{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Kan ikke stå selv inde. {{forumTopicSubject}}

Hey Hg'er smiley

så blev det min tur til at spørge om hjælp.

Jeg har jo min skønne plag ( bliver 3 til april ), han er blevet flyttet ud til min veninde og stå. Før stod han på rideskole.
Men men men, da han ikke kan sammen med min venindes hoppe, er han tvunget til at stå inde selv, mens hoppen er ude, sammen med min venindes anden plag.
Senere bytter vi hoppen ud med min plag.

Sander ( min plag ) Har før godt kunne stå inde selv, uden problemer. Men nu, hidser han sig vildt op, farer rundt i boksen, og sparker på boksdøren. Han er vildt svedig efter få min.
Hvad kan jeg gøre ?
Vi har prøvet at lukke sander ud først, sammen med min venindes plag. men han får samme reaktion som hvis han kom ud til sidst. Bare det at han står selv, så bliver han helt umulige at være i nærheden af.

undskyld at det blev lidt langt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke stå selv inde.
  • #1   11. feb 2010 kan hoppen stå selv? for så kunne i jo have de 2 plage ude sammen, og når det er hoppens tur tages begge ind

• #2   11. feb 2010 lad den stå inde selv om den klager sig, det går over med tiden.

• #3   11. feb 2010 nej det kan hun desværre ikke smiley

• #4   11. feb 2010 Linda S
    Jamen det har stået på, i over en uge nu. og er ikke blevet bedre med tiden.
    Vi er næsten bange for at han vil prøve at hoppe over bokslågen, for at komme ud. så han er under opsyn, når de andre er ude.

• #5   11. feb 2010 Stå inde sammen med ham.. - indtil han falder til ro..

Snak beroligende til ham.. altså det er langt det bedste hvis du lærer ham det.. - ellers bliver det surt når han bliver ældre.. og du skal ride ham alene.. strigle ham uden andre er i stalden..

• #6   11. feb 2010 Jeg tror helt skudsikkert at det er fordi at han vil være ude med Damerne :*
    Jeg ved ikke rigtigt hvad man kan gøre?
    Er der ikke ne mulighed for at dele indhegningerne op i 2 så de kan vrinske med hinanden, uden det bliver voldsomt.
    Ellers så tror jeg bare han skal lære det...
    Min shetlænder pony gider hellere ikke vente når vi Lukker de 2 store ud, så står hun ( stod ) og hidsede sig op og sparkede på lågerne, men det har hun lært ikke at gøre mere fordi hun er blevet så vant til det.
    Jeg troro bare det er fordi han ikke vil efterlades, eller bare fordi han skaber sig for at få sin vilje, sådan er heste desværre nogle gange indrettede. smiley
    Jeg syntes også det er træls man ikke kan have hestene til at stå selv uden at man skal være bekymret. (;
    Vi er jo stolte over de dyr, og man vil så nødigt have de skulle komme til skade. :')

• #7   11. feb 2010 Og det har taget os ca 3 uger, og i starten skete der ingen fremskridt men lige pludseligt så viste hu at Jaa* det gjorde egentligt ikke så meget.(:

• #8   11. feb 2010 vi står hos ham, og snakker med ham.

Det mærkelige er at, på rideskolen, kunne han godt står selv, uden problemer.
    Da han igennem flere sygsomsperioder, stod inde i flere uger selv.

• #9   11. feb 2010 Hvor længe har I prøvet at få ham og hoppen til at kunne enes? Eller er de voldsomt uvenner?

• #10   11. feb 2010 i en lille uges tid.
    De har været på fold sammen en gang. Men hoppen prøver at beskytte min venindes plag, så hvis Sander kommer for tæt på, så markere hun lige at det vil hun ikke have. og så går han i panik og løber gennem hegnet.

• #11   11. feb 2010 Kan I ikke prøve at lukke hoppen og din alene sammen i nogle dage? Så kan det meget vel være at de finder ud af det sammen.

Det optimale er jo at de alle 3 kan gå sammen til sidst smiley

• #12   11. feb 2010 Det gør ikke noget at de slåsser lidt... De skal bare lige finde ud af hvem der bestemmer.

• #13   11. feb 2010 Ja jeg har en hoppe der også er træls når hun står selv tilbage, men det må de sgu finde sig i. Lad ham stå indtil han falder til ro. Ellers lærer han det aldrig igen... det er lidt et problem de fleste heste får som står på rideskole. De er jo aldrig selv der.

