4.945 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Min hest er syg og ingen ved hvorfor? Min hest er syg og ingen ved hvorfor?

Ja, som overksiften siger er en af vores 6 års pony vallaker blevet syge.

Det startede mandag morgen, hvor han ikke ville spise, lå ned og ville rulle sig. VI troede selvf det var klolik, så han kom over i hallen og en af vores piger kom og var med ham hele dagen mens vi var til stævne.

Der skete ingen ændring, så om aften ringede vi efter en dyrlæge men her så han ud som om han havde det lidt bedre. Dyrlægen troede også det var kolik så han fik smertestillende + beroligende da det jo så ud som om det gik bedre. Var derude nogle gange om natten hvor det var forskelligt hvordan han havde det. Tirsdag eftermiddag havde vi igen dyrlæge fordi han skiftee mellem at have det godt og være dårlig. Han stiller sig konstant som om han skal tisse, og hans afføringen er meget hård og svær for ham at komme af med. Han tisser lidt, men han har ikke fået særlig meget vand for han vil ikke rigtig drike.
Nå men hun kom så og igen så han ud som han havde det bedre så hun sagde det var lidt kloik, gav ham smertestillende plus noget andet (Dårlig oplevelse med hende)
Da nr. 2 dyrlæge er vores nabo, spurgte vi om hun ikke ville give os noget pasta til ham og jo jo. Torsdag aften kørte min far så derned for at få det (Vi bor på landet) Men hendes mand havde nøglen til bilen så vi kunne ikke få den nu. Han skulle komme en time efter og det gjorde han, og så var hun f.... kørte til fest (Nytårsfest) Nå men vores stakkels pony stod så med smerter som kommer og går.

Mit spørgsmål til jer: Har i nogen ide om hvad det kan være? Vi har selv voervejet urinvejsinfektioner eller nyresten, men det er svært at sige?

Puh det blev langt.
Tak på forhånd

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hest er syg og ingen ved hvorfor?
  • #1   1. jan 2010 Har ingen anelse. Men kontak dyrelægen

• #2   1. jan 2010 Kathrine HG's Jagt-fotograf ::

Har vi jo gjort.

ASSI -nydamsmr.milan :

Ja nemlig, men aner sq ikke hvad vi skal stille op med den stakkels hest :S

• #3   1. jan 2010 Mil-lo, the tinkerteam & the røde uhyre :
    Tror ikke han villle gå mellem at have det så skidt også ligepludselig være helt frisk. Han spiser normalt nu og spiser hø og halm.
    Han får kun gulerødder til måltiderne da det er godt for fordøjelsen. Tror ikke det er det.

• #4   1. jan 2010 Det lyder da som en urinvejsinfektion. HAr den fået antibiotika?

• #5   1. jan 2010 jeg vil tro det er noget nyresten - blærebetændelse agtig noget (:

• #6   1. jan 2010 Tror hellere ikke det er forstobbelse, da dyrlægen har haft en hånd i ham, og hun sagde det ikka var så slemt der :S
    Helder også mest til nyresten.

• #7   1. jan 2010
    Jeg synes det kunne lyde som nyresten???.. det er jo også meget smertefyldt hvis de ikke kan komme af med vandet!!...

Jeg ville nok få dyrlæge ud igen... mener dette er en akut situation som ikke kan vente..

• #8   1. jan 2010 Dorthe og Jilke W

Det hjælper bare ikke rigtigt noget, da de ikke har nogen ide om hvad de vil. VI har som sagt haft flere forskellige ude :S

• #9   1. jan 2010 min havde det samme for nogle måneder siden (det var 13timer i helved) han havde kolik lignende symptomer men det bekymrede mig han nærmest konstant tissede. dyrlægen blev tilkaldt efter i havde forsøgt os med og gå lidt med ham og inden hun nåede ud var han så dårlig han faktisk ikke kunne stå oprejst mere. og han forsøgte og angribe dyrlægen da hun ville undersøge ham (normalt elsker han sin dyrlæge)

hun gav ham lidt smertestillende og tarmberoligende. sjovt nok havde han lyd og kunne også komme af med lidt, og hun havde hånden i ham og intet og mærke udover hun kunne sige han igen skulle tisse.
    nå men det han fik virkede tilsyneladende dog sagde hun det var let vanddrivende så han kunne komme til og tisse endnu mere. samtidig måtte han jo i tom boks da han intet mad måtte få i x antal timer.
    desværre blev han efter 6 timer lidt dårlig igen ville smide sig... så ringede igen til doktoren, som jo straks kom denne gang fik han igen smertestillende, beroligende, olie og vand (han var lidt dehydreret) og noget jeg ikke kan huske (kan slå det op på regningen) og det virkede dagen efter var han frisk igen. vi snakkede meget frem og tilbage og min teori er han har haft urinvejs/nyre/galde sten og ved hun har givet det tarm og smerte stillende ja så har stennen kunne passere og han fik mindre tilbagefald fordi den ikke var kommet helt ud.

