{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Retten til at købe sin hest tilbage?? {{forumTopicSubject}}

Har min hest til salg og ønsker at han får et blivende hjem.... HVIS køberen en dag står og vil sælge ham, ønsker jeg at købe ham tilbage....

Hmm.. hvordan og hvorledes gør man, at man er "sikret"? og hvad med prisen osv?

Nogle der har stået i samme situation og ved hvordan man lige "kringler" den ;O)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Retten til at købe sin hest tilbage??
  • #1   25. okt 2009 Men hva kan man forlange at måtte købe den tilbage for? ville jo helst sige samme pris som jeg sælger for :O) MEN hvis han så er super trænnet og hva ved jeg, så det vel heller ik fair...

• #2   25. okt 2009 du kan ikke bestemme at du vil have den for den og den pris i tilfælde af salg..

er hesten kommet videre i sin uddannelse skal du jo ikke have den for "håndøre" i forhold til hvad den er værd...

• #3   25. okt 2009 Så får du tilbudet om at købe ham tilbage for den pris han sættes til salg for. Hvis du takker nej til det må ejer sælge til hvem de har lyst til.

Men du kan aldrig vide dig 100% sikker...har desværre hørt om mange der aldrig fik tilbudet smiley

• #4   25. okt 2009 Jeg mener, at det der er vigtigst er at du skriver en bod på hvad det vil koste at bryde kontrakten.

I kontrakten skriver du at sælger har forkøbsret til max den udbudte pris. Dvs. det de vil sælge den for til anden side.

Brydes kontrakten, betales der en bod på "et beløb". Dette beløb skal være så højt at det ikke kan betale sig at bryde kontrakten.

• #5   25. okt 2009 Kontrakt smiley

• #6   25. okt 2009 Da jeg købte Avelon lavede vi sådan en aftale, vi havde det dog ikk på skrift... Men hun valgte at stole på mig...

Han blev så desværre aflivet, da han havde kronisk kodeledsbetændelse i begge bagben... Hun fik dog alligevel tilbuddet om at købe ham tilbage, men sagde det var synd... Han havde jo også ondt, så var kun glad for hun sagde det..

• #7   26. okt 2009 Oki doki ;O) Så ved jeg lige det... hvis der ellers er nogle de rvil ha ham... ;O)

• #8   26. okt 2009 Men i virkeligheden har du intet som helst at skulle have sagt, når først du har solgt hesten.. Så selvom køber skriver under på, at du har førsteret ved eventuelt videresalg, er det aldrig nogensinde noget, de kan hænges op på, hvis ikke de giver dig tilbuddet..

Sådan er reglerne desværre. Kender en, der arbejder som advokat - især i forbindelse med hestesalg og tilfælde, hvor handlen går tilbage..

Da jeg købtre min hest tilbød jeg dog den gamle ejer det alligevel, og jeg har tænkt mig at holde det, fordi jeg ved, at hun vil det bedste for hesten..

Men som sagt: Du kan ikke sikre dig. Vil du det, må du nøjes med at udlåne hesten, så det stadig er din

Kommentér på:
Retten til at købe sin hest tilbage??

Annonce