{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
405 visninger | Oprettet:

Virkelig en anden side? {{forumTopicSubject}}

Hejsa! Jge fik min Anubis hjem i fredags,
og det er gået rigtig godt, dagen efter jeg fik ham, kom han vrinskene til mig på folden, Fredag&Lørdag&søndag, har jeg skridtet og travede rundt i ridehus og bare hygge med ham osv:) Han har stået bum stille i 2½ time på staldgangen de andre dage, osv:) og ahr bare været perfekt.
Dog idag, har han været en helt anden, halvstejlet på staldgangen,, og bare stået helt umuligt, og da jeg skulle trække ham på fold mid ti regnvejr, var han helt op og køre osv..
Hvad tror i grunden kan være? Pga af vejret? eller?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Virkelig en anden side?
  • #1   20. jul 2009 Jo for da jeg skridtede rundt var det uden sadel og bare rent afslapning? Men vis det er stres, hvordan får jeg det så til at gå væk?:(

• #3   20. jul 2009 Okay super vil jeg så gøre heller intet horsmanship eller løsspringning eller ngoet?

• #4   20. jul 2009 Det kan være stress, det kan altså også bare være det har været vejret eller han har haft en dårlig dag... se hvordan han er i morgen ?

• #5   20. jul 2009 Ok vil jeg prøve, han blev nemlig glad for at se mig idag, og gik mig i møde..

• #7   20. jul 2009 hvis din nye hest er vant til at blive redet hver dag synes jeg faktisk at du skal skridte en tur på den hver dag, bare rundt på gården.. det sker der INTET ved og det stresser heller ikke en hest fordi du skridter på den !, hyg med den, stril den og gå ture og ellers bare lade den slappe af og hygge sig :o)

- nogen heste HADER regnvejr,, min pony bryder sig virkelig ikke om at blive rørt ved hvis han er våd , dvs, grimen over ørene og strigling osv. når han er våd .. han hader regnvejr smiley hehe

• #8   20. jul 2009 Måske du bare lige skal tage fat i den og fortælle den at den skal opføre sig pænt uanset omgivelserne...

Den har ikke stress eller er nervøs eller noget. Den viser jo at den ahr det fint det nye sted når den er så sød det første stykke tid.

I tror da seriøst ikke at folk der sender deres heste i ridning vil betale for at den står og glor ud i luften den første uge???

• #9   20. jul 2009 Men husk at selvom den er ny behøver du ikke være hos den 7 timer ,, vær der de timer du har brug for og hvor i laver noget og så tag hjem, for det kan også tage meget hårdt på en hest hvis der er en der glor på den 7-8 timer i døgnet smiley men synes du skal skridte ture og hygge selvom.. den skal jo vænne sig til det nye og vil sikkert også gerne lidt andet end en fold :o)

• #10   20. jul 2009 det kan også være en hoppe der er kommet i brunst... nogen vallakker bliver "hingste agtige" når der er brunstige hopper i nærheden... og i sær hvis det er "nye" hoppe de ikke kender....

men det er slet ikke sikkert det er grunden...

bare tag det med ro, det kan være han lige skal falde til.

men søg for lige at markere dig og fortælle at det ikke er ok hvis han skaber sig eller stejler når du trækker med ham... det kan jo gå hen og blive farligt.

men ellers en masse hygge og godbidder og så start langsomt op...

hvis han er vandt til at blive redet så rid ham... ingen grund til at han får en masse fri... men tag det stille og rolig evt. kun med hygge og skridt... hvilken jeg kan læse mig til at du også har gjort smiley

og så tillykke med ham smiley

• #11   20. jul 2009 KRISTINA! Ja eg tror også det er fordi han prøver mig af, han er jo kun 3½, og ungheste nykker er der massere af under ridning så hvorfor ikke også prøve mig af på staldgangen..?

• #12   20. jul 2009 Tror også det er sådan noget... Og så har han jo alletiders mulighed for det når vejret er lidt dårligt. Så kan de mæekeligste ting jo være rigtig farlige..

Tror bare du skal sætte den lidt på plads...Den er jo heller ikke lavet af glas.

• #13   20. jul 2009 Nej sådan ahr jeg det også dem de rikke tør at give deres hest et klask vis de laver noget, de er jo forfandne ikke lavet af glas;) Men så vil jeg begynde at vise hvem de rbestemmer så det ikke ender som Asko..

• #14   20. jul 2009 Jeg tror helt sikkert også bare han prøver dig af. Nu har han lige haft nogle dage til at falde til, de første par dage var alting jo nyt og han sku se det hele an, men nu hvor han har set der ikke er noget farligt ved det, så bliver han da lidt overmodig og skal prøve grænser af. Jeg fik min nye hest hjem for et par uger siden og hun gjorde nøjagtig det samme, de første dage var hun simpelthen en engel, men efter hun er faldet til så har hun da oss lavet lidt ballade, både inde i stalden og når hun sku trækkes ind og ud. Det er hverken stress eller noget andet, det er ganske normalt;)

• #15   20. jul 2009 Okay så er jeg mere rolig;) tak for god respons..

• #16   20. jul 2009 Min er så først begyndt efter et par måneder at tror at han er overmodig... Men han nu meget sjov når han gør det.

Men der er ingen grund til bekymring... Bare tage lidt i den.

Kommentér på:
Virkelig en anden side?

Annonce