685 visninger
|
Oprettet:
gymnasie for hårdt {{forumTopicSubject}}
jeg kommer fra folkeskolen 9.klasse og går i 1.g. jeg kan allerede mærke nu at der ikke bliver tid til heste og hund og fritid så jeg er ved at overveje hvad der skal gøres.
nogen der har prøvet det samme??
jeg vil gerne arbejde med heste senere og blive selvstændig, men for det behøver man vel ikke en studenter eksamen så nogen der har en god ide.
måske noget hvor man senere kan videruddane sig, men alligevel hvor man har tid til heste hund og lidt fritid og et ikke alt for højt niveau
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 21 Svar: 366
Hvis du ikke har en uddannelse får du meget svært ved at låne penge i forbindelse med opstart eller problemer, for banken vil simpelt ikke tage dine ord for gode varer, men kræve alle mulige uddannede personers udtalelser.
Når det er sagt så er gymnasiet ikek så hårdt når man vænner sig lidt til det (jeg er lidt forsigtig, der er jo sket ændringer fra i år som jeg ikke ved så meget om) men det er lettere når man kommer igang.
Selvfølgelig kan der være andre ting at tage højde for, så som om det bliver svært at følge med fagligt (jeg ved intet om hvordan du klarer dig, så jeg siger ikke at du får det svært) eller om det socialt i klassen bliver svært.
Hvis der sker noget af det sidste kan det ttænkes at du skal vælge en anden vej, men mit foreslag vil være først at snakke med din studievejleder hvis det sker.
Mit bedste råd lige nu må være:
Bare hæng i, det er altid svært at starte på noget nyt hvor man skal have det hele til at hænge sammen, både fagligt, socialt og med de ting man ellers har lavet i sin fritid.
dec 2003
Følger: 216 Følgere: 211 Heste: 1 Emner: 529 Svar: 1.220
jun 2004
Følger: 155 Følgere: 137 Heste: 7 Emner: 378 Svar: 1.526
Ved det lyder kedeligt men jeg havde en go tid.
Hestene kom også først ved mig.
Jeg ved også godt der er mange lektier men brug dine frikvartere på dem du kan nå. Så er der mere tid når du kommer hjem...
Du ku jo søge på landbrugskole....
Held og lykke!
jul 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 501
Det fungere for mig, men hvis man er en person, med let til stress, forstår jeg godt, at det ikke kan fungere.
dec 2003
Følger: 216 Følgere: 211 Heste: 1 Emner: 529 Svar: 1.220
nov 2004
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 55 Svar: 507
det gælder bare om at planlægge lidt
feb 2004
Følger: 106 Følgere: 97 Heste: 4 Emner: 412 Svar: 2.014
1.g er jo et fri år når man kigger tilbage
gymnasie for hårdt