ved ikke om det hjælper dig, eller din hyp men måske du kan plukke fra vores behandling?

forøvrigt fik han kun hø i 3 dage bagefter og blev så langsomt kørt op i mad igen, det kostede nogle kilo men han blev da rask smiley

• #10   1. jan 2010 Vores nabos hoppe havde samme symptomer - Og hun fik det af orm.

• #11   1. jan 2010
    Ja kan godt se du har gjort hvad du kunne mht dyrlæge.. Jeg mener bare at nu har det stået på i 5 dage, så MÅ de (dyrlægen) finde andre behandlingsmetoder?? for det har jo ikke hjulpet det de har ordineret? så de må tænke i andre baner??...det er jo nok ikke kolik alligevel?... så må de undersøge for andre ting...

Jeg håber for dig og dine hest i finder ud af det? så den kan komme ud af sit smerte-helved i dag....

• #12   1. jan 2010 vil sige jeg blev anbefalet ormetest og det fik han.. der var ingen orm ingen tandspidser intet

• #13   1. jan 2010 Det kunne også være nyre-bækken betændelse... Det ahr min lige stået med og det var meget smertefuldt...

• #15   1. jan 2010 Hun har lige været her igen, (Dyrlægen) og gør bare det samme. BLIVER SNART SINDSYG!

• #16   1. jan 2010
    Ja desværre så oplever man tit at dyrlægerne bare kører videre i den bane som er startet op!!

Jeg havde engang for mange år siden en hest som ikke kunne få luft sådan lige pludseligt??..den første dyrlæge sagde lungebetændelse ???... havde så dyrlæge akut 3 gange på en ugen om aftenen... hvor de bare kørte videre i den samme diagnose som den første dyrlæge havde stillet...
    Det var først 4 gang at hende som var der sagde at det kunne altså ikke være rigtigt at den fik akut luftproblemer sådan hele tiden..

Altså da jeg havde en 5 dyrlæge ud!!! fik jeg først den rigtige disgnose....hesten havde slap gane!!!!..... at jeg så kom til at betale for ALLE de fejlbehandlinger i aften-tid??...ja det er noget svineri...

Derfor har jeg lært at hvis den dyrlæge man normalt bruger ikke kan "kurerer" (eller forbedre) hesten efter få behandlinger?....ja så skal man søge anden kompetent hestedyrlæge, det andet er spild at penge/tid og vigtigst af alt...synd for hesten...

Håber din hest får det bedre?

• #17   1. jan 2010 Ja men vi har jo også haft forskellige dyrlæger ude ;S Det er bare frygteligt.

• #18   1. jan 2010
    Mine var også forskellige....men de første 4 kørte bare videre i den diagnose som den første havde sat...og det er trist de ikke går ind og undersøger hesten ordentligt i disse situationer??..
    .kan ikke forstå de ikke undrer sig over at den behanling som nu har været i gang i 5 dage IKKE har hjulpet...

Man er desværre ikke så god til at stille krav til sin dyrlæge... man regner jo med at de gør det rigtige?..men det er desværre bare ikke altid sådan??..

Men krydser fingre for dig og din hest, håber den får det bedre.....

Godt Nytår

• #19   1. jan 2010 smiley Regitze Fiskbæk - Team Fiskbæk smiley S

Jeg kan desværre ikke hjælpe med diagnose, men hvilken dyrlægevagt ringer du til

• #20   1. jan 2010 Hmmm den har forskellige symptomer, der kunne tyde dels på kolik og måske dels på et nyreslag.
    Hvilken farve er den sparsomme urin? Er den mørk eller normal i kulør?
    Har hesten feber?
    Hvordan har det det hen over krydset, virker muskulaturen blød og normal eller er den mere spændt?
    Jeg ville nok med den bopæl du opgiver kontakte den gamle dyrlæge rotte i området. Han ved tit på råd af den rigtige karakter.

• #21   1. jan 2010 måske har den fået tarmkræft ?

