592 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Tommer på sadel"
sadel tommer ?
hej. jeg har en sadel jeg gerne vil sælge men jeg kan ik huske tommeren på det?, så hvordan måler man det?. og kan man se hvilket bom det er?.. altså bred eller?... :) tak på forhånd! ;)
hej. jeg har en sadel jeg gerne vil sælge men jeg kan ik huske tommeren på det?, så hvordan måler man det?. og kan man se hvilket bom det er?.. altså bred eller?... :) tak på forhånd! ;)
Skrevet af: mai büll iversen! - 12. jan 2014
tommer sadel..
Hejsa leder efter en springsadel til min pony på 138. der er noget der hedder tommer hvordan ved man hvad tommer sadlen skal være? og vis i ved hvad for nogle springsadler der er god så kom med nogle...
Hejsa leder efter en springsadel til min pony på 138. der er noget der hedder tommer hvordan ved man hvad tommer sadlen skal være? og vis i ved hvad for nogle springsadler der er god så kom med nogle...
Skrevet af: Emma Holse - 26. sep 2010
Spar penge på din forsikring
maj 2006
Følger: 86 Følgere: 122 Heste: 2 Emner: 1.006 Svar: 4.689
Bommen er hvor bred hesten/ponyen er over manken og lidt ned langs skulderen.
maj 2006
Følger: 86 Følgere: 122 Heste: 2 Emner: 1.006 Svar: 4.689
http://www.langtoftegaard.dk/maal.html
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Det måles fra midten af bagsvidslen og skråt ned til den "dut", der sidder på hver side fortil i sædet. "Dutten" er ofte markeret med sadlens mærke eller logo. Men altså du måler skårt over der. Jeg måler i cm, og omregner derefter til tommer. Såvidt jeg husker er en tomme omkring 2,54 cm. Derfor er fxmin wintec isabel werth 42 cm fra midten af bagsvidselen og ned til Wintec mærket, hvilket jo svarer til de 16,5 tommer.
Tommer på sadel