{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Hest i ridning - hvor længe? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer at sende min hest i ridning.

Den er fem år og kan rides i alle gangarter. Den kan gå til biddet i skridt og trav.

Der mangler en del træning og balance i især galoppen.
Og så skal alle øvelser som parade o.s.v. trænes. Og hun må meget gerne blive mere stabil i at gå rigtigt til biddet.

Måske vil jeg også gerne have, at de træner hende lidt i at komme ud alene.

Hun er trafiksikker, og jeg har krydset motortrafikvej på hende uden problemer..

Jeg overvejer at sende hende til Søren Vallentin på Vilhelmsborg.

Men det er jo dyrt. Og samtidig skal jeg betale for opstaldning på den rideskole, jeg har hende opstaldet på.

Hvor længe vil I skyde på, at der skal gå, så jeg kan mærke et resultat? Jeg regner med at modtage undervisning et par gange også.

Jeg har penge nok til en måned, men kan det gøre noget? Ellers må jeg finde pengene til 2. måned (man finder vel altid de penge, der skal bruges til hesten)..

Hvilke erfaringer har I??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest i ridning - hvor længe?
  • #1   15. jan 2010 jeg tilrider og optræner også hvis det kunne have interesse..

• #2   15. jan 2010 Det er pænt af dig, men du er kun 15 år.. Jeg vil ikke lade en på 15 tilride min hest.

• #3   15. jan 2010 15år er kun en betegnelse for hvor længe man har været på jorden.
    men okay.

• #4   15. jan 2010 15 år er også en betegnelse på hvor mange års erfaring man har ;o)
    Så kan egentlig godt forstå hun gerne vil have en voksen til at gøre det, som måske har haft 20 års erfaring.

• #5   15. jan 2010 Det afhænger meget af hesten. Jeg tror du får det bedste svar, hvis du får dig en snak med den berider, du ønsker hesten skal i træning hos smiley

• #6   15. jan 2010 Der er jo stor forskel på hvor hurtigt hesten lære, men det afhænger nok først og fremmest af hvor meget du forventer.
    I "dressur" delen vil du nok kunne mærke en del allerede efter en måned. Især hvis du sørger for at sende en hest afsted der er i god kondi, så de ikke først skal bygge det op.

Hvis de skal træne hende i at komme ud alene går der jo tid fra det andet arbejde, så vil det nok tage længere tid inden du for alvor ser foreskel.

Men hvad med at ringe og tale med Søren (eller hvem du nu vælger) og spørge. De ved bedst hvor meget træning de finder nødvendigt.

Held og lykke med det

• #7   15. jan 2010 Umiddelbart vil jeg mene en måned er en god start :0)

• #8   15. jan 2010 hvad med en mdr også lad den komme hjem igen også kan du jo senden den afsted igen hvis det er, jeg tænker mere på hesten, det kan være den gerne vil have en pause for og tænke over de ting den har lært.

• #10   15. jan 2010 Jeg tager også heste i ridning (:
    Har redet ved Søren Vallentin (:

• #11   15. jan 2010 Jeg kender en der er i lære ved Søren Vallentin. De er rigtig dygtige og har alle stor heste erfaring.

Ville mene den skulle afsted i 2 mdr. For at det ikke bliver for stor en mundfuld for den.

Samtidigt ved du så også at der ikke er blevet stresset omkring den.

• #12   15. jan 2010 Lige for at kommentere de tidligere indlæg omkring mindreårige piger. Jeg var også af samme opfattelse selv. Men jeg har måtte sande, at yngre piger eller drenge for den sags skyld sagtens kan være bedre end jeg.

Kommer vel også an på, hvad man forventer? Jeg har fundet mig en underviser, der er 4 år yngre end jeg selv - dvs 16 år er hun. Og hun er altså væsentlig dygtigere end jeg, selvom jeg er ældre.

Så som Ydnic siger, så er det kun et tal.. Har man erfaringen er tallet ligegyldigt.

• #13   15. jan 2010 jeg tilrider heste for private- 2.000 kr om måneden og normalt er hesten færdig efter d. 1 måned kun i sær tilfølde skal den have en måned mere.

• #14   15. jan 2010 Jeg tror jeg ville vælge 2 måneder - Bare for at hesten ikke kan risikere at blive presset igennem det hele på 1 måned smiley

• #15   15. jan 2010 Tak for jeres svar. Jeg lægger nok ud med en måned, men vil prøve at se, om ike jeg kan skrabe penge sammen til endnu en måned i forlængelse, så det bliver to måneder..

Til jer, der tilbyder jeres hjælp: Jeg har bestemt mig for Vilhelmsborg. Men ellers tak.

Jeg holder dog stadig på, at en pige på 15 ikke kan så meget som en uddannet berider med mange års erfaring i heste.

Jeg har selv redet i mere end 15 år, men det er ikke nok. Heller ikke selv om en på 15 år skam sagtens kan være dygtig. Og under alle omstændigheder ville jeg ikke vælge en med mindre erfaring end mig selv.. Det vil der ikke være megen fidus i..

Det handler også lidt om ansvar. Jeg vil simpelthen ikke overlade ansvaret for min unghest til et barn på 15 år.

Måske kan man være moden og ansvarsbevidst som 15-årig, og måske også mere end enkelte voksne, men jeg vil simpelthen ikke kunne stole på en 15-årig uden den fornødne uddannelse..

Det var ikke for at nedgøre nogen, men bare en forklaring på mit svar smiley

• #16   15. jan 2010 Mille.

Er 100 % enig i det du siger :0)

Kommentér på:
Hest i ridning - hvor længe?

Annonce