{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

Kan ikke stå alene? {{forumTopicSubject}}

' Min hest Pepsi kan ikke stå alene eller rides alene uden at han går fuldstændig amork
I går, da jeg skulle ride tog jeg ham ind i stalden alene, og han flippede fuldstændig ud. Han begyndte og stejle, og han slog med forbenet.
Han faldt så til ro 10 min. efter, men han var stadig lidt urolig. Når han rides alene ude på ridebanen løber han rundt med hovedet oppe og kigger rundt de første 10 min. af opvarmningen.
Han kan slet ikke koncentrere sig om noget.
Men hvis han rides sammen med andre heste er der ingen problemmer..
Jeg har overvejet og tage ham ind et par timer om dagen alene, så han ligesom vænner sig til at være alene, men problemmet er så bare at han smadre boksen..

Har i nogle ideer til hvad jeg gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke stå alene?
  • #1   1. aug 2009 Hesten er et flokdyr, det er klart, hvis den ikke er van til det (:

• #2   1. aug 2009 Jeg har også en, der ikke kunne lide s stå alene.
    Og til a starte med gjorde jeg sådan, a jeg lukkede ham ind til sidst, og lukkede ham ud sidst.
    Og så begyndte jeg a lukke ham ind, alene, og så stod han i sin boks, og så gik jeg ud på folden, og sådan lærte han det. Og når han teede sig på staldgangen, så gik jeg, og kom tilbage, når han var stoppet... Nu står han helt stille...

Du kan evt tage den i longe på banen, og når han slapper a, så kan du sætte dig op.

• #3   1. aug 2009 Jeg ville ikke bare tage den ind et par timer.. det er hverken sundt eller sjovt for hesten at stresse sådan.. det skal tilvænnes langsomt, ved at man tager den lidt væk og så tilbage til de andre.. og så langsomt øger afstand og tid.. men aldrig længere end at den ikke når at stresse helt op..

• #4   1. aug 2009 Jeg har også en hoppe der har lidt svært ved at være alene. Hun bliver lukket på folden alene ved siden af de andre lidt hver dag, for stille og roligt at vænne sig til det. Derefter vil jeg lukke hende på boks en halv times tid hver dag, med lidt foder. På den måde bliver hun stille og roligt vænnet til det, samtidig med at hun forbinder det med noget godt

Kommentér på:
Kan ikke stå alene?

Annonce