Spørgsmål fra en uerfaren.:) {{forumTopicSubject}}
.. Ej okej, helt uerfaren er jeg ikke, men sikkert meget iforhold til nogen af jer herinde.:)
Jeg kan starte med, at sige, at jeg hedder Michelle og jeg er snart 16 år. Mit liv består langt det meste af tiden, af at jeg bruger tid med dyr. Primært hunde. Jeg har selv 2, som jeg har taget til mig som voksne, efter de ikke havde det godt (de kommer ikke fra samme sted). Senere skal jeg også uddannes til hundetræner- og adfærdsbehandler og sikkert også noget mere eftersom jeg nok ikke kan leve af det kun.
Men ja.. Jeg har nu besluttet, at hvis jeg kan finde en staldplads jeg kan leje tæt på mig, vil jeg have en pony fra føl og træne den på horsemanship-måden. Jeg har gået til ridning i flere perioder(4-5) igennem de seneste 5 år, men jeg har alle steder fået en dårlig oplevelse med måden, man behandler hestene på og er derfor stoppet og til sidst valgte jeg, at se ridning, som mere hestemishandling end sjov for hesten også og stoppede så helt. Ikke fordi det var noget jeg snakkede højt om.. Men så fik jeg så læst noget om horsemanship og det lyder jo skønt! Det lyder som om, at det ikke er noget som sådan, at nogen er imod. Jeg er jo vant til hundeverdenen, hvor man stortset ikke kan undgå, at have nogen i hælene, som synes man gør noget helt forkert.
Men jeg vil gene høre, om der er nogen, der har noget, at sige..?
Jeg mener, noget jeg skal tænke på, eller noget med en god race eller noget om træningen.. Et eller andet?
Måske nogen, som selv arbejder med træningen, som har lyst, at fortælle lidt om det.. Måske privat?
Hvis det gør nogen forskel arbejder jeg(snart) 3 timer om dagen, så det er ikke enormt meget indtil videre. Så der skulle gerne være nok tid til hunde og pony..
Jeg vil ikke gøre det her til en negativ debat, så vær sød, at tænke igennem, om det du vil sige, bedre kan betale sig, at skrive privat til mig.
Hilsen
Michelle.
mar 2006
Følger: 104 Følgere: 100 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 244
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 57
okt 2009
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.398
for hoppe er hysse og totalt hjernelamme en gang i mellem.
dec 2007
det kræver meget at have hingst, og lige så meget at have en hoppe da de er meget hysteriske, på en eller anden måde.
eman det kan godt være det er mig, men kan ikke så godt med hopper.
dec 2007
okt 2009
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.901
Med hensyn til at købe et føl, så vil jeg nok syntes at det er for tidligt, i forhold til den heste erfaring du har. Det at have et føl er ikke en dans på roser, de skal prøver grænser af, og de er altså noget større end en hund at have med at gøre:) Jeg syntes at du skal vælge at købe en hest på 8-10 år, du kan jo stadig træne efter de trænings metoder som du syntes er de rigtige
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.901
M.A.J: En hoppe har den ekstra gnist som fører den til toppen, hvis man kan styre/håndtere den vallaker er mere rolige og kedlige. Så det kommer helt an på hvilken slags hest man er til.
okt 2009
mar 2006
Følger: 104 Følgere: 100 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 244
Spørgsmål fra en uerfaren.:)