{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Uheldet forfølger mig.:-( {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger så tror jeg uheldet forfølger mig. Sidste år måtte jeg tage mit livs hårdeste beslutning om at lade min elskede hest aflive. pga slitage i begge forben.

Jeg købte så dereftere den skønneste unghest på 4 år. Super dejlig hoppe med godt temperament og gode anlæg for springningen. Jeg var så glad og vidste at nu ville alt vende og vi skulle til en masse stævner og blive gode sammen. Men men glæden varede kort for efter kort tid faldte hun på vej ud af traileren hvilket resulterede i at hun fik et åbent sår på baghasen og stod hele december mdr med ro. Januar startede vi så igen og jeg begyndte igen at glæde mig til den kommende stævne sæson, men igen her varede lykken kort, sidst i januar begyndte hun at skabe sig og jeg kunne intet gøre. Jeg tilkadlte doktor dyr og hun fik derefter 2 ugers ro, da jeg så prøvede at ride hende igen var der ingen ændring. snakkede frem og tilbage med dyrlægen og vi blev enige om at hun skulle have kioprakter. Dette havde hun fire gange. Kiroprakteren kunne konstatere at hendes venstre hofte var blevet skubbet, hendes korsben var forskudt og så var noget med nogle ribben. Efter fire besøg blev hun konstateret iorden og jeg fandt endelig en underviser som jeg faldt i god jord med. Vi trænede og trænede og hun begyndte langt om længe at gå som en drøm. Hun var fantastisk at ride og glædede mig hver dag til at skulle ride hende. Springene var vi også begyndt at kigge lidt på og hun var super. Men men igen igen varede lykken kort for for 1 1/2 uge siden var hun underlig bagtil., Hun kunne ikke rigtig finde ud af hvor hun skulle sætte hendes bagben. Vi blev så enige om at give hende en uges tid med ro og så se derefter. men allerede torsdag blev hun halt på et af bagbenene og fredag var hun stok halt men på forbenet.

Jeg kontaktede straks dyrlægen og hun kom til aalestrup samme dag( forrige fredag) . Jeg fik en midlertidig diagnose, en hovbyld, men om onsdagen da jeg kom tilbage med hende var sagen en helt anden. Da jeg hentede hende i torsdags fik jeg en slem overraskelse min stakkels lille skat havde fået hovknusninger både vandret og lodret i hoven. Smeden har så skåret noget hov væk og lagt nogle sko på som lægger pres på hoven for at den skal rette sig og vokse rigtigt. ´

Dette betyder at min lille hest skal have boksro i 2 mdr hvor hun igen skal til kontrol. Hun skal klokke på stort set hele tiden og jeg kan ikke ride.

Sys ikke livet er fair mod mig længere. Endelig fandt jeg en hest med stor kapacitet indenfor spring og dressur og jeg havde glædet mig til at skulle komme videre med min ridning men jeg har ikk fået andet end skader, skader og atter skader. Orker ikke mere. Smeden fortalt mig at havde jeg ventet fjorten dage mere med at komme med hende var hun aldrig blevet ridehest igen. Ved faktisk om hun bliver det nu. Det må tiden vise.
Men er bare så ked af det og er ved at gå ud af mit gode skind..

Det blev lidt langt og ved ik hvad jeg vil med dette indlæg men måtte bare ud med det..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheldet forfølger mig.:-(
  • #1   2. aug 2009 Århh blev helt trist da jeg læste det.. Føler virkelig med dig, men jeg håber virkelig for dig at hun bliver en god ridehest alligevel, synd at dine drømme måtte gå i vasken så tidligt, men må kun håbe på at de så nogenlunde går i opfyldelse. Er ked af det på dine vegne......

• #2   2. aug 2009 Awww... Jeg håber virkeligt at din hoppe kommer på toppen igen, så du kan få udlevet dine drømme sammen med hende smiley

• #3   2. aug 2009 Ej, hvor trist smiley Lyder rigtig som at uheldet følger dig..
    Jeg håber hun kommer 100% iorden igen, uden nogle fejl og magler og at i kommer langt sammen. Det har du fortjent! smiley

• #4   2. aug 2009 ja det er træls, men så hørt min historie..

for 3 ½ år siden købte jeg mig en 3 års, shakespeare..
    havde ham i 3 år, og red ham maks en måned af gangen, fordi han blev ved med at blive halt, syg, osv..
    det sidste år har jeg slet ikke redet ham og han blev solgt som hyggehest for 3 måneder siden..
    Jeg har knap nok fået redet den hest, og havde den i 3 år..
    nu har jeg så fået købt mig en ny dejlig hest.. jeg går i gang med at tilride den.. så falder jeg af, lander forkert og brækker ryggen.. dvs. ingen ridning til mig igen, det næste halve år mindst!
    - synes du er uheldig, men må indrømme at jeg synes mit uheld er værre..

• #5   2. aug 2009 tak alle sammen.. sys det er hårdt. bare det at hun ikke rigtig må komme ud, da hun måske ville kunne skade mere end gavne. så vi går nogle gode turer sammen.. men krydser finger for at hun kommer sig og vi kan komme videre..

• #6   2. aug 2009 janni H. Det er trist for dig, men lavede ikke dette indlæg for at få af vide at du mener du er mere uheldig end mig. Du har været uheldig ja, som skrevet i mit indlæg vidste jeg ikk hvad jeg ville med det, ville blot ud med det. Så om du mener du er mere uheldig eller ej må du gerne holde for dig selv..;-)

• #7   2. aug 2009 ej hvor trist - ej fyh da. Stakkels lille hest

Kommentér på:
Uheldet forfølger mig.:-(

Annonce