• #22   1. jan 2010 Jeg har det samme problem med min hoppe i øjeblikket, så kan godt forstå din frustration.
    Min stoppede også med at spise kraftfoder, sparkede mod maven og virkede sløv. Hun spiste hø og halm. Dyrlægen gav hende smertestillende og tarmberoligende. Han sagde at der var fin aktivitet i den ene side, og lidt for meget aktivitet i den anden side.
    Hun spiser nu hø, halm, 3 håndfulde kraftfoder, gulerødder og hvedeklid. Men selvom hun spiser er jeg overbevist om der stadig er noget galt. Hun er bare ikke sig selv, og hvis jeg sætter mig på ryggen af hende, sparker hun mod maven et par gange, og så stopper hun.
    Jeg har besluttet mig for at ringe til en anden dyrlæge (Kasernen i Næstved) på mandag, og få dem til at lave en fuld helbredsundersøgelse, for har virkelig på fornemmelsen at der er noget galt, selvom hun spiser igen.

• #23   1. jan 2010 muligvis tarmslyng?
    min venindes hest havde samme symptomer, de troede også det var kolik, og blev behanldet for det, efter nogle dage begyndte den at få det bedre, men det gik ned af bakke igen, og hesten gik desværre bort af tarmslyng, det viste sig at tarmen havde krullet sig sammen og bevæget sig over i den anden side..

Jeg ønsker dig held og lykke med at finde dianogsen til din pony, og håber den bliver rask igen..

Varmeste tanker til jer..

• #24   1. jan 2010 uha uha..
    jeg er selv igennem nogenlunde det samme.
    D.20/12-09 havde min hest et meget tykt ben, så vi tilkaldte dyrlægen.. Det var så en infektion, ( han havde lidt feber ), så han var på penicillinkur i 4 dage. Benet så fint ud og ingen feber, så det var jo dejligt smiley men men 2 dage efter bliver jeg ringet til at, han smed sig i boksen, og stod og skrabet i den. Så jeg suser derud, og ser han ser forfærdelig ud. Vi ringer igen til dyrlægen, da han igen har feber smiley men dyrlægen kan ikke finde ud af hvad der er galt smiley så han fik noget imod kolik, lidt smertestillende og penicillin. Vi gik en masse turer og allerede om aftenen så det bedre ud smiley dejligt smiley men men.. to dage efter, bliver jeg igen ringet op, han smed sig i boksen, og stod og skrabede bunden i hans boks smiley så jeg tager derud igen, og igen har han feber:( så dyrlægen tilkaldt igen igen.. men han ikke finde nogen grund til symtomerne, dog virkede min hest lidt dehydret. Så han fik noget saltvand og noget kolikmedicin samt smertestillende. Og så gik vi igen en masse turer.. og han havde det super godt om aftenen og ingen feber.. smiley
    Men så dagen efter ( idag) havde vi samme problem smiley Dyrlægen tjekkede ham bogstaveligt talt i hovede og bagdel.. men fandt ikke noget. Så nu fik han olie, noget smertestillende og noget penicillin, han er på penicillinkur i 4 dage. Har han feber imorgen er der muligvis snak om indlæggelse smiley

• #25   2. jan 2010 Kender en hvis hest blev syg før jul, med samme symtomer som din. hun havde dyrlæge flere gange til den, til sidst fandt de ud af, at den havde en form for influenza virus som gav de symtomer, flere heste i området har haft det. antibiotika kur i nogle dage og så er de friske igen. måske det er det samme din fejler

• #26   2. jan 2010 Har lige haft den helt store undersøgelse af min hest i dag, og dyrlægen (kasernen hesteklinik) mente at det muligvis er mavesår, da der ikke er noget unormalt på nogen som helst prøver. Så vi skal have lavet kkkertundersøgelse af maven.
    Måske er det det samme med din...

• #27   2. jan 2010 Endelig idag, tror de at de har fundet en diagnose på min hest smiley han har muligvis influenza.

• ann kristin g
    ann kristin g Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 7
    #28   3. jan 2010 hejsa Regitze

hvis du gerne vil have af vide hvad der er galt med din hest skal du kontakte Nørlund hestehospital spørg efter Niels Guss Andersen han stopper ikke før han ved hvad der er galt med din hest og du får den bedste behandling. jeg havde også engang 5 forskellige dyrlæger ud at se på min hest og de kunne ikke finde ud af hvad der var galt så fandt jeg frem til niels guss Andersen og han fandt løsningen. du kan finde nummert ved at google nørlund hestehospital

Kommentér på:
Min hest er syg og ingen ved hvorfor?

Annonce