10. apr 2006 Følger: 73 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 121 Svar: 558
Caroline og hendes heste {{forumTopicSubject}}
JEg er ved at skrive en bog, og ville hører hvad i syntes? Hvis i syntes den er god kan det godt lade sig gøre at jeg sender små bidder af gangen til jer! Her kommer den:
Caroline og hendes heste
15-årige Caroline vågnede langsomt og så på sit digitale vækkeur. 6:00 viste det. Caroline stønnede. ”Argh!” Hun vendte og drejede sig for at finde en god sove stilling. Hun havde sovet af pokkerens til! Hun stod op og gik ned i køkkenet. Hendes mor Helle var ved at lave pandekager. Caroline elskede duften af nylavede pandekager men her til morgen kunne hun ikke lugte noget. Hun så i sin mors varme grønne øjne. Helle så forskrækket ud. ”Lille skat, du er jo helt bleg og har blanke øjne!” ”Jeg har bare ikke sovet godt mor..” Caroline blev afbrudt af sig selv med en højlydt hoste. Caroline følte sig rigtig skidt tilpas. Hun var ikke faldet i søvn før halv 4. Hun havde haft hovedpine og var gået ned for at tage en hovedpinepille der, og var så faldet i søvn. Hun så ned af sin lyserøde pyjamas, samtidig med hun mærkede ved hendes brune hår. Det var helt fugtigt af sved. ”Jeg går i bad mor..” sagde hun og fremtvang sig selv et lille smil. ”Du går ingen steder før jeg har taget din temperatur!” Caroline vidste hun havde feber. Hun vidste os at når hun havde det var der ingen ridning. Hun tvang sig selv ned på sofaen og vænnede og drejede sig. Hun havde det virkelig varmt. Helle kom med termometret. ”bip bip bip!” sagde det et minut efter. Helle så på det. ”38,3. Du går ingen steder. Jeg melder mig syg på skolen i dag og bliver hjemme ved dig. Gå du op og få sovet lidt.” ”Må jeg gå ud til Toni først?” Carolines pony Holsteins Toni ventede altid Caroline cirka halv 7. ”Så okay da! Men så er det os ind!” Helle rystede på hovedet. Caroline skyndte sig at gå ud af døren før Helle ombestemte sig. Først gik hun ind til Toni som stod i vallak stalden, så sin ponyhoppe Primadonna og hendes føl i hoppe stalden og til sidst men ikke mindst: Hendes Dansk Varmblods hingst Stuntstar af Dano. Dano var et stort stutteri i Vestsjælland og de havde købt Stuntstar af Dorthe ejeren af stutteriet som hendes datter Nanna havde reddet op til prix skt. George. Caroline red på landsplan og hendes mål var at komme på landsholdet. Hun mødte staldrengen Nik hendes store flamme på 16 år gå og fodre. Nik boede på stutteriet. Caroline fik et voldsomt hoste anfald. ”Hej Caroline!” Nik smilede varmt og medfølende. ”Hej Nik!” sagde Caroline hæst. Hun slæbte sig indenfor. Hun gik op på sit værelse men stødte ind i sin tvillingebror Jesper der sagde ”Hey, pas lidt på!” Caroline så på Jesper der med sine 172 cm var 5 cm højere end hende og han tog ordene i sig igen. Caroline løb ud på badeværelset. Hun havde et lille møde med sin næse. Hun pudsede den og tog toilet papiret med ind på sit værelse. Hun faldt i søvn. Klokken 12:00 kom hendes mor ind og tog tempreturen igen. ”37,9, den er faldet..” Hvordan har hovedet det?” ”Fint men det ville være bedre med en frisk gåtur.” Caroline så prøvende på sin mor. ”Så okay da..” Helle sukkede tungt. ”Men tag jakke på!” ”Jaja” Caroline var allerede ude af døren med sin carn terrier Little Big Horns Jasmin, kaldet Jasmin og satte kurs mod skoven. Ude på springbanen så hun Nik springe på sin vallak, Buller og det gik rigtig godt. Hun tog et papir lommetørklæde