{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
526 visninger | Oprettet:

Kan jeg melde ham? {{forumTopicSubject}}

Jeg kender en mand jeg har redet hos, men stoppede derude hurtigt igen da det kun var travere han havde, og jeg ville have lidt større udfordringer..
Jeg syntes på det tidspunkt at hestene var i okay stand, men lidt slanke alligevel.
Igår var jeg så derude igen og puha da.. Hestens pels ser helt forfærdelig ud. Man og haler er filtret sammen, deres halse er ligesom faldet ned.. (faldet fra kroppen)
Deres hove er for lange og nogle har endda sko på, selvom hovene tydeligt er for lange. Den ene var endda begyndt at få snabelhove. De ser virkelig ynkelige ud og deres øjne er helt ulykkelige..
I stalden.. (i deres spiletov) Har de nok med halm, så der ser fint ud, men de heste ligner bare ikke nogen der får andet end det græs de nu kan finde på folden og så halmen i boksen.
Han er selv hovsmed så han kunne selv ordne sine heste og det plejer han vidst også at gøre. men ikke nu. Den med snabelhovene er ikke hans. Det er en pige der har den hos ham, men hun er kun hos den en gang om ugen. Jeg kunne ikke engang røre ved den. Sidst da jeg var derude red jeg på den og striglede og nussede om den. Det kan jeg bare slet ik nu. Den virker meget bange. Kan jeg melde dem eller er der ik grundlag for det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg melde ham?
  • #1   19. okt 2009 jeg kender desværre ikke grundlaget for hvor galt det skal stå til før man kan melde en.. hvis jeg var dig ville jeg ringe til dyreværnet eller lignende og tage en snak med dem.. høre dem hvad de synes du skal gøre...

• #4   19. okt 2009 Kontank hestens værn eller dyrenesbeskyttelse, og så kan de tage ud på hans gård og afgøre hvad der videre skal ske hvis det er meget slemt.
    Mit gamle ridested blev meldt i dyrenesbeskyttelse hvor de tog der ud (-:

• #5   19. okt 2009 Okay.. jeg har liget tjekket deres hjemmeside og de vil meget gerne have dokumentation af tilstandende først, så tror lig jeg smutter der ud igen og tager nogle billeder og optager lidt video af det og vedhæfter det til min anmeldelse..
    Mange tak alle sammen.. godt i tænker det samme som mig.

• #6   19. okt 2009 Prøv evt at spørge ham først hvad årsagen er? måske er han syg og en anden passer stalden? men tag billeder først. For hvis han nu ikke har en god grund, bliver han sikkert sur hvis du går ind i stalden igen.

• #7   19. okt 2009 Jeg snakkede med ham igår, og han sagde intet om han var syg. han sagde jeg bare måtte ride på dem alt det jeg havde løst til og det skulle ikke koste mig en korne.. han har også (elever) der kommer og rider på dem.. Han virkede frisk og ved godt mod, og han sagde intet om nogt sygdom.. Men han fortalte at han i sidste uge havde fået en ny.. den nye ser også pæn ud nu.. er bare bange for den ik blir ved med det

• #8   19. okt 2009 du vil altid kunne melde det, men er ikke sikkert de gør noget ved det, sys faktisk det llidt trist at der skal så meget til før de kan træde ind, det er jo for fanden levende dyr.

• #9   27. dec 2009 ja det kan du godt

Kommentér på:
Kan jeg melde ham?

Annonce