Blogger
16. sep 2007 Følger: 226 Følgere: 2134 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
Forbeholde sig retten til at vælge mellem købere {{forumTopicSubject}}
Jeg har denne skønne vallak til salg som vi forhåbentlig har fået solgt, vi ved mere mandag om at han er solgt eller ej, derfor står annoncen stadig på nettet.
Men da vi har fået RIGTIG mange henvendelser så har vi taget os retten til at vælge mellem købere.
Nu har vi haft en del ude og kigge og har fundet en person som vi gerne vil sælge til.
Men dem der har været ude og prøve/set ham er mange af dem blevet ret skuffet over at vi ikke har ville sælge til nogen af dem.
Kan det virkelig være rigtigt at folk skal blive skuffet over at vi forbeholder os retten til at vælge mellem købere?
Det er en unghest som kræver en erfaring rytter.
Annoncen bliver først slettet når hesten er betalt og hentet, hvilket jeg også synes er helt fair, men dette er der mange der openbart ikke synes.
Hvad er jeres holdning?
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Hvis man gerne vil købe hesten, så er det klart man er skuffet.
Men er der i en annoncen gjordt klart at man vælger imellem købere så kan de ikke rigtig gøre noget ved det.
Dog syntes jeg det er en svær situation for det er super træls at have brugt både tid og penge på at prøve en hest for at sælger så ikke vil sælge til en.
sep 2012
Følger: 45 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 19
For man ved jo ikke hva de kommer ud til.
Dem der har været ude og se, kan se på mange andre heste som evt. passer bedre til dem. Der skal også være en go kemi med hest og den nye ejer
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2134 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
Skuffet er nok ikke det rigtige ord nok nærmere lidt små sure...
Vi står jo med en hest som vi gerne vil have solgt til den helt rigtige og ikke bare til den til første og bedste som melder sig
Blogger
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 119 Svar: 693
Heste sælger jeg bestemt heller ikke til hvem som helst! Og jeg bliver glad når jeg er ude og se på hest, føler der er match og sælger vælger at sælge til os
Jeg har aldrig oplevet at jeg selv synes der var match hvor sælger ikke var enig. Jeg ville nok blive skuffet hvis sælger sagde nej. Men det må man jo respektere
Blogger
Der står tydeligt i annoncen at han sælges som spring, jagt og/eller milltary hest og kræver en erfaring rytter.
Der må jeg dog indrømme at mange tager erfaring med ungheste meget forskelligt må jeg sige...
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
Men nej, så længe det er tydeligt oplyst. Kan jeg ikke se nogen galt i det. Og så er det jo også meget normalt at vente med at slette annoncen indtil hesten virkelig er solgt.
Man kan jo evt. Skrive øverst i annoncen at der afventes betaling af hesten eller sådan noget..
Blogger
Tak, det har jeg skrevet i annoncen
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Hvis jeg engang skulle blive fravalgt som køber engang, så ved jeg nok hvorfor jeg blev fravalgt, men jeg ville nok også spørge hvorfor det ikke blev mig for at være sikker
Mvh TT
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
Da jeg i sin tid købte min tidligere vallak Schwante, fik jeg også afvide at der var flere der var interesseret så ejer måtte lige sætte sig ned og tænke hvem der var det bedste match for ham..
jeg gik i flere dage og var nervøs og lettere bange fordi jeg var helt sikker på at det bar skulle være ham trods jeg var elendig til at ride ham (vant til heste på 155cm ham her var 176cm)..
Heldigvis valgte ejer mig fordi hun mente jeg kunne give ham det han havde brug for og hun var sikker på med lidt tid kunne jeg lære at ride ham pænt..
havde hun valgt mig fra tror jeg ærligt jeg havde lagt mig til at tude og blevet rigtig ked af det..
så ja self. skal ejer vælge den der er det bedste match har jeg også gjort når jeg har skulle sælge, dog har jeg 9 ud af 10 gange kunne læse på skrift og ud fra de mange spørgsmål jeg har stillet om det var det rette match (har ikke solgt 10 heste det var bar lige et tal) og det har altid passet meget godt når så de er kommet ud og prøve.. var kun min tidligere araber jeg havde flere ude og prøve.. ellers har jeg kunne nøjes med at vælge en ud som har været ude og prøve og det har været rette match hver gang
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Der er ingen ny information i dette udsagn, da det kun kan være sælger, der har retten til at sælge varen? .