og pudsede næsen. Hun smed det i skraldespanden henne på gårdspladsen. Jasmin begyndte at trække så hun satte gen retning mod skoven. Der var koldt under træerne da det var midt i november.” Det er nu alligevel dejligt ikke at være i skole…” Tænkte Caroline. Vinden tog fat i hendes uredte hår. Hun trak jakken tættere omkring sig, da hendes telefon ringede. Caroline tog den. Jasmin som var en meget stærk lille hund så hun benyttede lejligheden til at spurte endnu hurtigere. Caroline trækkede hårdt tilbage i snoren. ” Ja, det er Caroline?” ”Hey Caroline! Det er mig Michell?” Michell Carolines bedste veninde Michells stemme lød i telefonen. ”Du lyder snottet.. Er du ok?” ”Næh ikke rigtig..” Caroline snøftede ind. Lige pludselig fik hun bare totalt ondt i hovedet. ”Av!” Caroline tog sig med besvær til hovedet. ”Caroline?” Michell stemme lød spørgende i mobilen. ” Er du i skole? Er jeg nemlig ikke.. Totalt ondt i hovedet og snottet og så videre..” ”Nej det er jeg heller ikke.. Vi tales ved ikke? Hej!” Caroline lagde på før Michell noget at sige noget.
Caroline vendte om da hun kom til den velkendte lysning hvor hun plejede at tage en galop med Primadonna og hestene derhjemme.
*
Hun kom hjem og så sin far sidde med benene oppe på sofabordet mens han så Nyhederne i fjernsynet.
”Hej far..” Hun hostede og hostede, havde det rigtig skidt og ønskede bare hun lå i hendes seng. Klokken var 13:30. Hun smed sig bogstaveligt talt i den brune lædersofa. Nu kunne hun mærke hun skulle skynde sig. Hun blev nød til at løbe på toilettet. Hun skulle brække sig.
Da hun kom tilbage tog hun et glas vand. ”Far? Har lige kastet op. Jeg har det altså virkelig skidt.” Sagde hun. ”gå op i din seng og hvil dig skat..” Michael så bekymret på hende. Caroline gik op og lagde sig. Næste morgen vågnede hun. Hun følte sig helt frisk. Hun kiggede sig i spejlet. Helt frisk med røde kinder som sædvanlig. Hun fløjtede da hun gik ned af trappen. Hun kunne dufte pandekagerne mere end i går. ”Godmorgen mor!” sagde hun snottet. ”Jeg har det meget bedre i dag.” ”Jeg tager lige feberen.” ”Bib, bib bib!” sagde det er minut efter. ”37,0” Du skal i skole søde! Du er kun snottet og hoster!” ”Okay!” Sagde Caroline. ”Underligt.. Glæder mig faktisk til at komme i skole.. På en TIRSDAG!” Caroline tog sig en pandekage, tændte for deres fladskærm i køkkenet og så satte hun sig ellers og så fjernsyn mens hun spiste. ”Yes! Der er Simpsons!” En af Carolines yndligstegneserier var i fjernsynet. Jesper traskede ned af trappen. Han gabte højlydt. ”Årh man jeg er træt!” Han snuppede 2 pandekager og en nutella mad. Caroline var blevet færdig med sin pandekage og gik nu hen for at hente en til. Hun tog en leverpostej mad med ind. Hun satte sig ned og spiste den. ”Børn, klokken er halv 7! Nu skal i fandme skynde jer hvis i vil nå en morgen ridetur!” Michael kom traskende ind i køkkenet. Hans lyse strithår var gemt under kasketten. Hans øjne lyste irriteret. ”Ja.” Sagde de i kor. Jesper var blevet færdig med sin mad lidt efter også kom Caroline. Hun smuttede hurtigt i ridetøjet. Jesper og Nik snakkede sammen ude i stalden mens de striglede hver sin hest. ”Jeg inviterede Nik med.. Det gør vel ikke noget?” Spurgte han drillende. Nik som boede på stutteriet var allerede stået op. Han havde sådant et mildt blik i øjnene, tænkte Caroline. Caroline gik hen til Primadonna, Jesper gik hen til Jumper og Nik gik hen til Ocean, Michaels 4-årige hingst.
