Hjælp til Forretningsplan Ridecenter! {{forumTopicSubject}}
Hej alle heste interesserede folk.
Jeg skal igang med at skrive en opgave om at drive et ridecenter, jeg skal bla. komme ind på flg. ting
- Foder
Hvordan vil en "standard" forderblanding se ud til en alm. fuldvoksen hest
Hvad vil en sådan foderblanding ca.koste pr. mdr. pr. hest?
- Økonomi,
Hvad koster det at forsikre et ridecenter
Hvad skal man regne med i udgifter til vand, osv. pr. hest
- Markedsføring
Hvordan kan man markedsføre sit stutteri, for at få så mange kunder, som muligt
- Faciliteter
Hvilke faciliteter er vigtige for at ride centeret får succes
Hvilke omgivelser gør at folk syntes det er et lækkert sted at holde hest
- Forsikringer
Hvilke forsikringer er lovkrav for et ride center
Hvad koster en sådan forsikring?
- Sponsorering
Er det en fordel og få sponsorere til et ride center
I hvilken forbindelse vil man kunne benytte sponsorerer
Er der nogle andre punkter som i vil mene der er vigtig at få med i en sådan opgave, så skriv gerne hvad jeg har glemt.
Opgaven skulle gerne ende ud i en forretningsplan, som man vil kunne tage med ned til sin bankrådgiver, til at overbevise hende om at man skal låne penge til at starte et ride center, eller overtage et eksisterende.
Dette kan være med til at hjælpe andre igang, når opgaven er færdig, så vil jeg ligge den på nettet, så andre kan få gavn af den.
Jeg håber i vil være behjælpelige med at svare på mine spørgsmål, er der nogle ting som i ikke ønsker at få frem i offentligt forum, så send mig gerne en privat besked.
Er der nogle der har kendskab til et ridecenter's regnskab, så vil jeg meget gerne høre nærmere omkring dette.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 608 Svar: 5.404
Hvis det er privat stald er der så en klub der skal leje sig ind over for at være dækkert ind under DRF = gratis rekleme når rytterene melder til start for klubben.
Ved ikke hvor meget mere du skal have med, men der bliver nødt til at være nogle afgrænsninger med hvad det er du vil. Før dette kan spørgsmål om el, vand, vedligehold, forsikringer, lovgivning ovs.
jan 2010
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 5
Hjælp til Forretningsplan Ridecenter!