Men, jeg ville ikke selv køre efter en hest, som sælger havde valgt en køber til.
Intet galt i at I har en køber, jeg vil bare ikke køre efter noget i har solgt før jeg kommer - for hvis i kan skifte mening og tilbyder mig at købe den hest i har lovet bort, kan man jo ikke stole på at man selv har en aftale med jer bagefter??
Det er ikke at være fornærmet.
Det er bare blottet for logik at køre efter en solgt hest.
Blogger
Men vi har skrevet til de andre som var intresseret at han var muligvis solgt og dem der har været ude og se/prøvet ham, har vi skrevet at vi har fundet det helt rette match, men alligevel er der en del som er blevet fornærmet?
Men når man står med en køber som man gerne vil sælge til da det er det helt rette match til denne hest, så vil vi jo hellere sælge til den som har kemien med ham end de andre som vi har været usikre på?
Hvis han ikke bliver solgt nu til hende som vi har valgt, så er det køber der skal springe fra
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
en unghest har måske brug for en, der kan vise den vejen, og så er man som sælger ikke så interesseret i at sælge til en nybegynder eller lignende, men hellere til en,der ved hvad de har med at gøre... der kan være andre mindre gode match, og jeg synes det er helt ok, så længe man gør opmærksom på det i sin annonce...
jeg har en enkelt gang solgt en hest, hvor jeg bittert fortrød efter vi havde givet håndslag og pengene var udvekslet og jeg lige skulle sige farvel.. så opdagede jeg hesten ikke kom til at få grovfoder, hverken hø ler wrap, kun halm og de kun fik korn, intet andet.... og en kummerlig stald... jeg kørte grædende derfra, og har tænkt så meget på den hest siden, så det har jeg lovet mig selv aldrig skulle ske igen.. så hellere sure eventuelle købere:)
Blogger
Heldigvis er min mavefornemmelse god ved den køber som vi har valgt, men er godt nok blevet overrasket over alle de andre som er blevet fornærmet over at vi har valgt at sælge til anden side...
dec 2008
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Til trods for den info, ville jeg selv være skuffet.
Jeg ku fx tænke, "hvordan vurdere ejer mine evner så rytter og hesteejer ud fra dette"
Jeg har ikke prøvet det selv, men ku forstille mig man står med sån følelse.
Sidst jeg købte hest, var hun kun nr. 2, vi klikkede godt, men hun blev osse solgt fra en salgsstald.
Denne gang har jeg kigget på 1. privat, men hesten er bla. købt hjem for min skyld, for han er det jeg ønskede mig.
Pt venter jeg på forsikringen, så måske når jeg aldrig ud på det store hestemarked.
Men omvent, når der er flere interesseret, så skal nogle jo ha lov og købe, så hvorfor ikke vælge dem man har mest fidus til...
Blogger
Vi har dog ikke valgt udfra hvem der var dygtig nok eller god nok.
Men hvem der havde bedst kemi med ham og hvem vi havde bedst mavefornemmelse hos.
Synes man burde spørger inden man bliver fornærmet... Blev bare overrasket når man står og er igang med at sælge en skøn hest som man gerne vil det bedste, at evt købere bliver så fornærmet over at vi har valgt en anden end dem der bliver fornærmet.
Kan jo ikke rigtig dele hesten over i små bider, bliver nød til at vælge hende som vi havde bedst mavefornemmelse hos og havde den bedste kemi med ham.
Nu står jeg selv og er i gang med at købe hest til eget brug og ville da ikke selv blive fornærmet hvis ejer valgte at sige at vi ikke var det rette match
Blogger
Men har haft inde så længe at jeg kender ham så utrolig godt og kan godt se hvem har kemien sammen med ham
dec 2005
Men det er ikke sikkert, at køber tænker kemi, men at sælger bare vurdere køber har ringe evner.
Og hvorfor sku en sælge bestemme kemien.
Og nogle forstår det måske ikke helt, gætter jeg på.
300, det er fanme osse mange.
Og ska der bare vælges i mellem 20% af dem, så vil der være nogle der øffer.
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.024
Folk er blevet så sarte og nærtagende. Lad dem bare blive fornærmede
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 91 Svar: 1.073
En lille tanke herfra, var at måske de blev "fornærmede" fordi de måske har set det som en kritik, eller en "du er ikke god nok" eller andet i den dur.
