{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.154 visninger | Oprettet:

12årige Pige sparket a hest overlever. {{forumTopicSubject}}

En 12årige pige fra stald ok blev tirsdag eftermiddag sparket ned a en unghest da de stod hoved mod røv og den blev bidt i røven og blev sur og desværrer var lille michelle imellem da det skete, Kig mere i jyske vestkysten avisen eller her Seje michelle http://www.jv.dk/artikel/838028?image=0#image Michelle har det godt nu, og er ude for livsfare, vi alle er glade for at hun er så stærk og sej som hun er... Ingen negative kommentar vi gider ikk høre på det... og ingen skal nedgøres over hovedet.... Michelle vi alle glæder os til at se dig igen smiley smiley smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  12årige Pige sparket a hest overlever.
  • #1   4. mar 2010 Pas på jer selv og andre når i omgåes hestene

• #2   4. mar 2010 ja men jeg kender hende og har skrevet hun har det godt... de andre spørg hvordan hun har det.....

• #3   4. mar 2010 gider du ikk godt stoppe li nu.... jeg har ikk set det okay,,, og jeg skriver noget helt andet end dem, jeg bestemmer selv om jeg skriver det for kender sku pigen.... lad være at kigge her inde hvis det er et problem jeg har det inde... jeg har ikk fået afvide jeg ik må..-.

• #4   4. mar 2010 De er glade for at folk skriver til dem, og hun har fået masser beskeder rundt omkring med hun må ikk sidde og læse det eller noget, men gør hun når hun er klar, men hun har det okay li nu... hun er en eget sej pige og heldig smiley

• #5   4. mar 2010 ja men nu har jeg den inde.... og sletter den ik og de andre kigger den også for der står mere her, og vil opdater hver gang jeg høre fra dem, for jeg har kontakt med dem og alle de bekymret kan jeg oplyse hvordan pigen har det

• #6   4. mar 2010 dejligt at hun efter omstændihederne har det godt glæder mig til at hun kommer i stalden igen men der går noget tid

• #7   4. mar 2010 Hold da op..
    Mia B: Der er altså ingen grund til at hidse sig sådan op, det er jo sikkert ikk med vilje at Sandra har oprettet en tråd imod reglerne, den kan altså smutte for enhver, og desuden har pigen altså lige haft en vild traumatisk oplevelse, om hun har været tilstede eller ej, så er det jo hendes veninde det er gået udover, det er altså hårdt for temmelig mange...

Dernæst vil jeg sige: hvor er jeg glad for at Michelle har det godt efter omstændighederne. Men denne ulykker er bare tegn på, at vi skal huske os selv og andre på, at det er levende flokdyr vi har med at gøre, og at de reagere på en helt anden måde end vi mennesker gør. Dermed ikke sagt at Michelle gjorde noget forkert, men når heste står på staldgangen skal vi altid huske at være meget opmærksomme, for selvom det er en rolig og dejlig hest vi kender, kan den jo blive sur eller bange for noget..
    Håber at Michelle fortsat har modet til at blive i hesteverdenen, dog med stor respekt for hestene..
    Alle mine bedste og varme tanker til Michelle, hendes familie og ikk mindst dem der oplevede det hele..
    Pas rigtig godt på jer selv og hinanden..

• #8   4. mar 2010 betyder det at man skal side og søge på det man ville skrive,for at være sikker på det ikke er der

• #9   4. mar 2010 Skræmmende billeder!ss; Godt hun klarede det!:-D

• #12   4. mar 2010 Puhaaa sikke noget!!! Stakkels pige og familie og venner som så det... godt hun overlevede!

• #13   4. mar 2010 Jeg blev også sparket i hovedet af en hest nytårsaftens dag 07/08 .. smiley
    Det gør ubehageligt ondt men man er samtidig utrolig glad for at være i live .. smiley
    Så sejt gået Michelle smiley

• #14   4. mar 2010 JA det er forferteligt .Der kan hurtigt ske noget.
    Derfor HUSK RIDEHJELM PÅ OGSÅ NÅR I ER I STALDEN:

• #15   4. mar 2010 Anette har ingen skyldføelse mere, vi har snakket ud om det og hun har forstået at det ikk er hendes skyld og får også alt den støtte hun skal ha...

