{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

Ih altså regndækken eller uldtot ??? {{forumTopicSubject}}

Altså hvor er jeg bare i syvsind....min to pigers ponyer går ude hver dag (kommer ind til nat) og det er jo super sundt for dem og det skal de blive ved med. Omvendt så er den kæmpe pels ikke særlig hensigtsmæssig når de rider 3-4 gange i ugen for så bliver de temlig svedige og skal så stå med fleecedækken indenfor til næste dag (da de ikke er tørre endnu når jeg går i seng). Igår eftermiddags kom de tidligt ind fordi det regnede helt vildt og her til morgen kl. 7 synes jeg faktisk stadig det yderste af pelsen er fugtigt og ikke lækkert at strigle (ved godt at hesten ikke fryser når den er våd yderst).
Jeg overvejer at få dem klippet så vi slipper for at de bliver helt så umulige at få rene og tørre men omvendt så ville jeg skulle give dem dækken på altid....
Den ene pony er formentlig i fol og skal fole sidst i maj først i juni men det har vel ikke betydning ?
Hvad gør i med jeres når I bruger dem 3-4 gange i ugen eller mere (der er ingen tvivl om at hvis de ikke blev brugt så ville jeg slet ikke spekulere på at klippe eller bruge dækken).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ih altså regndækken eller uldtot ???
  • #1   14. nov 2009 jeg klippede min pony til sidst (han var bamse!) og så lagde jeg dækken på.. vinterdækken / overgangsdækken. har aldrig brugt regndækkener.

• #3   14. nov 2009 evt. lav en jagtklippning og ikke læg et helt så tungt vinterdækken på :).

• #4   14. nov 2009 noget i denne stil måske?

(link fjernet)

Jagtklipning^^

• #5   14. nov 2009 Min er en uldtot. Hun bliver evt klippet hvor hun sveder mest, feks halsen. Men ikke noget dækken på. Det jo heller ikke sundt at putte dækken på en hest der stadig er fugtig og svedt.

• #6   14. nov 2009 jeg ville klippe hestene det er det mest hensigts messige for dem nå de sveder så meget..

• #7   14. nov 2009 Jeg står med samme situation med Thor. Han skal snart klippes på halsen. Men ved ikke om jeg skal smide et regndækken på ham. Han sveder ikke helt vildt når vi rider, kun på halsen - men samtidig ved jeg ikke helt om jeg skal, for har fået at vide af tidligere ejer at han smadrer sine dækkener..

• #8   14. nov 2009 klip dem på hals og i gjord leje.... og på med et regn dækken..

så længe hesten ikke er klippet på krydset kan de faktisk klare det uden dækken...

men ved at du jagt klipper dem, så kommer de ikke til at voldsvede... og kombineret med et regndækken, så er de ikke våde/klamme når det har regnet

• #10   14. nov 2009 Når jeg kommer i gang med genoptræningen af min, så bliver hun klippet, får stalddækken+ regndækken på. Og når der bliver frostvejr får hun vinterdækken på 3-400gram. Af samme grund. Det er Meget lettere end at bruge flere dae på at tørre den smiley

• #11   14. nov 2009 Klipper ikke min lille pony da han jo bare går. Men min hest er blevet klippet og har fået dækken på, han ligner en isbjørn hvis ikke han bliver klippet, og vil ikke risikere at han bliver syg, fordi han bliver så svedt.,

• #12   14. nov 2009 Hm, både min store DV og min pony går uden dækken, og de bliver redet 6 gange om ugen. Jeg har altid været vant til at have en mudder-hest om vinteren, min mor synes det er helt vildt synd for dem at de har dækner på, så det er bare en masse knofedt.
    Det går faktisk fint nok, selvom Madsen (ponyen) ruller sig konstant, men så er det bare frem med halmvisken. Det er egentlig Lotus (hesten) der sveder mest, men hun plejer at være tør i løbet af en halv times tid med tæppe på, og madsen sveder kun på bringen, selv om jeg rider i en time.
    Men du kan evt. klippe en stribe der hvor gjorden ligger (det mindsker risikoen for skarvesår hvis den er mudret under maven) og så op under halsen, mere er ikke nødvendigt, så behøver du heller ikke et dækken. Det gør de ihvertfald oppe på rideskolen, og det går meget bedr enu :o)

• #13   14. nov 2009 Mange tak for svar....hun sveder meget på halsen og på bringen og har enormt meget pels på rumpen. Jeg vil ikke putte sadel på en våd hest det synes jeg ikke er fair hverken overfor hest eller den helt nu indkøbte sadel ;O)) og jeg har desværre ikke tid til at bruge en time eller mere på hver pony inden tøserne skal ind og ride på rideskolen for så er det sengetid inden vi kommer ud af døren ;o))
    Så det ender nok med en klipning i stedet ;o))

Kommentér på:
Ih altså regndækken eller uldtot ???

Annonce