{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Rideskoler og spiltov {{forumTopicSubject}}

Når de nye regler træder i kraft, tror jeg mange rideskoler må lukke, pga økonomi..

Det kommer til at koste rideskolerne oceaner af penge, at få fjernet spiltovene, og erstattet dem med bokse, nogle rideskoler klarer heller ikke krav til hovedhøjde og udluftning..

hvad tror i der sker?

PS. Jeg mener det er en positiv ting med de nye regler, men mener også det er lidt synd for mange af det rideskoler der er berørt af de nye regler...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rideskoler og spiltov
  • #1   25. jun 2009 Det tror jeg du har ret i;)
    Også fordi mange rideskoler ikke har pladsen til at lave bokse nok, når spiltovene bliver fjernet.
    Jeg synes det er fint ,der er kommet nye regler, men synes måske reglerne er lidt overdrevet.
    Men man kan sige, at det er jo hvad der sker når nogle mennesker ikke kan finde ud af at bruge deres sunde fornuft, når de holder dyr, så må regeringen gå ind og lave regler for alt muligt...
    Men jeg tror, at det er rigtig mange mennesker der skal ud og investerer mange penge for at få en stald, der lever op til kravene. Man kan sige, at det at bygge boksene er jo den mindste ting, men har man for lavt til loftet, så er det jo ikke sådan lige at lave det om;)

• #2   25. jun 2009 Der hvor Laudino skal stå "når han blir stor" bliver de heller ikke berørt smiley

Men eksemplvis Viborg Rideskole, og Løgstrup har en del spiltove..

• #3   25. jun 2009 Det er jo også positivt for finanskrisen, håndværkere og sådan får jo lidt at lave, tror bare de sænker gulvene, men det bliver dyrt

Men en anden positiv ting er så rideskolerne er faldefærdige (nogle af dem)

De bliver nu renoveret (hvis de overlever)

• #4   25. jun 2009 De fleste rideskoleponyer står i spiltove nede på den rideskole jeg rider på. Vi har allerede problemer med at stalden er gammel.

Men hjemme ved mig selv står vores heste i nye hestebokse inde i kostalden, så der er MEGA højt til loftet, og de står ud til en port, hvor der kommer meget lys ind, og frisk luft :b

• #5   25. jun 2009 Ja men det at sænke gulvene er heller ikke sådan bare lige at gøre, plus det betyder, at man jo skal fjerne alle de bokse, som i forvejen er der.
    Og så får man oven i købet den ulempe at når gulvet i stalden er lavere end jorden udenfor, så kan man ikke undgå, der kommer vand ind når der regner og det er lidt upraktisk;)

• #6   25. jun 2009 meget upraktisk, men glæder mig til at se hvordan de forskellige rideskoler klarer problemerne...

• #7   25. jun 2009 Hos os skal vi have en helt ny stald til rideskolehestene, for den er slet ikke stor nok...
    Det er jo så ham der ejer stedet, der skal betale for den, men klubbens leje bliver nok bare tilsvarende dyrere... smiley

Men jeg synes nu det er ok - for når man regner ud, hvad vores rideklub egentlig tjener penge på, så er det helt klart elevhestene. De går mange flere timer end vores andres luksusdyr smiley så de fortjener at få en ordentlig stald at stå i.

Kommentér på:
Rideskoler og spiltov

Annonce