{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.621 visninger | Oprettet:

Dækkener - hvilke skal man have? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har fået ny hest, og da han ifølge gamle ejer ikke sætter ret meget pels og ellers vil fryse, er jeg nok nødt til at give ham dækken på til vinter..

Jeg har et gammelt bucas-dækken fra da jeg havde hest som barn. Det er super velholdt og vil passe perfekt.

Det er et ude-vinterdækken, som er regntæt, og som kan lægges på en våd hest. Kun brugt få gange, så det er som nyt.

Jeg ved dog ikke hvor varmt det er..

Kan man finde ud af det? Altså hvor meget fyld der er i?

Med hesten fulgte et overgangsdækken.

Hvilke dækkener bør man ellers have?

Skal de have andre dækkener på inde i stalden end ude?
Jeg tænker, at han måske skal have et fleecedækken i hvert fald..

Og hvor varme bør de så være?

Hvad med når man rider? Skal det være ridedækken med fleecefoer eller uden?

Jeg er ikke vant til heste, der behøver dækken om vinteren, så jeg er lidt på bar bund..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækkener - hvilke skal man have?
  • #1   18. jul 2009 Altså jeg ville købe hvis du kan mærke, at det du har er tyndt, så er det ikke så meget i. Du kan jo evt. købe et stalddækken, og til vinter ligge det bucas du har udover... så har du et vinterdækken og et stalddækken - og bucas dæknet kan du bruge som regndækken i de koldere tider smiley

Jeg ville nok anskaffe mig enten 2 fleece dækner eller 1 fleece- og et ulddækken.. Og ved overgangen til/fra vinter bruge 1 dækken under ridning, og så når det bliver koldere bruge 2 eller et ulddækken smiley

• #2   18. jul 2009 Jeg har et regndækken,overgang med 100 g et vinter med 300 og 490 g og et stalddækken med 400 g og et med 800 g håber du kunne bruge det til noget :=)

• #3   18. jul 2009 Når du skriver "bruge et dækken under ridning", er det så et ridedækkken, du snakker om?

Og kan man have to oven på hinanden? Bliver det ikke for meget?

Jeg tror egentlig, at det bucasdækken, jeg har, er forholdsvist varmt...

• #4   18. jul 2009 *Camilla&Pedro* *
    Mener du under ridning eller på fold ?

Der er jo lavet nogle "smart-dækner" hvor der er 2 eller 3- dækner i ét smiley hvor man ligger flere på smiley

Jeg skridter selv varm med 2-3 fleecedækner når det er aller koldest smiley

• #5   18. jul 2009 ville nok ogs skaffe mig et normalt regndækken til de dage hvor man bare ved a det vil regne uafbrudt til de dage hvor det ik er sindsygt koldt

• #6   18. jul 2009 Når vi nærmer os vintertiden, og han får dit vinterdækken på, må du holde øje med om han fryser. Hvis han gør det, kan du evt. smide et stalddækken eller et vatdækken inden under dækkenet. Det kan jo da også være at han klare sig fint med dit dækken alene.
    Under ridning kan du skridte ham varm med et fleece- eller et uld tæppe, og så ellers tage det af ham, når han er skridtet for og klar til at trave. Og så igen lægge tæppet på ham, når du skridter af, så han ikke bliver kold med det samme igen..
    Held og lykke med det - og tillykke med ham forresten (:

• #7   18. jul 2009 Jeg har et vinterdækken til min pony som ikke har meget pels.. Det er et fra Rambo med 450 g i mener jeg også er det hals på, han kan sagtens holde varmen i det (;
    Når det er efterår gå han med et overgangs dækken som har en lille hals og omkring 250 g i.. Så har jeg et regndækken som kun har et fleece til de meget regnfulde dage..
    Nåt jeg rider har jeg et fleece dækken over krydset på ham og hvis der er rigtig rigtig koldt bruger jeg et ulddækken..
    Min pony står ikke med stalddækken, han har bare sit vinterdækken på on natten også.
    Jeg syntes at du skal tænke på at du ikke ligger for mange dækkner på den da det kan have den helt modsatte effekt..
    Det dækken som du har lyder til at være et af de gode og ret dyre så jeg tror helt klart at du godt kan lade din hest gå med dette om vinteren. Du kan mærke på hesten under dækkenet om det er for koldt. Hvis det er for koldt syntes jeg at du skal købe et nyt dækken med mere fyld i, for et stalddækken har nok ikke helt den samme åndbarhed når det ligger under et vinter dækken (:
    Det blev godt nok lidt langt, håber at det hjalp lidt, og hvis det sidste blev lidt for indviklet skal jeg nok forklare det igen (:

• #8   18. jul 2009

Min hest står med stalddækken inde og så smider jeg et regndækken (100g) ovenpå når han skal ud... Og så bruger jeg et fleece-skridttæppe under ridning så han skan komme af med varmen, og ikke bliver fugtig af sit egen sved... Fleecen transportere jo vandet udenpå...

Du må bare aldrig ligge fx to vandtætte dækner ovenpå hinanden så hestens krop ikke kan ånde...

• #9   18. jul 2009 Altså min han sætter ikke så meget pels, men får et vinterdækken på da han er en MEGET STOR fryse pind i forhold til RIGTGI mange andre heste . Men har også stået på stald rigtig meget ved tidligere ejer nok derfor. Han får inten ikke noget eller bare tynd stalddækken eller fleecedækken. Men det skal også siges i vores stald er der overhovedet ikke varm derfor. Rider med et ridedækken eller ulddækken og halv fleece. Eller ren af uld og fleece for dem selv.

• #11   21. jul 2009 Puha, det er godtnok svært at finde ud af, hvordan jeg skal gøre.

Jeg vil ikke give ham alt for meget på, men tror simpelthen, at det vil blive for koldt om natten, hvis han intet har på i stalden.
    Der er jo næsten lige så koldt i stalden som udenfor, når det er vinter..

Det var derfor, jeg tænkte, om han skulle have et andet - mindre tykt - dækken på om natten..

Skal lige se jeres indlæg ordentligt igennem, så jeg kan få et overblik over, hvad I gør

Kommentér på:
Dækkener - hvilke skal man have?

Annonce