{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

Opklasning af pony??? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved om man kan opklasse sin pony, hvis rytteren der skal ride den (mig), er UNDER de tilladte 16 år???
Det er fordi jeg er 15 år, og kunne godt tænke mig at få opklasset min pony, så han kan starte mod heste til sommer.... selvom man skal være over 16 år for at ride hest...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opklasning af pony???
  • #1   20. jun 2004 Du behøver ikke opklasse. Det sker automatisk når du starter sin første hesteklasse. Hvis du derimod vil ned og starte ponyklasser igen (eller en anden rytter), så skal den "nedklasses" igen.

• #2   20. jun 2004 er det i dressur eller spring..? bare fordi at man plejer jo at sige at "ponyrytterårene" slutter når rytteren er 16, og så må man ikke starte Ponyklasser mere, hvertfald.. har bare ikke hørt om noed der hedder "nedklasses" skuklle jeg da pænt meget ikke mene.. meen.. pyt nu med det. har dog oplevet nogle der er stilt op på ponyer i hesteklasser. Så går de jo bare ind under hestepremisser. men mener ikke at ponyer må gå med i de højere klasser.. (hesteklasser).. ved ikke...

• #3   20. jun 2004 Hvis en person over 16 har en pony og opklasser den til hest, så må ponyen IKKE starte ponyklasser igen (med ny rytter der er under 16) før den er blevet "nedklasset". Det oplevede vi nemlig med en af vores ponyer.

• #4   20. jun 2004 Tak for hjælpen!
    til Pia L: det er både i dressur og spring...
    - men man skal så stadig sende det der opklasnings-ansøgning ind til dansk rideforbud ikk?

• #5   20. jun 2004 nej det er ikke nødvendigt. du skal bare huske at skrive ponyens højde på tilmeldingen.

• #6   20. jun 2004 uha.. det aner jeg ikke... Dem der har startet pony i rideklubben (til stævnerne) meldte sig bare til, også selvom at de var ponyer, og ikke havde skrevet til Dansk Rideforbund. Ved Desværre ikke så meget inden for det.. smiley smiley

• #7   20. jun 2004 Tror også kun at det bliver taget alvorligt hvis man rider distiktstævner og derover...

• #8   20. jun 2004 det er jeg godt nok glad for at man kan!
    det kunne også være at jeg kunne prøve at kontakte dansk rideforbund og høre hvad de siger... ville det ikk være en go' idé?

• #9   20. jun 2004 Det kan du da godt gøre. Bare for at være på den sikre side...

• #10   20. jun 2004 Yes yes!
    men det er alligevel godt at have nogle herinde at spørge... nu har jeg prøvet at skrive en mail til en der hedder Ole fra DRF, så nu vil jeg håbe at han svarer tilbage...

• #11   20. jun 2004 Du skal behøver ikke opklasse din kat 1 pony til hest hvis du rider d-stævner.
    Hvis du skal op og ride c-stævner SKAL ponyen opklasses.
    Og som andre skriver, må ponyen IKKE gå ponyklasser så længe den går som hest.

Håber det kunne hjælpe lidt
    smiley

• #12   20. jun 2004 Tak Trine! ja, det er d-stævner jeg rider, så jeg tror jeg prøver at starte en hesteklasse her i sommer...
    Tak for svaret!

Qnuz

• #13   21. jun 2004 Hej Maria

Det var da så lidt smiley

Mange gange held og lykke med stævnerne!
    Jeg har selv redet en del hesteklasser på kat 1 pony (d-stævner) og de kan nemt klare sig blandt de store smiley

Kommentér på:
Opklasning af pony???

Annonce