{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

at holde hest {{forumTopicSubject}}

jeg kunne godt tænke at høre hvad i giver for at holde hest/ pony pr mdr. men hvad giver i alt i alt eller hver for sig af foder, hø, halm, spåner forsikring??? noget jeg har glemt???

dette svar skal være uden opstaldning da jeg kan få dettet gratis.

og sidste spørgsmål er forsikring lovpligtigt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at holde hest
  • #1   7. jan 2010 giver 85kr per snånepakke og bruger ca. 4 i mdr. køber selv byg hos en landmand og giver 200kr for en trailerfuld og musli er jeg lidt i tvivl om det samme med hø smiley

det var dengang jeg havde pony

• #2   7. jan 2010 Forsikring af hesten? Nej, det er ikke lovpligtigt. Min er ikke forsikret.

• #3   7. jan 2010 Det er vel kun ansvarsforsikring der er lovpligtigt?

• #4   7. jan 2010 Man skal have den lovpligtige ansvarsforsikring på sin hest. Ved nogle indgår det i ens inboforsikring - men ellers skal man selv tegne én..

Jeg giver 250 kr. for müsli og føl-foder, og det holder ca 2 måneder. Derudover forsikring der årligt koster ca. 440 kr. Dette er en føl-forsikring og heri indgår der rytter-forsikring.
    Og så giver jeg 200 kr. for beskæring (når det er tiltrængt).
    Dyrlæge skal der også sættes penge af til... Svært at sige hvor meget det koster - men ca 400 kr. for årlig vaccine og ormekur...

Dertil kommer selve opstaldningen selvfølgelig, men kan du jo få gratis...

• #5   7. jan 2010 jeg giver 600 pr boks 400pr md i foder pr hest 10 bundter hø pr hest pr md spåner ca 250 kr i md og så kommer der jo diverse vacc og smede besøg i løbet af årer.
    så ca 1400 i md plus dyrlæge og smed

• #6   7. jan 2010 Ja priserne er billige her smiley Dejligt.
    For selve opstaldningen giver jeg (for et føl) 400 kr. pr. måned. Med halm og hø, fodring og udlukning på mark.

Det er et sted med både ridehus og udendørs bane. Prisen stiger i forhold til hvor stor hesten er... En stor hest koster 1.000 kr..

• #7   7. jan 2010 ved da ikke hvor billig min er 1400 pr hest i md plus dyrlæge og smed ved siden af. og vi har ikke ridehus kun en frossen ridebane lige pt nåede ikke og blive helt færdige inden sneen kom men skønne tur muligheder.
    men hygge det gør vi.

• #8   7. jan 2010 Min dreng indgår i vores indbosforsikring smiley

Men mine omkostninger på ham er:
    Opstaldning: 1525 kr. (Hver månede med halm, foder, vand osv.)
    Wrap: 1000 kr. (En gang om året - vinterhalvåret)
    Smed: 250 kr. (Når han trænger til det - og han slider meget godt på sine hove selv)
    Dyrlæge: 600-900 kr. (En gang om året)
    Ormekur: 150-200 kr. (Hver halve år)

• #9   7. jan 2010 Det koster omkring 1000 kr per måned.
    Hvis man gør det billigt.

• #10   7. jan 2010 okay takker for hjælpen men kom gerne med flere svar er ved at danne mig et overblik nemlig

• #11   7. jan 2010 vi giver 2600 for opstaldning
    foder , hø,udmugning,ridehus,2 baner,en longse bane, vand, fold, skab,foder rum

• #12   7. jan 2010 Jeg giver 1750 for at have min hest opstaldet med alt skal kun ride den også giver jeg 500 for 4 sko også 800 for undervisning også kommer dyrelæge oven i smiley

• #16   7. jan 2010 jeg giver 600kr for to ponyer, det er med alt

• #17   7. jan 2010 Regnestykket er ikke så komplekst f(eks stor hest)
    Fin foderslag og tag pris pr Feks Brogåreden 400 kr
    hø Medium Ca pr md 350kr
    Strølse 300 kr
    Gang de tre ovenstående med 9 mdr.
    og nedenstående til
    Vaccine ormetjek 1000 Kr
    Smed uden sko 2400 kr

Så har du prisen for en ukompliceret hest uden sko der går på græs i 3 mdr.

Har 5 lige nu min haflinger som er gennemsnitlig lille hest bruger
    270 foder
    200 træpiller
    250 hø/wrap
    100 halm

Pr måned og så smed 2 gange om året ialt 800 kr

• #18   9. jan 2010 har hesten(e) hjemme...
    Men hvad de egentligt bruger (for en fjordbolle)er jo kun
    halm 100 kr
    hø 300 kr (Men de er fra egen mark - men vi har regnet ud hvor meget de ville koste hvis vi skulle sælge dem)
    kraftfoder(bestemt mysli og havre): 150 kr- 300 kr (kommer jo an på hvad pog )
    vand/strøm: lad os sige ca 2 kr om dagen 30-60 kr om mdr

vi har ikke forsikring på nogen af dem...

Kommentér på:
at holde hest

Annonce