Da Jesper gik ud for at hente Jumpers sadel blev de alene. ”Nå øhm..” Fremstammede Nik. ”Ja?” Caroline kiggede spørgende på Nik. Så rødmede hun. De begyndte at skraldgrine begge to. Over ingenting. De havde det bare så godt sammen. Niks øjne blev hurtig alvorlige igen og han tog hendes hænder. ”Caroline..” Carolines hjerte sprang et slag over. ”Skal i ikke i gang?” Jesper kom til og Nik slap hurtigt Carolines hænder. ”.. Og sådan danser man!” Sagde Nik og de begyndte igen at grine. ”J.. Jeg henter sadlen” fik Caroline fremstammet, sagde hun da de stoppede. Nik rømmede sig og nikkede. ”Ja det er nok det bedste..” Caroline hentede sin sadel og da hun kom tilbage og lagde den på Primadonna hentede hun sit hovedtøj. Ned af staldgangen gik hun forbi Nik som gav hendes hånd et klem. Caroline smilede. Hun hentede sit hovedtøj og lagde det på Primadonna. De red af sted. Nu var klokken kvart over 7. ”Heldigt vi først skal møde klokken 9 i denne uge!” Tænkte Caroline. Nik blev klar, Jesper blev klar og Caroline blev klar. De tog alle deres ridehjelm og støvler på. De trak ud på gårdspladsen for at stige op. Caroline kom op på hesten, og så red de ellers af sted.
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 284 Svar: 1.341
Men du skal lige kigge den igennem lidt.
Jeg vil got læse mere, hvis der udkommer en bog
apr 2006
Følger: 73 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 121 Svar: 558
Hvad mener du med at kigge den igennem? Vil gerne have hjælp:-)
Nu skal vi jo se om jeg orker at lave den færdig:-) Men kan godt sende noget mere til dig hvis det er?
apr 2006
apr 2006
De travede lidt da de kom hen til starten af skoven og da de kom til den velkendte lysning satte de i galop. De væltede træ de plejede at springe over ventede forude.
”Jeg starter!” Jesper galoperede mod træstammen. Forberedte sig. Jesper havde ikke nået at se den store hund som løb ud fra træerne lige da han satte af. ”Jesper!” råbte Caroline og Jumper opdagede hunden. Jumper prøvede forgæves at komme over den på den anden side. De landede lige med Jumpers hov på hundens ryg, og Jumper snublede og væltede på mulen. 1 sekund senere kæmpede han for at komme op. Han lå på siden nu. Jesper var røget af Jumper og lå nu kun 50 cm fra Jumpers forhove. Med sit hoved! Caroline så forfærdet til. Primadonna som tidligere havde prøvet at springe 120 bredt kunne sagtens klare at komme over træet og Jumper som lå 2 galopspring væk fra træet. Caroline tænkte kun på Jesper ikke på Jumpers fægtende hove. ”Kom så Primadonna!” Råbte hun. Primadonna satte i galop. Træet nærmede sig. Caroline tænkte: ”Kombination, kombination!” Træet nærmede sig! Caroline lagde sig til bage og så lænede hun sig forover. De var ovre træet. Så kom Jumper! ”Caroline!” Skreg Nik. Caroline satte af! Og.. Og hun var ovre! Hun fik hurtigt stoppet Primadonna og sprang af hende. Hun løb hen til Jumper og fik rejst ham op. Caroline nærmede sig forsigtigt Jesper. Hun hørte Nik kravle over træet. Jesper var besvimet. Hun prøvede at vække ham. ”Jesper.. Er du okay?” ”Hvad tror du selv!” Jesper fik rejst sig op. Okay han var vågen. Han havde rifter i ansigtet, men så ud til at have det fint. Springvestens mirakler.
