{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

hvad mon hun mener? {{forumTopicSubject}}

jeg har en 2'er pony som jeg elsker men snart er for stor til så når jeg er blevet konfirmeret skal jeg kigge på Hest.
Min veninde havde en på 170 som jeg bare lige skulle prøve at ride lidt i skridt og trav. Den var måske lige 3 centimeter for stor. men da jeg kom ned spurgte hun om hvad for en højde jeg havde tænkt mig at købe. så sagde jeg at jeg havde snakket med min kusine (hun har redet i 26 år og rider mega store stævner) og hun havde sagt en på 165 ca. så siger min veninde at hun fortryder hun købte en så stor hest. og hun næsten ikke kan styre hendes fordi den er så stor og at de er meget vildere end ponyer. Og så siger hun at jeg nok vil fortryde jeg køber sådan en stor hest.
Men jeg tror da virkelig ikke jeg fortryder at jeg køber en hest på 165 , man kan jo også få nogle i alle slags personligheder.
hun er lidt jalus anlagt..(staves?)
hvad tror i hun mener med det hun har sagt til mig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad mon hun mener?
  • #1   21. aug 2009 det skal lige siges at jeg skal have hest, for 1'er pony er for lille.

• #2   21. aug 2009 Hehe alle store heste er ikke vilde, der er vidst noget hun har misforstået :O) Hvis du finder en stor hest og i er som pot og pande så kommer du da helt sikkert ikke til at fortryde :O)

• #3   21. aug 2009 lige præcis. men hvorfor mon hun siger det? jeg er jo springrytter og elsker at springe højt, og det ved min kusine godt så hun har også sagt jeg skal lidt højt op for at komme op på nogle rigtige gode højder..

• #4   21. aug 2009 Hun siger det selvfølgelig fordi hun dels er blevet usikker på sin egen og det er da lidt øv hvis nu du kan styre en på den højde og helt ærligt hvis du vil noget seriøst med dit ridning og gerne vil springe højt så er 1.65 da noget nær det perfekte ;o)

• #5   21. aug 2009 Synes du skal lytte mest til kusinen. Ved ikke hvorfor din veninde siger det, måske er det bare de erfaringer hun har gjort sig eller måske som du siger, at hun kan være lidt jaloux (Spørg mig ikke hvordan man kan live jaloux over det, men der burde være nogle der kunne smiley )

• #6   21. aug 2009 Det passer ikk.. tihi

Jeg har redet en på 172cm og 168cm og begge var utrolig søde..

Tror hun synes de er vildere, fordi de har en større gang end en pony, og kan derfor godt være svære at ride når man kommer fra pony..
    Men Altså ALLE heste er forskellige.. nu kender jeg self ikk den omtalte hest.. men tror bar det er pga gangen..

Jeg kiggede os efter en hest omkring de 165cm, men endte med jeg købte en på 150cm som dog er vokset til 155cm:) tihi og jeg har ikk fortrudt højden, tihi han er sku en dejlig hest:)

Men altså hvis det er en lidt robust hest kan du sagtens købe en der er mindre, men vil du have en ædel spinkel hest som du skal kunne passe resten af livet så skal du op på de 16-165cm:)

Men synes nu bar du skal tage ud og kigge på nogle heste, og glemme højden lidt, for når den rigtige er der så kan højden (i de fleste tilfælde) være lige meget:)

Håber du forstår hvad jeg mener

• #7   21. aug 2009 tak alle sammen..
    hun er lige blevet 15 og det var hendes første Hest. hun havde nemlig pony før.
    Hesten er rigtig sød og rolig hvis man bare lader være med at rive den totalt i munden og sparke til den så den for frem. hun var meget voldsom ved den desværre..
    Jeg ved også helst op på de 165 for at jeg ligesom kan beholde den lidt længre (:

• #8   21. aug 2009 Eva: Ja det er sjældent at man vokser fra en hest på 165 cm smiley

• #9   21. aug 2009 det er selvfølgelgi ikke rigtigt jeg oplever faktisk tit at det er de små som er de vilde. men selvfølgelig kan det virke mere voldsomt hvis en hest på 170 går amok end hvis det er en mini 70 cm der går amok.
    Hvis man altså ka bruge udtryktet "gå amok"