• #14   11. feb 2010 Vi er bange for at Sander igen skulle gå igennem hegnet smiley

Jamen min stod alene på rideskolen i sygeperioder, mens de andre var på fold. så han har prøvet det.

• #15   11. feb 2010 Ja men tænk på han er kommet et nyt sted hen. Det dummeste er bare at give ham sin vilje. Men det er selvfølgelig op til dig selv smiley

• #16   11. feb 2010 Jeg kan godt forstå at I er bange for at han løber igennem hegnet igen smiley
    Men hvis jeg var jer, ville jeg prøve igen... For det er jo klart at hoppen vil beskytte den anden plag, når der pludselig kommer en fremmed..

I bliver bare nød til at give hende en chance for at se at han ikke er farlig, og det gør I bedst ved at tage den anden plag ud i nogle dage, så hoppen ikke skal bekymre sig om den, imens hun lærer din at kende.

• #17   11. feb 2010 Kan i ikke sætte et hegn op og dele folden over? så kan din gå på den anden side af de 2 andre?

• #18   11. feb 2010 Ja har i ikke mulighed for at dele folden op så de alle kan gå ude? Så kan i jo bytte lidt rundt i løbet af dagen så det ikke er den samme der altid går alene...

• #19   11. feb 2010 Er han til, at gå med? Vi havde samme problem med Rambo, han var hingst, men det var en yngre hingste plag, vi beskyttede, Rambo var en børste.
    Han gik også amok i boksen, trods der stod mindre pony overfor, men det var jo ikke fold vennen. Jeg gik en tur ud til folden, hvor vi græssede (svært nu) og gik efter 5 min. ind igen, Rambo faldt til ro i løbet af en uges tid, og kunne efter det træne alene ude. Istedet for "straf" ved at blive holdt udenfor, opfattede Rambo dèt som ros og spændende. Ikke godt når de hidser sig så meget op, og svært bare at se på.
    Held og Lykke med drengen :O)

• #20   11. feb 2010 Især når I kun har givet dem chancen én gang.

• #21   11. feb 2010 Hendes mark er delt op, men den ene fold, er til sommergræs.
    Men vi har ladet Sander og hendes hoppe gå på hver sin side af hegnet. Hvilket er gået godt. Indtil han ville lege grimeleg med hende over hegnet.

men tror ikke det er en god idé at lade plagene gå sammen, og så hoppen på den anden side.

men tak for rådende. smiley

• #22   11. feb 2010 Jeg synes virkelig I skal prøve at lukke hoppen og Sander alene sammen..
    Efter nogle dage, når de har accepteret hinanden, kan I så lukke plagen ind til dem.

Håber du finder en løsning smiley

• #23   11. feb 2010 det havde vi også snakket om at gøre...
    men frygten for at, han render igennem hegnet igen, er alligevel stor.

men vil også gerne have at han kan stå inde selv igen.

men mange tak smiley

• #24   11. feb 2010 Det kan han sikkert også når han er faldet til smiley

Ellers kan du, som merethe P også siger, starte ud med at gå nogle små ture med ham alene.

• #25   11. feb 2010 prøv at lade ham stå alene ad kortere intervaler. smiley
    Det er noget bøvl, men det virker.
    Lad Sander stå inde som den sidste, og træk så de to andre ud i, lad os sige 5 min. Lad så en af dem komme tilbage ind i boksen igen. Så vil han opdage at han ikke bliver forladt, men at de kommer tilbage igen, bare han venter lidt. Så næste gang øger man selvfølgelig intervallet og så kører den ellers derud af. smiley
    Men ja- mit forslag på at få hoppen og Sander til at enes lyder på at lade ham og hoppen gå sammen alene et par dage. Det kan være hun så igen indtager en agressiv holdning overfor din plag, men den vil helt sikkert ikke være nær så voldsom.
    Held og lykke med ham. smiley

• #26   11. feb 2010 det tager ofte nogle dage med kampe, når der kommer en ny i flokken
    de gamle og den nye skal finde ders plads i rangordenen.
    tror i skal lukke dem på fold sammen alle 3 under opsyn. og er næsten sikker på at om et par dage har hoppen fået 2 drenge at passe på..

• #27   11. feb 2010 Øv det lyder godt nok bøvlet. Kan de ikke lære at gå sammen. Lade sander gå ved siden af de andre på fold ved at dele den op, så de lære hinanden at kende uden han panikker ? ofte skal de jo bare have lidt tid og så lære de at indornde sig. det er tords alt sjælden at to heste bare SLET ikke kan sammen.

Kommentér på:
Kan ikke stå selv inde.

Annonce