{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Hjælp til sadel {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at genoptræne min hest efter sygdomsforløb med ondt i ryggen pga. en dårligt tilpasset sadel, og derfor er det virkelig vigtigt, at jeg får fat i en sadel, der ligger GODT på ham.

Vi er ikke til stævner eller noget, så jeg er åben for alle slags sadler.
Bomløs, western, you name it... smiley

Vi træner rigtig meget jordtræning, det er sådan set det eneste vi træner lige nu, indtil jeg kan begynde at ride ham igen.. Men vi træner lige så meget jordtræning som vi rider, når vi er i gang.

Så.. Er der nogle der selv har en hest der har haft dårlig ryg, som har fået fat i et godt alternativ til en 'almindelig' klassisk sadel eller bare nogle, der har et godt bud? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til sadel
  • #1   26. okt 2011 min hest er meget sart med hensyn til hvad man ligger på ryggen af hende, og det jeg har erfaring, har fungeret bedst, er en springsadel eller en bomløs sadel..

af samme grund rider jeg lige nu uden sadel, da jeg kun har en dressursadel.

• #2   26. okt 2011 Janni - Okay smiley Er der en bestemt bomløs du kan anbefale?

• #3   26. okt 2011 Min Prestige har også haft ryg problemer pga dårlig tilpasset sadel, og som følge af det har han fået nogle ændringer i ryggen, pl.a. er han sunket i den. Men på trods af det har vi ved hjælp af en god sadelmager fundet både en "normal" dressur og spring sadel.
    Så min erfaring er at det bedste du kan gøre at finde en god sadelmager som kan hjælpe dig og din hest med at finde lige den sadel type og model som passer smiley

• #4   27. okt 2011 Jeg kan anbefale Passier, OS eller hvis du vil køre til Fyn eller Hamborg kan du få lavet en sadel af Christoff Hubertus som er tysk, uddannet sadelmager der har lavet sin egen sadel nu der ligner OS men har andre puder. Den kan ændres uden de store omkostninger og skulle efter sigende være super god for hesten og dejlig at ride i. Jeg har selv en Passier Grand Gilbert som er lavet om af flere omgange til min dame og hun er lidt dyb i ryggen og høj bagtil så jeg skal også passe på med hendes ryg men hidtil har det fungeret super godt. Den tilpasses af Hubertus indtil videre min 1 x pr år... Nogle gange flere men nu er hun også snart færdig med at vokse i højde og drøjde;o)
    Men ja, find en god sadelmager der kan råde og vejlede dig :o)

• #5   27. okt 2011 Baloun bomløs dressursadel... Belesto gik desværre i 4 mdr med en dårligt tilpasset sadel (havde "sadelmageren" ude 3 gange i det tidsrum og se på sadlen på under rytter og i stalden..) Så vi måtte lige ride bareback i 9 mdr, før vi så fandt den her sadel.. Han går så fantastisk med den, og jeg sidder fantastisk smiley

Kommentér på:
Hjælp til sadel

Annonce