• #16   4. mar 2010 folk skal ikke begynde og bombe anette hun er ved at værer oppe igen så lad venligst være med at skrive til hende hun får alt den støtte hun skal have af os fra stald ok

• #17   4. mar 2010 hvor ledt dem der skriver onde kommentarer skulle fryses her inde,det er jo ikke med vilje når heste rammer os

• #18   4. mar 2010 Som Heidi L skriver, nok en god ide at lade være med at bombe Anette med beskeder, Anette har det svært nok med det og har ikke brug for folk hun ikke kender skriver alt mulig til hende..=)

• #19   4. mar 2010 Jeg støtter hende også 100%..=)

• #20   4. mar 2010 Heldig lille pige (og ja uheldig samtidig)
    Syntes det er godt, det kommer frem herinde, fordi jeg er opstaldet på en rideskole og børn tror altså tit de er udødelige. (obs ikke at denne pige har gjort noget forkert, kender ikke hende eller sagen)
    Men natop fordi det er dette, vi så ofte render og siger stolpe op og ned. pas nu på ikke bagved hesten. så ja tomlen op, til dem har handlet hurtigt her, og heldige heldige pige, at der ikke er sket mere.

• #21   4. mar 2010 Det er selvfølgelig meget synd for Michelle og jeg håber da også virkelig for hende at hun kommer sig igen uden mën. Men jeg vil så også sige at hun ikke altid har brugt hovedet når hun var i stalden. Hun stod på damgård med gizmo og der har jeg da oplevet flere meget farlige situationer med hende som nemt kunne være ende MEGET galt.. Så jeg håber at hun har lært noget af det her, og ja uheld sker desværre i stalden, og det går så hurtigt at man ikke altid kan nå at reagere.. Men mine tanker går helt klart til familien og håber at michelle snart er i stalden igen..

• #22   4. mar 2010 Gitte A

Den ridehjelm ville ikke have hjulpet hende, der hvor hun blev sparket..

Står også sammen med Michelle, og så hende lige da det var sket, hun var bare så god, gik ikke i panik, men lagde bare lige så stille... Magen til sej pige skal man lede længe efter smiley

Det skete fordi hestene stod forkert (Røv mod hoved) og den ene prøvede at nappe den anden, lige i det sekund Michelle er imellem dem, den der bliver nappet, sparker så, og Michelle bliver ramt..

Rigtig uheldigt, men desværre glemmer man nogen gange at heste er heste og kan reagere lige pludesligt, det er sådan noget der sker, når man tager hestene forgivet, det har jo gået godt før...

Det er ikke nogens skyld, det som er sket er sket, og så må man bare prøve at lærer af den oplevelse...

• #23   4. mar 2010 Ja ulykker sker desværre og det er frygteligt når det sker, men det er heller ikke fordi jeg vil sige det er hendes egen skyld.. Men nogen gange skal man altså tænke sig om og læse hestene og deres adfærd.. Tit er der jo nogle faresignaler inden der sker noget.. Men frygteligt er det

• #26   4. mar 2010 Anette vi håber hun snart kommer til Esbjerg, man får altid lidt mere fred i sjælen når man ser personen har det godt..=)

• #28   4. mar 2010 Ja lige præcis..=) Vi må være der for hinanden i svære sitiuationer, ved du også vil være der for mig til den tid..=)

• #29   4. mar 2010 Annette jeg tager hatten af for dig og at du har reageret så hurtigt i situationen.. Din situation med tvangstanker gør det absolut ikke nemmere for dig at acceptere at det ikke er din skyld.. Men er glad for at høre at du arbejder på det og med dine tanker..

• #30   4. mar 2010 Puha det er virkelig skræmmende, når sådan noget sker. Hvor er det godt, at hun slap så heldigt fra det. Jeg forstår udemærket godt at hesten's ejer har det skidt med det der er sket - det er jo meget naturligt at man tager skylden på sig. Jeg håber at alle kommer sig - både pigen og hesten's ejer.

(",)

• #31   4. mar 2010 Wow hun er heldig

• #32   4. mar 2010 Pyyhha, har ondt af michelle.. Sikke et marridt at være igennem. Jeg læste det godt i jyske og vestkysten... og jeg syntes det er utroligt at nogen kan skylde skylden over på dig Anette.. At en hest sparker, er noget der sker hel naturligt.. De fleste heste ville sparke ud, hvis de blev nappet bagi.. Det er en frygtelig hendelse der er sket.. og jeg føler med michelle og dig naturligvis.. dette kunne være sket for os alle.. Hestene kan reagere så lyn hurtig uden man når at reagere...

Godt at michelle klarede det.. og håber ikke hun får nogen men´ af det.. kraniebrud er ikke noget at spøge med.. smiley

• #33   4. mar 2010 Wow sikke en tur - hun er virkelig heldig smiley !

