{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.574 visninger | Oprettet:

Stalddækken , hvornår ? {{forumTopicSubject}}

Hmm... plejer ellers ikke at være itvivl men i år må jeg bede om gode råd.

Min Paint er så småt begyndt at bliver lidt tyk i pelsen, han har indtil idag gået ude med regndækken og undertrøje, men inat har de lovet en del kulde og de står med deres vinduer åben i deres bokse, så jeg havde en ide om at give ham stalddækken på i nat....

MEEEN hva så med imorgen.. skal jeg så til at give ham hans vinterdækken på ude ... eller kan jeg stadig nøjes med hans regndækken og undertrøje ??

IH hvor er det lidt af en gåde... for jeg vil jo heller ikke have at han fryser ude og sveder inde..... IH ALTSÅ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stalddækken , hvornår ?
  • #2   7. okt 2011
    Vinterdækken er for tidligt smiley
    Vejrudsigten for fyn ser fin ud - det sner jo ikke eller er minusgrader. Derfor ikke vinterdækkenvejr.

• #3   7. okt 2011 Ja det kunne du men det bliver koldere imorgen. Men jeg synes altså det er bedst at klippe hesten før man begynder at ligge dækken på dem, da de fleste som ikke er klippet står og sveder under sit dækken smiley

• #4   7. okt 2011 jeg har svært ved at vudere hvorvit de skal have mere på om natten eller om dage, da temparturen rigtig nok er lavere om natten, men samtidigt er der jo læ i deres bokse hvilket jo gør det varmere..
    Min hest står i udendørs boks, på trods af det er det altså meget varmere i hans boks end der er uden for pga. han står i læ i boksen, så hvis din hest står i en stald om natten ville jeg mene den skulle have mere på uden for end om natten på trods af de åbne vinduer smiley

• #5   7. okt 2011 det er alt for tidligt med for tyk en frakke... så koldt er det ikke endnu, og slet ikke hvis den står på stald om natten....

• #6   7. okt 2011 Hvis han skal klippes senere, så lad ham beholde regndækkenet på.. (så ligger han bar lidt pels hvis det er koldt)
    Men hvis du vil holde pelsen nede på ham, så giv ham tykkere dækken på.. Min stå med regndækken og er allerede begyndt at lægge pels..

• #7   7. okt 2011 Altså jeg selv gør det at min står med regndækken nu, lige så snart han bliver klippet får han sit vinterdækken på. Så hvis din ikke er klippet ville jeg måske bare give den et overgangsdækken på =)

• #8   7. okt 2011 Nu har jeg lige været ude i stalden og har tjekket han under hans stalddækken, han er dejlig varm men ikke mere end behagelig varm. Ergo, han får lov til at beholde det på i nat, og imorgen tidligt lukker jeg vinduerne og tage det af ham mens han får morgenmad og hø.. dernæst tjekker jeg op på vejret og hvis temp. er over 10 grader nøjes han med hans regndækken om dagen... han er ihvertfald ikke vildt varm lige nu og han står jo mest med hele 5`øren ud af vinduet for at være sikker på at han ikke går glip af noget.

Tak for jeres råd og svar.
    Jeg regner ikke med at han skal klippes, kun at hans pels skal holdes nogenlunde nede med dækken. Han har to vinterdækkener og to stalddækkener samt et regndækken , så jeg skifer alt efter vind og vejr... men syntes bare det var tidligt at begynde på stalddækken, dog ser det ud til at være behageligt for ham lige nu.. så "thats it"

Kommentér på:
Stalddækken , hvornår ?

Annonce