{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Tror bare jeg dropper ridningen :-( {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Lige et totalt sørgmodigt indlæg- tror altså bare jeg dropper ridningen nu.

Jeg har redet i 7 år (er 18 nu), og det er noget af det, jeg virkelig brænder for. Jeg havde en skøn part ind til juni, hvor ejeren mod sin vilje var nødt til at sige jeg ikke kunne have part på ham mere, pga nogle personlige sager.

Siden har jeg virkelig søgt efter part, men ja nu er der så gået ½ år uden nogle resultater.

Jeg har haft annoncer på nettet, holdt øje på nettet, delt sedler ud til omkringliggende gårde og hængt sedler op i diverse supermarkeder. Når jeg endelig får en henvendelse er det enten fra et sted, der ligger over 40 km væk eller koster noget jeg slet ikke har råd til at betale.
Bor oppe ved Helsinge, hvor det jo er dyrt med hest, men der har altid været søde mennesker, der har set det som en hjælp at jeg red deres (urutinerede) heste. Og jeg derfor ikke skulle betale.

Det er faktisk lykkedes mig at finde to parter, jeg gerne ville have haft. Den første tog jeg ud og prøvede og det gik helt super, klikkede rigtig godt med hesten. Men samme dag, da jeg skrev til ejeren at jeg gerne ville takke ja, skrev hun havde besluttet sig for at sælge den. Nå, men tak for at give mig nyt håb og spilde min tid da smiley

Den anden gik det også meget fint med, jeg skrev til hende at jeg ville takke ja, og fik ikke svar i nogle dage. Skrev til hende igen, og fik så besked om, at hun nok havde været for hurtig med at søge part, og hun havde en anden til at ride den.

Så nu tror jeg bare jeg opgiver. Det virker jo som en fuldstændig umulig opgave at komme til at ride igen. Jeg kan ikke købe min egen, da jeg ikke får noget støtte til uddannelse (har ikke nok lektioner til SU, da jeg ikke kan have fuldtidsstudie da jeg er syg) og min mor er enlig forsørger herhjemme, så hun kan heller ikke betale noget.

Det er bare så trist. Det er det jeg helst vil og brænder mest for. Men jeg kan bare ikke komme til det smiley

Er der andre med samme problem som mig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror bare jeg dropper ridningen :-(
  • #1   13. dec 2009 prøv at forhør din på en salgsstald der kan man tit få lov til at træne salgshestene, fremvise osv.

jeg har redet på en en salgsstald og var meget glad for det. man lærer personligt rigtigt meget af at skulle træne forskellige heste.

• #2   13. dec 2009 har ikke helt men er blevet nød til at sige min låne hest op fordi jeg er blevet fyret fra arbejde så har ikke råd til hende mere, og da jeg så oven i det går med dårlig ryg efter et trafik uheld går der desværre noget tid inden jeg kommer til at ride...

• #3   13. dec 2009 Jeg har stået i din situation .. 2 gange enda, hvor jeg bare har søgt og søgt og søgt, uden held og også i mere end et halvt år.. Men jeg blev ved, og jeg spurgte alle jeg kendte, holdt øje alle steder, hængte sedler op alle steder. En dag fik jeg fat i min gamle underviser, og heldigvis var der en der hvor hun stod der kunne bruge mig!
    Bliv ved, det betaler sig i den sidste ende! smiley

• #4   13. dec 2009 hej det er da rigtig træls, har du ikke råd til at gå til rideundervisning? så kan du da ride en gang i mellem

• #5   13. dec 2009 Du Må Ikk Give Op!
    Jeg Har Mange Gange Væære Ved Ay give Op For At Få P<art men mine forældre sagde nejD:.

Så Dukkede Malte Op:D

Prøv Som S>agt Salgsstalde

• #6   13. dec 2009 Hvad vil du med ridningen da?

• #7   13. dec 2009 Sørgelig historie. Er der ikke nogle stutterier i nærheden? De har tit en masse heste der bare står stille. Den gang jeg ventede på min hest blev gammel nok til at blive redet fik jeg lov at låne et par heste af det stutteri jeg købte min hoppe ved. Ofte har de ikke selv tid at ride dem alle.
    Men hold ud der skal nok komme en hest.