De tænkte det samme alle tre. Hunden! De gik hen til den. Nik og Caroline holdte i hånd og Jesper gik ved siden af dem. Hun lå helt livløs. Den blødte. Caroline rørte ved den. ”Adrk! Den er helt slimet!” ”Hey! Jeg har jo mit skridtæppe!” Nik hentede det fra sin saddeltaske og viklede det om hunden. ”Vi tager den med hjem.” De skridtede resten af vejen hjem.
Derhjemme fortalte de hvad der var sket.
”Hoppede du over Jumper på Primadonna? Er du okay Jesper? Caroline det må du aldrig gøre igen! Jesper gå ind til din mor! Caroline dig skal jeg lige snakke med!” Sagde Michael lidt vredt. Caroline sank. Hun vidste hun havde gjort noget forkert da hun sprang over Jumper. ”Far, jeg.. Jesper lå bare på jorden, og jeg tænkte bare…” Begyndte Caroline men Michael afbrød: ” Caroline jeg forstår! Men du kunne være sprunget af Primadonna og så gået hen til Jesper! Er du klar over hvad der kunne være sket hvis Jumpers ben havde ramt Primse?! Hvad? Hun kunne have brækket benet!” ” Jamen far!” ”Du skal bare ikke gøre det igen forstået?” Skændte Michael. Caroline sukkede dybt: ” ja far..” ” Godt så er der ikke mere at snakke om!” Michael marchederde ind men vente sig om: Hør, Nik? Du skal først møde klokken 10 i dag ikke? Muger du så lige? ” Nik svarede og prøvede at gøre hunden bemærket, ”ja det skal jeg nok! Men chef? Se lige her! Den trænger til dyrlæge! Den er meget tynd, og den ser ud til at være på dødens rand!” Michael tog hunden forsigtigt, og sagde at han ringede til dyrlægen. Caroline kiggede på klokken. ”Fuck, den er halv 9! Bliver nød til at cykle!” Tænkte Caroline. ”Ses Nik!” Sagde Caroline og gik ind med Primadonna. Nik skulle først møde klokken 10. Klokken var kvart i 9 da Caroline kom ind. Jesper gik op på hans badeværelse. De boede i et meget stort hus. Der var 4 badeværelser, 2 soveværelser, 6 værelser, 1 stue og et køkken alrum. Nik boede på 2. Etage mens Jesper og Caroline boede på 1. Nik havde et værelse og et toilet for sig selv. ”Er du okay Jesper?” Caroline stoppede Jesper på trappen. ” Jaja jeg har det fint! Skal i skole alligevel..” ”Surt.” Caroline gik op på sit værelse. Snuppede sine Friis og Company bukser og g-star trøje. Hun var meget moderigtig. Så tog hun noget undertøj og gik ud på sit badeværelse for at gå i bad. ”Gad vide hvad Nik ville have sagt til mig? Åh, jeg ville så gerne vide det! Kunne virkelig godt tænke mig at komme på date med ham!” Tænkte Caroline. Caroline steg syngene ud af sin brusekabine og kiggede sig i spejlet. Tog lidt streg på og lyserød øjenskygge. Så sin mascara og lipglos. Caroline havde en meget god sangstemme. Så tog hun tøj på og løb ind på sit værelse ved siden af. Hun tog sin skoletaske. Klokken var 5 minutter over 9. Hun hørte hendes mors Range Rower dytte. ”Yes, så kan jeg tage bussen hjem.” Sagde Caroline. Hun steg ind i bilen og lukkede døren.
*
Di/de
jul 2007
Følger: 53 Følgere: 59 Heste: 14 Emner: 321 Svar: 1.019
Caroline og hendes heste