Så må man jo bare fortælle dem, at det ikke nødvendigvis er fordi, at de er dårlige hesteejere/ikke gode nok til hesten, men simpelthen at der har været en lidt bedre kandidat
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Dt eneste du kan gøre, er at forklare rationelt, hvorfor du ikke finder matchet godt/brugbart, og så må folk selv håndtere deres følelser. Dem kan du ikke tage fra dem.
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 44
Umiddelbart tænker jeg, at tendensen nok falder til, at den bedst argumenterende, mest veltalende og charmerende vinder løbet, hvorimod en lettere tungnem og langsom person snarere trækker nitten og det behøver jo ikke nødvendigvis at være det rette valg for hesten.
Sidst jeg kiggede efter hest, faldt jeg over en annonce, hvor sælger i den grad forbeholdt sig retten til at vælge imellem købere. Den hest endte på den lokale rideskole, hvor underviserne på det tidspunkt var nogle mobilafhængige teenagetøser, der hverken var interesserede eller kvalificerede til at levere en bare nogenlunde fornuftig undervisning.
Til gengæld ved jeg, at ham der stod for købet fuldt ud er i stand til at sælge sand i Sahara.....Og at den hest, nu er udsat for 117 forskellige ryttere med hver deres temperament og forskellige ridefærdigheder.
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 119 Svar: 693
okt 2012
Følger: 45 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 687
Dog har jeg selv prøvet at blive valgt fra. Det gjorde så ondt. Det var min gl part hest jeg gerne ville købe hjem. Men sælger ville pludselig ikk sælge til mig. Hesten er en grand spicel men kender hende ud og ind. Og hun var virkelig min bedste ven. Savner hende hver dag. Så det gjorde ondt hun ikk står i stalden hos mig. Det skal dog siges det var ved en ny ejer end hvor jeg havde parten. Og har ikke set hesten i fem år. Men fortalte personen hvem jeg var, og så hvad jeg kunne tilbyde. Men nej fik hende ikk hjem
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Så skulle den der købte hesten have samme trænings syn som mig, tilbyde den samme opstaldnings muligheder og have samme fodringsprincipper. Også skulle jeg selvfølgelig mærke at kemien var der..
Så jeg kunne ligeså godt interviewe interesserede før de overhovedet kom for at se hesten
Mvh TT
sep 2005
Følger: 85 Følgere: 85 Heste: 9 Emner: 323 Svar: 3.452
dec 2005
Havde de mon regnet med, at du ventet til alle havde været der?
Den første der står med pengene, får hesten, så er man interesseret må man rykke.
Blogger
Det er bestemt intet ondt mod nogen, men blot for deres egen skyld at de ikke skal stå med dårlig samvittighed over at have købt en hest hvor kemien ikke var der....
Vi har haft rigtig mange ude og kigge på ham og pludselig stod den helt rette og gerne ville købe ham, så slår man til.
Selvfølgelig kan jeg ikke styre andre følelser, men derfor har jeg da stadig lov til at undre mig?
Efter min mening så synes bestemt at sælger sagtens kan bestemme hvem der har kemi med hesten.
Det er trods alt sælger der kender hesten.
Jeg kunne sagtens se hvem han havde kemi med og hvem han ikke havde.
Så var der nogen som vi selv sagde at de ikke var det rette hjem, enten pga mangel på erfaring med ungheste eller fordi de ville presse ham for meget.
Men kunne med ro i maven sende ham pænt afsted igår og fik en skøn besked at det var gået super godt med ham, så det er bare dejligt
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 100
:)Annette
dec 2008
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 44
Der er vel ingen ved deres fulde fem, der kunne finde på at sælge en hest til en der helt klart har tænkt sig at pine og plage hesten, bare fordi man har glemt at skrive "forbeholder sig retten til at vælge".
Blogger
maj 2014
Følger: 5 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 30
Jeg syntes det var vildt svært at sige nej. Men jeg har ikke travlt med at sælge, så vil give mig den tid det tager at finde en ejer, som er rutineret og rolig nok til, at kunne arbejde godt sammen med hende. Og jeg ikke ønsker at min hest og ny ejer skal få en masse dårlige oplevelser sammen.
Forbeholde sig retten til at vælge mellem købere