Boots? {{forumTopicSubject}}
Axel har -IGEN -smidt en bagsko. Hans hovkvalitet er ikek for god, og det sker jævnligt at der ryger en sko, selvom han faktisk har været god til at holde dem på den sidste tid.
Men nu er vi så rendt i det problem at han har smidt den to gange i streg, og der er ganske enkelt ikke noget hov at sætte den fast i mere.
Hans hove vokser temmeligt langsomt, så for at give dem ro til at vokse, så vi igen engang kan få sko på, vil vi nu have fat i nogen boots til ham.
Jeg har ingen som helst erfaringer med dem, så håvede nogen kunne svare på et par spørgsmål.
Er det ok bare med boots bagpå, og så alm sko foran?
Hvor god er holdbarheden på sådan nogen, når hesten går en del på asfalt og grus?
Hvor godt/dårligt står hesten fast på græs? (han skal til kørestævne i september, og der er jo en del fart på, og ingen mordax når han ikke har sko på jo)
dec 2005
Følger: 22 Følgere: 47 Emner: 1 Svar: 778
min erfaring er hvertfald at boots kun skal bruges i perioder og ikke for tit....
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Men eftersom hans hove er meget langsomt voksende, så vil det vare nogen mdr før hans baghove kan klare at få sko på igen.
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.059
(link fjernet)
nov 2007
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.059
Men kan også få noget ved dyrlægen til at smører på kronranden, der gør at hoven vokser hurtigere, så man har mulighed for at få skoen sat på igen Kan du jo evt. undersøge.
jul 2005
Følger: 43 Følgere: 51 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 293
Mener at jeg har læst før at du kører ved Henrik?
Jeg ved at han har brugt nogle boots af en eller anden art, til kørestævne i revsø for et stykke tid siden. De var vidst rigtig gode, men mordax'ene kunne ikke rigtig sidde ordentlig fast. Men du kunne jo evt. prøve at høre ham af, hvilke det er ;o)
- Pernille.
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 31 Svar: 979
nov 2007
Mia -jeg har ladet mig fortælle at det ikke rigtig fungerer med mordax (at hullerne giver sig)
Boots?