2.159 visninger
|
Oprettet:
At have hest/Økonomi ? {{forumTopicSubject}}
Jeg satser på at jeg her i foråret/sommer vil købe mig min egen hest, da jeg har drømt om dette hele mit liv og nu er jeg endelig ved og have penge til og købe mig en hest (:
Men flere har jo råd til og købe en, men de er jo også dyre og have.
Jeg er under uddannelse som Landmand og efter skat får jeg en løn på 8000-9000 kr om måneden, jeg er stadig hjemmeboende så vil tro jeg har omkring 6000 kr til mig selv hver måned. Hesten skal stå opstaldet.
Er det nok til at kunne have sin egen hest ?
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
dec 2007
Følger: 68 Følgere: 66 Heste: 5 Emner: 63 Svar: 655
dec 2006
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 219
Jeg bruger omkring 1500-2000 kr på hesten om måneden +-..
600 for opstaldning
340 kr til wrap
300 kr til foder
+dyrlæge og smed regninger..
Håber det hjalp lidt
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
Da jeg havde pony flyttede jeg rundt i nordsjælland, og hun nåede at stå tre steder, ingen af stederne kostede mere end 800 kr og der var som minimum en ridebane. Men jeg har set "luksus"steder til 3600 om mdr også! Så der er forskel.
Skulle dog mene, at du har råd til hest. Men nu kommer det også an på, hvor meget du bruger på dig selv. Om du er typen der bruger over 1000 på tøj hver måned, og går i byen hver weekend. Eller om du er lidt mere nøjsom hehe.
dec 2006
Det kommer helt an på den enkelte hest.. Jeg har haft dyrlæge til min i februar og her i marts og skal have igen her i april, så der har været nogle ekstra regninger.. Smeden har også været forbi her i marts.. Og har man en hest med sko, så skal smeden jo komme lidt oftere
apr 2008
Følger: 71 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 154 Svar: 1.946
Jeg bruger ikke vildt mange penge på mig selv, altså såsom nyt tøj osv, køber kun hvis jeg mangler noget, er ikke en der køber tøj for flere tusinde om måneden, ville da hellere købe lidt sjovt til hesten så
Men det er jo altid godt og have nogen penge liggene hvis der skulle komme en uventet dyrlæge regning
Og ja, det er ikke dyrt og købe en hest, men de er dyre og have (;
Jeg ønsker mig bare så meget drømmehesten, så håber jeg kan få det til og fungere med den økonomi jeg har
Problemet er så også bare hvis jeg vil flytte lige pludselig, det er jo ikke helt billigt og bo for sig selv
Tusind tak for alle de fine svar Skriv gerne mere
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Men havde så også en meget billig lejlighed Man må ofre fpr hesten
dec 2006
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
apr 2008
Jeg bor på midtfyn, nær Ringe ?
Jeg vil helt klart lade hesten komme i første række, da det bare er drømmen og have sin egen, så er jeg ligeglad med om jeg skal gå i lidt slidt tøj, eller gå mindre i byen osv
dec 2006
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Men jeg må indrømme jeg blev overrasket over hvor dyrt det er at have hest. er selv udd. landmand har passet heste osv. Men de store steder der har du jo ikke dyrlæge ude og vaccinere ordne tænder, i tide og utide. kiropraktor på pga forkert sadel, ud og købe ny sadel. ormekur, foderskift hesten taber sig for meget nu hesten for fed hehe det ikke altid den rosendrøm man har, stemmer overens med at være hesteejer.
Men der mange billige heste nu. så håber for dig du finder lige den rigtige
jan 2008
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 8 Emner: 211 Svar: 677
Men vil stadig mene du sagtens kan have råd. Selvfølgelig afhængig af hvilken type hest du køber der er jo nogle heste der er mere sarte end andre, og nogen der bare er uheldige...
Du skal nok også regne ud hvor meget det koster at have dem forsikret. Har aldrig haft mine forsikret, men burde nok gøre det, og en dyrelægeforsikring er et hit når uheldet er ude... Den dækker også nogle procenter på kiropraktor behandlinger osv...
apr 2008
Jeg regner med jeg kan få den opstaldet hos min nabo til en okay pris altså omkring de 1000 kr om måneden, men vi har ikke snakket så meget om det endnu, men hun har en ledig boks og en fin ridebane
'
Tina C
Jeg ved at jeg ikke ville kunne leve uden at have min egen, okay overdrivelse
Men hestene er simpelthen mit liv, de giver mig så meget glæde i hverdagen og de lærer mig så ufattelig meget.
Jeg har en herhjemme som jeg passer som min egen, men ejeren betaler alle udgifter og den pony er kun 125 i stg så den er pænt lille til mig på snart 20 år, selvom jeg elsker den overalt på jorden, så går det ikke med sådan en lille fyr i længden og hun skal jo også have ham hjem igen på et tidspunkt (:
Er bare så utrolig bange for at jeg havner i en situation hvor jeg er nød til og sælge pga. at jeg ikke har råd når jeg flytter hjemmefra, men så må jeg jo bare blive boende herhjemme til jeg er færdig udlært (:
Det ville være et mareride og skulle af med noget som forhåbenlig bliver ens bedste ve, men det lyder til det nok skal gå
Håber bare ikke jeg bliver en af de uheldige med en hest der hele tiden skal have dyrlæge, men man skal jo håbe på det bedste (:
Håber jeg finder drømmehesten her i foråret og at den er til og betale
apr 2008
Nej, det er ikke med heste i speciale, lige nu arbejder jeg med svin og det satser jeg på at fortsætte med (;
Har hørt mange dårlige ting omkring det og arbejde på ridecenter/stutterier og så er det svært og finde arbejde, ihvertfald hvor de vil betale en ordenlig løn
Jeg regner da med hesten skal forsikres, det er vidst det bedste, hvis der nu skulle ske noget med den, men har intet forstand på hvor man får den forsikret og hvor meget det vil komme til og koste om måneden osv.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
jan 2008
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 8 Emner: 211 Svar: 677
Jeg har som sagt ikke selv nogen erfaring med forsikring andet end at jeg ved at man vidst skal ha en livsforsikring på hesten for at få en dyrlæge forsikring... Men du kan jo ringe til dit forsikrings selskab og spørge nærmere ind til det...
dec 2006
Hvordan kan du bruge maks 700 kr om måneden??
Det er da ekstremt billigt!
maj 2007
Følger: 64 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 109 Svar: 812
jul 2007
Følger: 68 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 1.051
den er opstaldet som koster inkl alt -2000 kr
så har jeg lavet et ekstra konto hvor der bliver trukket 500 til hver måneden så der er til smed og dyrlæge.
så mon ikke 6000 er nok? - det kommer jo selvfølgelig an på hvor meget du forkæler den
At have hest/Økonomi ?