{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. ejercertifikat og chip {{forumTopicSubject}}

God eftermiddag eller HG'er

Jeg købte forig sommer (2008) min dejlige pinto-blandning af en hestehandler på Sjælland,
Han er min første "egen" hest.

Jeg har den seneste tid siddet med en del spørgsmål omkring ejercertifikat og chip, som jeg synes jeg har haft svært ved lige at kunne gennemskue svarne på, på nettet.
Derfor håber jeg at der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej smiley

Jeg købte ham som sagt i sommeren 2008, men har aldrig fået lavet noget ejercertifikat ved købet? - hvordan får jeg lavet det nu?

Han er som sagt købt fra en hestehandler, der købte ham fra Holland.

Jeg selvfølgelig hans pas, hvor jeg kan se at han er født i Engalnd og er chip mærket.
Skal jeg gøre noget særligt ved a han er chippet, skal det. f.eks. registreres nogen steder?

Håber i kan hjælpe, er lidt forvirret
- Isabella smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. ejercertifikat og chip
  • #1   4. mar 2010 Hvis du har en kontrakt på at du har købt ham, så sender du den til landscentret sammen med hestepasset. Så ordner de ejercertifikatet - og opkræver dig for ca 400 kr (såvidt jeg husker)

Ellers, så prøv at ringe til landscentret, de kan helt klart hjælpe smiley

• #2   4. mar 2010 Du skal se om hans chip virker, mener også der skal laves et nyt chip fordi de skal kunne se du er dets ejer.

• #3   4. mar 2010 Okay tak for jeres svar smiley - jeg vil helst sikkert prøve at ringe til landscenteret, der er gået alt for længe hvor jeg ikke har fået gjort noget ved det.

• #4   4. mar 2010 Okay, er det dyrelægen der skal tjekke det med chippen eller hvordan?

• #5   4. mar 2010 Mener det er århus landscenteret.;-)

• #6   4. mar 2010 Du skal tjekke om der er medicinsider i passet, er der for det meste i udenlandske pas, hvis ikke skal du også bede om dem samtidig med ejerskiftet.

• #7   4. mar 2010 Der er medicinsider, men der står ikke noget. Det er kun på den første side at der står chip nummeret smiley

• #8   4. mar 2010 Hej for at du kan få lavet et nyt ejercertifikat, skal du kontakte sidste reg ejer (det står på passet) du skal have en erklæring fa landskontoret som denne skal underskrive, om at certifikatet er bortkommet.
    Det koster 1070 kr for et nyt, men du kan ikke få det udstedet uden den underskrift.
    Jeg måtte selv på folkeregisteret for at finde Donnas opdræter, for at få den "skide" underskrift.
    Det er dyrlægerne der kan se hvem der står reg som ejer på chippen.

• #9   4. mar 2010 det passer ikke - hvis du har et købs bevis for hesten - kopier den og sender den til landskontoret - selv om han er chippet og har pass - skal du have ejer certificate - da en pass er IKKE bevis på ejerskab. Hvis du købt fra Torben kan du også kontakte ham ang. den tidligere ejer - men der er mange heste som har mistet deres certificate - min veninde købt en hest som havde ingen certificate - og sent sin købsbevis afsted og fik en - den er bare dyrer i prisen, end det er til at bare ændre nævn på certificaten.

• #10   4. mar 2010 Som tidligere skrevet så få tjekket at chipnummeret passer, og så skal du få lavet et ejercertifikat, om det kan du ringe til landscentret og høre hvordan du skal forholde dig, der kan du være sikker på at få det helt rigtige svar.

Og NEJ der skal ikke en ny chip i hesten, som med pas må hesten ikke have to stk

Kommentér på:
Spørgsmål vedr. ejercertifikat og chip

Annonce