• #10   21. aug 2009 Jeg er 166 (:
    Jeg har selv oplevet at de er meget mere rolige, men de har jo en meget stor gang så de kan godt virke lidt voldsomme i det, men som sagt findes der heste med alle slags personligheder (:

• #11   21. aug 2009 Måske har hun indset hun bare er ponyrytter? Jeg har selv hest, lille hest på 162 og jeg syntes faktisk han er for stor. Jeg er godt nok selv 160 men tror bare jeg bryder mig mere om ponyer. De virker nemmere at gå med, for de rykker sig ikke med hvis de tager et hop til siden. ?
    Men håber du finder din øjesten smiley

• #12   21. aug 2009 tak (:

• #13   21. aug 2009 ' man siger jo, at ponyer er mere stride end heste :). Heste er for det meste mere rolige end ponyer - self med undtagelser ;).

Jeg tænker bare lidt.. Er du meget langbenet? For jeg er 170 og jeg kan sagtens ride 1'er ponyer uden at se stor ud til dem? Men jeg kan os ride store heste på over 170 uden at se lille ud :L . Min 2'er pony er jeg måske lidt stor til..

• #14   21. aug 2009 Der er jo også meget forskel på hestene størrelse. forstået på den måde, at to hest på samme størrelse, lad os sige 165 cm, kan følelse vidt forskellige at være på, da den ene måske er lang benet og den anden ikke er eller den ene er meget bred over ryggen og den anden ikke er..
    Ligesom at en hest på 170 cm ikke behøver at være stor at ride, hvis den er lang benet og den lidt spinkle type..
    Jeg er kun 163 cm, men er mest til de høje hest.. Min hest er 169 cm og føler slet ikke den er stor at være på..

• #15   21. aug 2009 Overgangen fra pony til hest kan godt være noget af en omvæltning for nogen. Det er sikkert det din veninde oplever. Da jeg selv skulle skifte til hest red jeg rideskolehest og vi havde en meget lækker men også meget stærk russisk hest. Skal lige siges at jeg kun er 160 cm, og derfor ikke særlig stor til at ride store heste. Jeg opgav fuldstændigt efter noget tid og red ikke i nogle år, fordi det var for stor en mundfuld for mig.

Men det har intet med hestens højde at gøre. Den jeg red på var nemlig kun 160 cm ligesom mig.

Det du skal være opmærksom på når du skal se på hest er at det er en let ridelig hest. Den skal være nem at samle sammen, så du ikke ender med sådan en hvor forenden ikke aner hvad bagenden foretager sig.
    Men sådan en kan du sagtens finde på både 165 og højere.

• #16   21. aug 2009 Tænk ikke på højden. Desuden er de høje heste ikke altid de bedste springheste, da de tit kan være lidt klodsede - selvfølgelig er der undtagelser. Men heste på 160-165 er mere elegante, og er også tit nemmere at samle. En på 170 kan nemlig godt føles lidt lang i det, så man kan føle at den er svær at få samlet sammen. Men der vil altid være undtagelser, og synes du skal tage ud og kigge på heste i forskellige højder - alt fra 160 og opefter, da jeg tror den vil blive for lille i det lange løb, hvis du køber en under 160 smiley Måske vil du finde dig bedst til rette på en på 170 og måske vil du have det bedst med en på 160 - det kommer meget an på hvordan den er at ride, og hvordan den er bygget.

Man plejer også at sige, at jo større hesten er - jo roligere er det også. Mange ponyer er rigtig stride at ride, og kan bukke af helvedes til, mens heste faktisk ikke ret tit bukker. Men det føles meget meget værre når en stor hest flipper, end hvis det er en pony smiley

Men det med din veninde. Hun vil jo nok synes det er noget træls, hvis du får en stor hest som du kan styre ligeså godt som din pony, når hun ikke kan - så tror faktisk hun ser dig lidt som en 'konkurrent'. Om man kan kalde det jalousi, det ved jeg ikke, men det er vel nok en form for det. Lad være med at lytte til hende, og lyt til dig selv. Prøv noget forskelligt og beslut dig for den ud føler dig bedst til rette på smiley Men synes dog du skal holde dig fra ungheste. smiley

• #17   23. aug 2009 tak alle sammen!
    i har været til meget hjælp ! smiley

Kommentér på:
hvad mon hun mener?

Annonce