{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

dårlig,sadel,pga,muskler,køb,smerter {{forumTopicSubject}}

Hej Alle, håber der e rnogen der kan give mig e tgodt råd, min hest har stået inde og haft MEGET ondt i toppen af ryggen i starten troede jeg det var pga et bid, men nu er jeg 98% på det er sadlen, for hun har så småt vist tegn så som at bukke, og stikke af, hun er en hoppe på 13, og pony, da jeg fik hende var hun 141 og er nu 147, dvs har fået mange muskler og samme sadel, dette har jeg dog ikke tænkt over, da jeg selv betaler dyrlæge, osv har jeg ikke bestilt endnu, det er blevet 75% bedre siden det startede, osv. Hvad ville i ahev gjordt? Mvh sara&nelly

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dårlig,sadel,pga,muskler,køb,smerter
  • #1   26. jan 2010 Fået kiropraktor ud og fået lavet min sadel om ;b

• #2   26. jan 2010 Hvad koster det at få omstoppet en sadel?

• #3   26. jan 2010 Mmmm.. 1000-1500 ville jeg tro.. Sender selv min sadel til omstopning i morgen, så .. Men, det er nok også meget forskelligt, alt efter hvor man bor og sådan.

• #4   26. jan 2010 Få en sadelmager ud og tjekke sadlen efter.. Det er vigtigt.. Hvilken sadel ride du rundt i?

• #5   26. jan 2010 Ja men nu tænker jeg ikke så meget på sadlen mere med at få hendes ryg på banen, så må jeg ordne sadel bag efter, nogen gode råd til hvad man skal gøre strække ud, motionere, stå stille, eller hvad? og hvor lang tid tager det

• #6   26. jan 2010 få en sadelmager ud, og derefter en kiroprakter, der er ikke andet at gøre :)¨

en hest uden en ordenlig tilpasset sadel virker ikke i lang tid smiley

• #7   26. jan 2010 Jeg ville få en kiroprakter ud, det er ikke synderligt dyrt. Har haft kiroprakter flere gange til hestene. Har du sygeforsirking til din hest, dækker de hvis kiroprakteren også er uddanet dyrlæge, hvilket flere er. Har givet mellem 400 og 700 kr for en behandling. At du selv betaler dyrlæge er ingen undskyldning, det gør de fleste. Jeg kender hvert fald ikke nogle der gider betale mine dyrlæge regninger ??

Spørg også kiroprakten om sadlen, få genoptrænet din hest efter behandling, måske nøjes med at skridte. Finde en orndelig sadel og lær hesten at en sadel ikke behøves gøre ondt. Evt finde en god bomløs sadel, men HUSK underlag til bomløs, et ORNDELIGT underlag, så kan sådan en sadel gør underværker.

• #8   26. jan 2010 Kiropraktor og sadelmager. Og skynd dig for guds skyld inden det bliver for sent. Min hoppe har snart stået et halvt år fordi en dårlig sadelmager havde godkendt hendes sadel, men i virkeligheden ødelagde den ryggen på hende. Så nu er hun i kiropraktorbehandling og har ikke måtte få sadel på før jeg finder den perfekte.

• #9   26. jan 2010 Som de andre siger så få fat i en kiopraktor som kan ordne hesten og derefter få en sadelmager til at kigge på sadlen

• #10   26. jan 2010 Haffra , nu er der også en del forskel på alderen mht regning jeg er 14 intet arbejde eller noget, ud er 21 , og nu skal det siges jeg også selv betaler opstaldning osv, havde jeg pengene havde jeg da sendt hende i røngten med det samme , men der kan vel ikke ske det store, når hun bare står stille udover den skade der er sket?

• #11   26. jan 2010 Undersøg evt McLeans ridnig, det er meget forkuseret på hestens ryg og bæring smiley

• #12   26. jan 2010 du kan jo ikke ordne ryggen uden at ordne sadlen, hvis det er den der er problemet ...

• #13   27. jan 2010 Hvis du vil have fjernet hestens spændinger, så skal du selvfølgelig stoppe med at bruge sadlen, og til at supplere med, kan du få en massør ud og tjekke den, og give et par behandlinger. Men hvis du bruger sadlen imens/efter massøren ahr været ude, vil problemet vende tilbage smiley

• #14   27. jan 2010 Hun har stået stille i boks, i 7 dage, uden at ride, så bruger ikke sadlen eller rider eller noget, ..

• #15   27. jan 2010 Det kan ogsåv være af forkert ridning.. Du skal have en massør eller kiopragter ud og tjekke din hest.. Man kan lave nogle strik ud øvelser.. men det er dumt at begynde på dem, når man ikke ved 100 på hvad hesten har ondt af.. Så få den undersøgt.. plus sadlen.. Det er typisk den der er skyld i rygproblemer..

• #16   27. jan 2010 Jeg ville få en dyrelæge ud der er uddannet kiropraktor.. hvis noget skal rettes (hvilket det ofte skal hvis den har gået og spændt pga sadlen) så vil det kun blive værre og værre selv om du lader den stå.. det retter ikke sig selv.. og er du rigtig uheldig kan den slide noget forkert og derved få permenent skade..
    Hvis du ikke har penge til dyrelæge og ordentlig sadel så må du jo få et job.. sådan er det for alle med mindre man har forældre der vil betale..

. MLC : McLeans ridning er nu mest fokuseret på tydelige adskilte signaler og korrekt indlæring af disse efter læringsteorien.. og ikke specielt på hestens ryg.. men de fleste der bruger McLean kombinere med Kirsten Hansen og/eller Hauchmann og de fokusere meget på korrekt brug af ryggen..

Kommentér på:
dårlig,sadel,pga,muskler,køb,smerter

Annonce