratis

• #29   25. mar 2010 kan fortælle jeg gav 5000,- for min og vi runder 10 år hvor jeg har haft ham, han er lidt fyldt 20 år.. og ja får aldrig en bedre hest.. vi har både redet, dressur, spring og millitary.. super ærlig og tillidsfuld..

• #30   25. mar 2010 Tina C
    - så var der endelig flere som sagde nogle travheste havde slået højdespringsrekorder (:

Pris : min travhest, som vi snart skal hentes, koster 15.000 kr. -han er 10, 152 cm m/sko, springer LA i bane, har sprunget 140 cm i højdespring med rytter, kan gå samlet, &&' sadel, hovedetøj og dækken er med i prisen, synes det er en super fin pris, lidt for billig efter min mening, men fint (o: -glææder mig hehe

• #31   25. mar 2010 Tina: Don't care om den kan springe 3m på et inkelspring, da det er en bane man skal bruge en spring hest til.
    Ud over det så den hest til linker til er da tydeligt at se den ikke galopere særlig godt.
    Og ud over det er en traver stadig avlet til at løbe trav løb, prøv du bare at spørg en trav avler, de mener heller ikke de er bygget til at være rideheste.
    Det lige så forkert at sige en travhest er lige så god til at være ridehest som en holstener er til gå travløb.

maja: Tag ind på trav banen, der får du dem smidt i nakken maks. 1000kr koster dem de ikke kan bruge smiley

• #32   26. mar 2010 Tina: Jeg kan tydeligt se den hest ikke galoppere ordenligt, højt sandsynligt 4 takter som størreste delen af alle travere.

Jeg kender dog et par stykker som har arbejdet på trav banen og for trav avlere og de mente ikke de burde burges til rideheste.
    Jeg har intet imod at sige noget positivt om trav heste, jeg er sikker på de er lige så gode, søde og rare som alle andre heste, de er højt sandsynligt gode til tur ridning men ikke til konkurance, og jeg er ligeglad hvad i siger om de springer godt, det mener jeg ikke, de springer højt sandsynligt ja, men ikke godt.
    Og jeg mener et holstener ville kunne gå trav på det plan en traver går som ridehest.
    En traver vil aldrig blive det samme som en hest avlet til 'jobbet' og ikke bare fra hygge avl hjemme i stalden.

• #33   27. mar 2010 Shella : jeg synes da min nye hest springer fantastisk! LA-bane, bare efter nogle måneder, hvor hun fik en ny ridelærer som er berider.. Og han har sprunget 140 cm i højdespring sidste år, og sidste år kunne kan ca. LC-bane, men i år blev det op på 120 i bane, så kan han nok også tage højdespring højere end 140 ? måske... OG der fik hun at vide af sin berider, som har eget stutteri osv, han sagde til hende, at det var en af de bedste travheste han havde set, som gik godt osv. Og han er ved at lære, at kunne få en ren galop, det har han sagt han godt kan, efter nogle træning (0:

Kommentér på:
Svært og sælge traver..

Annonce