{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

2 nye heste sættes sammen. {{forumTopicSubject}}

Hvis jeg skal have to heste gående sammen.. Hvordan gør jeg så ? Jeg skal selv have en hest at ride og så skal min datter have en shetlænder.. Men sætter man dem bare ud sammen på folden ? Og hvad hvis de ikke kan sammen ? Hvilke køn går bedst sammen ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 nye heste sættes sammen.
  • mevs .
    mevs . Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Svar: 5
    #1   24. sep 2009 Hejsa....
    Jeg har pr erfaring altid bare lukket mine heste sammen... Har haft en hingst til at gå med hopper uden problemer... Vallak hopper osv alle kan gå samme... Der vil selvfølgelig være lidt ballade lige i starten da de lige skal afgøre hvem der bestemmer... Men jeg ville helt klart bare lukke dem sammen og se tiden an...

• #2   24. sep 2009 Jeg plejer at lukke den nye sammen med 1 fra flokken(vi har 5 heste) men når du kun har 2 så er det bare at lukke dem sammen og så li´ge stå og holde øje ind til de har hilst... MEN hvis de sparker og bider så lad dem være, for de skal lige finde en ranrorden og det skal vi mennesker ikke blande os i

• #3   24. sep 2009 jeg ville også bare lukke dem sammen når det kun er to heste...
    og bare lad dem finde ud af hvem der bestemmer... det er noget de skal igennem, det kan tage alt fra 5min. til en uge, inden de er helt på plads... men de finder som regel altid ud af det...

• #4   24. sep 2009 luk dem bare sammen (: de skal jo lære at gå sammen. Alle heste kan lære at gå sammen. De skal bare lære hvem der bestemmer, det kan godt tage lang tid men det lykkes altid i sidste ende smiley Jeg har i hvertfald aldrig oplevet andet smiley

• #5   24. sep 2009 Okay smiley puha! Tak smiley

• #6   24. sep 2009 Jeg plejer lige at lade dem gå på hver deres mark i en dag eller 2 for de lige kan se hinnanden lidt an. Det syntes jeg har skånet mig for det slåsen som der kan blive.

Husk at en shetter ikke altid kan løbe fra de store heste ( det kan min i hvertfald ikke, hun har heldigvis sat dem på plads idag :0). ) så de har nemmere ved at fange den.

• #7   24. sep 2009 Jeg har kun 1 fold smiley
    Slås de meget voldsomt ?

• #8   24. sep 2009 Nogle gør.

Jeg forsøgte 1 gang med min shetter bare at lukke hende ind til de store hvilket resulterede i at jeg måtte ind og skille dem ad. Hun kunne ikke løbe fra dem og de trængte hende op i en krog.

Var det mig ville jeg trække en tråd mit i den mark du har og så sætte en på hver side i 1-2 dage. Det kan altså godt betale sig.

Idag går mine 3 sammen og der er ingen tvivl om at det er min lille hoppe der bestemmer. Hun fik lov at møde dem en af gangen og fik dem sat på plads. Idag skal hun bare lige hvine og så er de 2 store smutte for de skal ikke nyde noget.

Den ene skulle lige nappe hende bag i, det resulterede i at hun sparkede ham under hagen. Så nu passer han på.

Den anden fik er spark på det ene balle og så skal han i hvertfald ikke hen til den sure gimpe.

Så nu render de og hygger sig når Malu kommer ind til dem ( hun står på jord fold men bliver alle lukket sammen om aftenen.

• #9   24. sep 2009 Når der bare er tog så luk dem sammen smiley Jeg har erfaret at hopper er dem der er størst problemer med når de går sammen (:

• #10   24. sep 2009 Men når det ikke er mere end 2 heste burde det ikke være noget problem selvom det 2 hopper smiley

• #11   24. sep 2009 Okay. Hehe. Håber da på at få en vallak og en hoppe:)

Kommentér på:
2 nye heste sættes sammen.

Annonce