{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

regler for rideskoler! {{forumTopicSubject}}

hej.

var der ikke kommet nye regler for hestehold på rideskole, ang, bokse og antalt timer de måtte gå og sådan???

sidder og skrev med en pige de har fået en hest ud på rideskolen, har haft den i ridning så ved den blev 5 iår og har været redet meget lidt da den ikke var klar...

hun fortæller mig nu at den er halt ofte nu, (hvilket jeg ikke forstår der vi intet havde med den i 5mdr)¨

NU får jeg a vide at den går rideskole 4TIMER DAGLIGT og kun har fri søndagene... er det helt iorden med dyreværns loven om hold a rideskole heste? hun bliver jo både sprunget og redet dressur konstant så jo ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler for rideskoler!
  • #1   22. mar 2010 Puha det er sku meget ridning.. tror ikke det er lovligt, eller håber ikke smiley

• #2   22. mar 2010
    Der er ingen regler for det... De skal bare overholde hesteloven.
    Min min gamle rideskole kunne populære ponyer også sagtens gå fre 3-7, nogle m. pauser.

De havde ikke fri i weekende, der red parterne dem jo. Samtidig red nogle parter også i hverdage ene undervisning.

Til stævner gik ponyerne tit med 5 ryttere i en klasse, ( LX fx. ) eller på hvert hold i holdridning.

Meget normalt. Fold var om formiddagen når børnene var i skole.

• #3   22. mar 2010 Hm vores rideskoleheste ma hojst ga 2 timer!:o) de er pa fold fra 6:00 til og med klokken 16:00 en time inden undervisning begynder:)

• #4   22. mar 2010 tror det forskellig fra sted til sted. ved os går de vidst max 2 timer pr dag og max 3 klasser til stævner, og er på fold hver dag og har weekend fri freadag og lørdag

• #5   22. mar 2010 der hvor jeg gik til ridning for år tilbage gik hestene højst 2 timer og max 5 dage om ugen ude fra morgen til kl de sku rides...

derfor sys jeg det er skandeløst a høre dette, mener altså der er lavet regler omkring dette...

• #6   22. mar 2010 Vores elevheste går max 3 timer dagligt, men det meste er små børn i skridt og trav på hovslaget. Så er der springning tirsdag, hvor det kun er få heste der bliver brugt, pga der ikke er så mange elevbørn der springer. Fredag er der rent begynderhold, og lørdag-søndag har alle hestene helt fri. Der er ingen parter, da hestene ikek skal belastes mere end højest nødvendigt.

• #7   22. mar 2010 Den rideskole jeg rider på, må elevhestene få max 3 timer dagligt, og så bliver de ikke redet i weekenderne, da der ikke er noget der hedder part. Så går de jo så også flere gange til stævner, men kun i travklasserne, og nogle enkelte i LC1 og 2...
    og så går de på døgnfold.

Kommentér på:
regler for rideskoler!

Annonce