{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
366 visninger | Oprettet:

Skal jeg melde det? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Står nu her med 2 Fjordheste der ikke får den rette behandling!

De bliver aldrig redet, men få gange kan det ske
De bliver aldrig striglet
De får kun MEGET sjældent muget ud
De går på en meget lille fold, med dårligt græs, og ulækre planter og en masse maskiner og sjælent rent drikkevand
De bliver redet med muggent sadel, tæppe og trense og urent bid, når de bliver redet
De bliver revet i munden, sparket og slået når de rides
Hoppen er 30år og vallakken er 11år

Hvad syns i?
Jeg syns det bør meldes!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg melde det?
  • #1   23. okt 2006 Det skal sq da meldes det er skide syndt for dem.

• #2   23. okt 2006 Hvordan ser hestene ud i ren helhed? Det er klart at de skal behandles ordentlig men jeg ved også bare at hvis hestene ser fornuftige ud så er det begrænset hvor meget der bliver gjort ved det desværre:-(

• #3   23. okt 2006 ej, det er sku synd ;s
    jeg havde nok bare snakket med dem om det .

• #4   23. okt 2006 jeg syntes INDEN du anmelder ejeren, tag en snak med hende/ham..
    der kunne jo være en grund, og derfor har brug for hjælp!

For ja noget skal der gøres, men syntes ALTID man skal tage en snak med ejeren, inden man anmelder dem..
    det er ikke sådanne at spøge med!

håber du finder ud af noget!

• #5   23. okt 2006 det er self MEGET synd, men jeg tror ikke det er nok til at der bliver gjort noget ved det ! desværre.

• #6   23. okt 2006 MELD DET. Hundrede procent. Det er ren dyremishandling.

• #8   23. okt 2006 Jeg har lige været over at give en dame en advarsel om at hendes pony gik med en føl grime. Og grimen sad helt vildt stramt og det havde den gjort i en månede. Så sagde jeg til hende at hun skulle købe en ny grime, da huden snart ville vokse ud over grimen. Det takkede hun mig for, det havde hun ikk lagt mærke til (dårlig undskyldning) Og samme dag kørte hun ud for at købe en pony grime :'D

• #9   23. okt 2006 Hmm kan ikke lade være med at tænke om det ikk er for nemt bare at anmelde folk, når man ser/tror det er dyremishandling?

Ville i ikke blive Meget kede af hvis I blev anmeldt for et eller andet?, ja det er jo ikke alle der er lige lærte i hestehold..
    tænk at blive anmeldt for ens hest ikke bliver striglet? for pokker hvem strigler hestene i den vilde natur.. jeg syntes der er alt for mange det ryger i flint og anmelder hestesager , inden de lige tager en snak med ejeren for at høre hvad grunden er!

Tænk nu hvis den meget tynde hest, som I nu anmelder for misrøgt, har været en slem tur igennem med Orm, som nu er behandlet? , ja hvordan kan I vide det?! og ja i kunne blive udsat for det samme...
    jeg kan blive ved med at nævne eks.

selvfølelig skal vi være med til at sørge for at alle heste har det godt.. men prøv lige at se det fra flere sider først!

• #10   23. okt 2006
    » Chelina&Tarzan lige hvad jeg mener, det kan godt være det var en mega dårlig (som det var) undskyldning..
    Men du fik damen til at købe en større grime.. og vupti sagen er ude af verden, og ponyen har det godt..

Syntes faktisk man skulle have en lov om at man skulle have "hestekørekort" for at holde hest på egen grund...

• #11   23. okt 2006 Måske er ejerne ikke klog på hestene. Snak med dem og hjælp dem eventuelt. Det kan i første omgang være det mest rigtige. Observer om det hjælper og kontakt evt dyrlægen og hør hvordan du skal forholde dig. smiley

• #12   23. okt 2006 kender selv en der blev meldt af nogle mindre piger der synes det var synd at hesten altid var beskidt og blev redet på
    Den rullede sig helt tiden og hun red om aften efter arbejde.
    Og hvad ved du om trensen og sadlen har du brugt det man skal passe¨på hvad man beskylder folk for det gik op for de 2 piger den gang, man er der ikke til at se hvad der sker med heletiden

• #13   23. okt 2006 Okay
    Har prøvet at snakke med ejeren om det, men de er så snobbede og så ligeglade med de stakkels heste!

Jeg kan ik komme derud da jeg ik kender dem vildt godt, men det er min venindes onkels heste..

Og det behandler demmjo som skidt!

• #14   24. okt 2006 er enig med maria N et hestekørekort ville ikke være dårligt.

• #15   26. okt 2006 Jeg ville lige tage dset lidt roligt.. Det er da heller ikke hver dag jeg rider vores eller strigler dem hver dag.. Så det kan du ikke melde dem for. man må vel selv bestemme hvor tit man rider? Og en hest på 30 år kan nok heller ikke holde til at blive redet hver dag.
    Men det andet synes jeg du skal snakke med ejeren om!

Kommentér på:
Skal jeg melde det?

Annonce