• #34   4. mar 2010 Det er fordærdeligt :s Stakkels pige, håber hun får det godt igen.

jeg blev for 3 år siden sparket i hovedet, og fik sparket det ene øre af, det var en grim oplevelse, men jeg sad på hesten efter tre dage smiley

• #35   4. mar 2010 Michelle kommer ikk til esbjerg endnu da hendes sår begyndte at væske lidt, og de vil være sikre på at det hele er som det skal være inden hun kommer til esbjerg syghus...

• #36   4. mar 2010 michelle har det efter omstændighederne godt vi snakker med hendes farmor hverdag

• #40   5. mar 2010 Anette, håber for dig at Michelle snart kommer til Esbjerg, ikke mindst så du kan se hende, men også for at du kan få ro i hovedet..Du ved jeg er der hvis du har brug for en at snakke med, det er altid bedre at få lettet ens tanker istedet for at brænde inde med det..=)

• #41   5. mar 2010 hov hvor træls en oplevelse. Det må have været rigtig grimt og uhyggeligt. Forstår ikke hvorfor nogle heste ikke kan styre sig, når de er vant til at stå på staldgangen. Det er simpelthen så farligt, at de overhovdet kan finde p at sparke bagud på en stadlgang når der går mennesker omkring. Man kan forstå det på folden, men det andet. ej puha. Grim oplevelse.

• #42   5. mar 2010 den kan godt styre sig,men ingen heste finder sig i at en anden hest biden den i røven, derfor uheldet skete..

• #43   5. mar 2010 Puha, jeg ønsker alt held og lykke og god bedring til Michelle. Det er så forfærdelig at sådan noget sker, men noget man jo desværre heller aldrig kan undgå fuldstændig, man opdager virkelig hvad det er man omgåes når sådan noget sker

Anette og La Tequila Sunrice S.O.K G:
    Jeg er så en af dem der rent faktisk kan forstå hvad du går igennem, for selvom det er værst for den det går ud over, så er det alt andet end nemt for den hvis hest gør det. Jeg stod i mere eller mindre samme situration for et år siden nu. Og skyldfølelsen er forfærdelig, altid at tænke "bare jeg havde gjort det, eller bare jeg havde gjort det her." Men altid husk dig selv på du intet kunne have gjort, og at det hverken er din skyld, det er et hændelig uheld.

• #44   6. mar 2010 Hej allesámmen.
    ved der er nogle som var der da det skete men som søster vil jeg fortælle jer at ridehjelmen ville ikke have redet hende helt fra skrammer, men hun kunne måske har nøjes med en tur på skadestuen.
    En anden ting er desværre at hestene ikke stod så tæt at den kunne bide, måske prøvet at snuse til den anden og da michelle står uheldigt nok mellem hestene er det ikke muligt at den kan nå helt frem og bide, og det er heller ikke gizmos almindelig adfærd at gøre. Michelle som mener hun husker det hele siger også gizmos hoved var længere tilbage en hende, og hesten har måske sparket af irritation over den anden står bagved eller at hun pludselig har bukket sig ned lige bagved, det er trods alt et føl som havde stået inde nogle dage og meget energi i sig, hesten er jo rar til dagligt.
    Michelle har som så mange andre yngre og pony rytter, troen på at ingen heste vil gøre hende eller andre ondt, da hun som alle andre herinde elsker de dyr og tror på de kun vil os godt, at hun er yngre og lidt mere frygtløs en os, er jo kun noget hun lærer af nu, og hun og jeg selv bærer ridehjelm i stalden, ved indlukning, på marken og i ridehuset og ridebanen, da det er det mest forsvarlige at gøre og opfordre alle andre til det samme.
    Michelle er taknemliig foor alle de beskeder og skal hilse alle herinde.

• #45   8. mar 2010 Nicole synes det er rigtig godt skrevet det du skriver for nu har Michelle også stået hos os ude på damgård og der har jeg selv set at michelle desværre har været lidt frygtløs og ikke haft den respekt hun burde have for hesten, men håber virkelig at hun får det nu og at hun kommer sig helt igen.. Hestene er meget store dyr og kan være svære at forudsige så derfor skal man være forsigtig og tage forholdsregler samt at læse hestens kropssprog.. Håber at hun har fået det bedre nu, og at hun er kommet til esbjerg igen smiley

• #46   9. mar 2010 michelle er udskrevet fra sygehuset og virker til at hun har det godt igen smiley

Kommentér på:
12årige Pige sparket a hest overlever.

Annonce