• #8   13. dec 2009 Hvor træls /;

• #9   13. dec 2009 Salgsstalde er ikke lige mig, jeg vil helst bare have en enkelt hest, som jeg kan udvikle mig med...

Cecilia S: Jeg kan desværre ikke have et job pt, pga sygdom. Og jeg er heller ikke interesseret i en part der er baseret på at jeg skal være en indtægtskilde. Jeg er vant til at hjælpe folk med deres heste og at de er glade for jeg gider aflaste dem lidt, ikke kun at være der fordi det er penge for dem.
    De enkelte parter jeg har haft hvor jeg har skullet betale meget, har været rigtig forfærdelige. Med ejere der kun kontaktede en når der skulle aftales noget med aflevering af penge, men ikke engang gad at høre, hvordan det var gået til et stævne.

katherina T: Jeg har taget undervisning på rideskole, og det er simpelthen ikke noget, jeg har lyst til. Jeg er kommet på det stadie hvor jeg rider rundt og en gang hver anden uge får en "det ser fint ud" kommentar, fordi de andre på holdet behøver mere hjælp og opmærksomhed.
    Synes jeg virkelig er spild af penge, bare at ride rundt i cirkler og betale for undervisning man ikke får.

Aladar: Jeg vil bare være sammen med heste, jeg elsker dem smiley Jeg er ikke en stævnerytter eller noget som helst, jeg synes bare det er en vidunderlig måde at bruge sin tid på, at være ude at ride og i stalden.

Annabell: Jeg har forsøgt at skrive til alle stutterierne, men også uden resultat smiley

Poseleon: Jeg har ingen krav! Race, højde er ligegyldigt, jeg er selv 155 så skal nok ikke have noget over 165, men ellers kan jeg nok ride de fleste højder. Og i min partannonce som jeg har oppe stiller jeg INGEN krav andet end at jeg skal kunne vælge at lade være med at ride når vejret er dårligt.

• #11   13. dec 2009 Hvis jeg var dig ville jeg tage ud til rideskoler i nærheden og fortælle om din situation. Måske har de en lidt vanskelig hest der ikke bruges så meget som du kan få part på.. det vil self koste penge men det er også mere eller mindre umuligt at finde noget gratis i dag.

• #12   13. dec 2009 Hej. Mega træls at du ikke kan ride. Jeg har en pony du nemt kunne få part på . Men desværre bor jeg i jylland. Jeg håber virkelig at du kan finde et sted hvor du kan ride. Bliv ved og opgiv ikke..

• #13   13. dec 2009 hvor bor du? jeg kan lærer dig at ride min. han er noget speciel, og du kan ikke ride ham som en normal hest, ( bare læne dig frem, istedet for tilage i stop, og sådanne mærkeligheder ) jeg har allerede en part, men han skal lærer at blive reddet af andre.

• #14   13. dec 2009 Cecilia S
    Det er altså heller ikke altid lige let liiiiige at få et arbejde når man er de 18 år. Mange 18-årige går i skole og er ikke uddannet i nogen fag (ufaglærte) så der er faktisk næsten ingen der vil have "os" for vi koster sgu for meget..
    Og især i denne tid, pga. krisen, er det endnu sværer smiley
    Men ved jo ikke om det gælder trådstarter, men der var noget sygdom.

Så det er altså ikke "bare" at få et job.

• #15   13. dec 2009 karen marie: Lyder ellers godt... hvor i Hillerød er det?

Fleur: Må da lige sige RESPEKT for det du gør! I er da et vildt godt makkerpar, dig og din hest smiley Jeg bor lige ved Helsinge.

• #17   13. dec 2009 karen marie: Okay, ja lidt langt væk er det jo. Hvor ofte søger du en til at ride, og hvilken hest er der tale om ellers?

• #18   13. dec 2009 jeg aaaaner ikke hvor helsinge ligger, men han står i humlebæk hvis det kunne friste smiley mange tak smiley

Kommentér på:
Tror bare jeg dropper ridningen :-(

Annonce