Så blev min hest lige en engel ;) {{forumTopicSubject}}
Så kommer der lige en glædes indlæg fra mig.
Som nogle jo ved har jeg døjet med en masse småskader, og desuden er hun også blevet dressur/konkurencetræt. Så valgte jeg for halvanden måned siden at droppe bidet og konkurencedressuren og erstattede det med remonte og skovture og en hel del fri.
I går var så første dag i halvanden måned hvor jeg igen tog bid, spore og pisk med mig da jeg skulle ride. I de sidste halvanden måned har hun heller ikke været i trafikken, og hun har ikke været trafiksikker de sidste 2 år, men jeg bestemte mig for at ride ned til banen 2 km væk, selvom jeg skulle tage turen alene. Vi kom ned til den trafikkerede vej, og jeg stasede og red videre, og så kom bilerne, men hun viftede ikke med et øre, hele vejen ned til banen.
Dernede samlede jeg tøjlerne og ventede en reaktion, men hun begyndte straks at søge bidet og i løbet af 10 minutter gik hun bare fint i holdning, kom lækkert ind under sig og arbejdede i overlinjen, tusinde gange bedre end hun har gjort hele foråret. Gal jeg var stolt da jeg igen red hjem af vejen, uden et vip med ørene og må indrømme hun fik et par af Escapes godbidder da vi kom tilbage.
Så hvis der sidder andre derude der er løbet lidt surt i dressuren, så prøv at slappe af med jeres heste i et stykke tid, det har i hvert fald hjulpet helt fantastisk med Artesia XD
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Super dejligt for jer.
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 26 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 1.381
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Kender det godt :o). Maja er umulig på en dressurbane hvis hun er i sit tøffehumør. Så går hun nærmest i slowmotion og kan næsten ikke drives frem i trav og man kan derfor godt opgi at få noget ud af hende på en dressurbane, der skal man så ride tur istedet også kvikker hun lidt op, men ikke meget.
Har hun sine friske dage hvor hun er opmærksom på alt og energisk, jamen så har man en faktastisk hest på dressurbanen der gør lige hvad man beder om.
Har før i tiden prøvet flere gange at ride dressur når hun var i tøffe humør fordi jeg selv helst vil dressur, men det dur altså bare ikke - så nu bliver det sådan, og det virker.
jan 2009
Følger: 196 Følgere: 183 Heste: 4 Emner: 227 Svar: 2.600
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Så blev min hest lige en engel ;)