{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.155 visninger | Oprettet:

Græs-ridebane....? {{forumTopicSubject}}

Vi er ved a t købe ejendom, og får ikke råd til en professionel bane det første halve til hele års tid...og siden vi ikke vil begynde at bygge en halv-dårlig bane, så tænkte jeg, om man måske kan nøjes med en græsbane først?

Nogen, der har erfaringer med en sådan een?

Det skal siges, at jorden er rimelig tør, hvor jeg havde tænkt mig at placere den.

På forhånd tak for svar!!

smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græs-ridebane....?
  • #1   7. okt 2009 kan du godt men det vil blive glat og trælst at ride på når det regner / Sner

• #2   7. okt 2009 hestens ben har ikke ALT for godt af for meget græs ridning... men ridning på græs er faktisk bedre end på en meget dyb bane

• #3   7. okt 2009 jeg rider på græsbane om sommeren . det dur helt fint, det kan selvfølgelig være lidt svært at øve fri trav og frigalop hvis det er fugtigt og umuligt at ride når det er mudret . men i den tørre sommertid virker det helt fint.

Det kan måske være svært at koncentrere sig når man er ude, men det lærer man smiley

• #4   7. okt 2009 vi har præcis samme problem... vil ikke lave en bane halvt... så vi bruger pt også bare et stykke mark... der er jævnt og fint...

min erfaring er at det virker fint de dage det er tørt... når det regner bliver den dog hurtigt glat... så hvis det er vådt galoppere vi ikke på den... men trav og skridt er ikke noget problem...

• #6   7. okt 2009 vi bruger græs mark som spring bane :).. og der rider vi også dressur :).. me nu rider vi heller ikke s tit lige pt. og kun let ridning smiley

• #8   7. okt 2009 Tusind tak for alle jeres svar!!

Det skal lige siges, at det ikke skal være permanent, og jeg stadig ville køre i ridehus 1-2 gange om ugen.
    Og det er IKKE fordi jeg vil foretrække en græsbane, men fordi der bare ikke kan blive råd til det hele på een gang, når man er fattig studerende... smiley

Men det var dejligt, at få en masse svar- så blev jeg da det klogere...!

Kommentér på:
Græs-ridebane....?

Annonce