årh syg hest {{forumTopicSubject}}
Som nogle nok ved, så har min hest for nylig fået konstaret gigt/spat og det er bare gået så hurtig. HUn har virkelig haft ondt, og jeg har fulgt dyrlægens behandlinger til punkt og prikke og står i regninger til op over begge ører. Så i går va rjeg hos hende, og her var hun virkelig dårlig, ville ikke spise, kunne næsten ikke gå og var slet ikke sig selv. Jeg tager hjem og får så fat i dyrlægen, som dog først kunne komme i dag. Så kommer han i dag, men så er Freja helt anderledes end i går. Hun spiser, løber en runde på folden og ser meget mere frisk ud. I går var hun så skidt at det næremst stod til en akut aflivning og i dag var hun mere frisk. Nå men dyrlæen er der og giver hende så noget smertestillende. Han var der vel i ca 5 min, og så kørte han igen. Jeg spurgte hvad det ca kom til at koste, og han svarede 2000 kr plus moms, jeg var lige ved at bryde ud i krampegråd. Det er simpelthen ikke rimeligt at det skal koste så meget.
Nå, men så sidder man bare tilbage med følesen af at det overhovedet ikke var nødvendigt at han kom. Fordi hesten var friskere i dag.
Men hvorfor mon det svinger sådan. Jeg kan huske dengang min islænder stod med en benskade i et halvt år inden hun måtte aflives. Den ene dag sprang hun rundt og lavede vilde bukksspring på folden og dagen efter kunne hun dårligt gå og ville ingenting og man tænkte, at nu var det sidste time. Når man så kom derud senere så var hun igen frisk.
Hvorfor mon det svinger sådan hele tiden. Det går det også med min Freja nu og det forvirre mig rigtig meget.
dec 2006
Følger: 83 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.588
årh syg hest