11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Runder de 30 næste år... {{forumTopicSubject}}
Jeps, det er hvad Maja gør... Her til foråret bliver hun 29år.
Men jeg aner ikke hvad der sker oppe i dyrets hoved.
Om det er hendes foder, at hun er blevet klippet ( går dog stadig uden dækken og har fældet alt sin vinterpels næsten ) eller for første gang i sit liv er vinterkulder, det ved jeg virkelig ikke men er pludselig vågnet op fra dåd og har fået en masse energi.
Vi var på tur idag og da vi næsten er hjemme ligner hun en der har set et fugle skræmsel, hun ligner virkelig en der er bange. Hun står bare og kigger, små triper lidt væk og kigger igen. Da vi skridter ud på vejen sætter hun pludselig i fuld galop på 0.5 som om hun har fået et kæmpe chok. Så er der nogen der tænker... Fjordhest... 30år... Så stærkt gallopere hun da ikke.. ÅH JO.
Når damen enten er bange eller jorde, så løber hun pokker i vold, der er ikke tøffetempo over det, i det tempo kan hun følge med hvem som helst.
Men jeg lader hende gallopere for fulde drøn da hun er fuldstændig panisk og derfor ikke er til at stoppe men heldigvis har hun en jordegalop der er ganske behagelig så holder bare fast i manen og lader hende løbe. Efter en 600meter vel kan jeg mærke på hende at hun begynder at slappe af, ikke at tempoet bliver sænket dog. Men så er hun til at stoppe stille og roligt, men hun er stadig oppe og køre da hun kommer ned i skridt.
Så kommer der selvfølgelig en lille fin traktor hun aldrig plejer at blive bange for, men fordi hun er helt oppe og køre så kigger hun meget stort på den og tripper sidelæns forbi den..
Fjollede dyr, aner ikke hvad der sker oven i hovedet på hende.
Udover det, kender i en opskrift på en fødselsdagskage til hende til når hun fylder rundt - men der må ikke være ting der er svære at tykke i fx. store gulerods stykker da hun ikke har mange tænder tilbage og derfor ikke kan tykke noget næsten.
Andre der har heste der fylder rundt?
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 122 Heste: 13 Emner: 1.399 Svar: 7.408
nov 2007
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 716
Min pony fylder 20 næste år, hvilket IKKE kan ses
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=89553
Kig da lige forbi engang
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 30 Heste: 2 Svar: 76
Min hest fylder 10 i år
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Men det kan også m mærkes på Lotte.
Har ikke nogen der fylder rundt i år så vidt je ghusker. Tror jeg havde sidste år..
nov 2007
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 716
jul 2009
Følger: 136 Følgere: 121 Heste: 2 Emner: 63 Svar: 607
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Ved ikke hvad der sker for hende :o)
De sidste 3 år jeg har haft part på hende har hun ellers haft et så lavt grundtempo at man skulle ha en pisk med fordi hun virkelig gik så langsomt og skulle trykkes fremmad hele tiden.
maj 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 2.048
æh nej det har jeg godt nok ikke lige, eller jo om 4 år bliver Lærke 10,
men kender en som er omkring 35, de holder sig nu altså godt,
hvis man tænker på alderen xD
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Svar: 166
når man trækker med hende eller er på ridebane går hun som er hun lige ved at dø og næsten ikke kan holde til det, men kommer hun så på tur eller på stubmark, danser hun sidelans og slår med hovedet og vil bare fremad hele tiden
så sød og dejlig tykl gammel dame der er ved at blive lidt gråhåret i panden
Runder de 30 næste år...