{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

gymnasie for hårdt {{forumTopicSubject}}

jeg kommer fra folkeskolen 9.klasse og går i 1.g. jeg kan allerede mærke nu at der ikke bliver tid til heste og hund og fritid så jeg er ved at overveje hvad der skal gøres.

nogen der har prøvet det samme??

jeg vil gerne arbejde med heste senere og blive selvstændig, men for det behøver man vel ikke en studenter eksamen så nogen der har en god ide.

måske noget hvor man senere kan videruddane sig, men alligevel hvor man har tid til heste hund og lidt fritid og et ikke alt for højt niveau

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gymnasie for hårdt
  • #1   25. aug 2005 Hmm.. Ved det faktisk ikk.. Glad for du advare mig. . Om 2 år var det nemlig meningen at jeg også skulle på gymnasiet, men har jeg ikk tid til hestene, så skal jeg ikk..

• #2   25. aug 2005 Hvis du vil være selvstændig kan det ikke anbefales at prøve uden en ungdomsuddannelse OG en uddannelse inden for et speciale i forbindelse med hvad du vil arbejde med.

Hvis du ikke har en uddannelse får du meget svært ved at låne penge i forbindelse med opstart eller problemer, for banken vil simpelt ikke tage dine ord for gode varer, men kræve alle mulige uddannede personers udtalelser.

Når det er sagt så er gymnasiet ikek så hårdt når man vænner sig lidt til det (jeg er lidt forsigtig, der er jo sket ændringer fra i år som jeg ikke ved så meget om) men det er lettere når man kommer igang.

Selvfølgelig kan der være andre ting at tage højde for, så som om det bliver svært at følge med fagligt (jeg ved intet om hvordan du klarer dig, så jeg siger ikke at du får det svært) eller om det socialt i klassen bliver svært.

Hvis der sker noget af det sidste kan det ttænkes at du skal vælge en anden vej, men mit foreslag vil være først at snakke med din studievejleder hvis det sker.

Mit bedste råd lige nu må være:

Bare hæng i, det er altid svært at starte på noget nyt hvor man skal have det hele til at hænge sammen, både fagligt, socialt og med de ting man ellers har lavet i sin fritid.

• #3   25. aug 2005 hehe der er mange andre på gymnasiet som har tid til både hest og hund, jeg føler bare ikke at jeg kan overskue det med alle de lektier og opvisninger med hest osv

• #4   25. aug 2005 Jeg gik på gymnasiet (HF) og havde hest og hund.. Det funkede fint nok. Der er bare andre ting man må lade være med at gøre feks. at feste, gå i bio osv...
    Ved det lyder kedeligt men jeg havde en go tid.
    Hestene kom også først ved mig.
    Jeg ved også godt der er mange lektier men brug dine frikvartere på dem du kan nå. Så er der mere tid når du kommer hjem...
    Du ku jo søge på landbrugskole....
    Held og lykke!

• #5   25. aug 2005 Jeg går på gymnaiset nu, og jeg har fint tid til det hele. Når jeg får fri, tager jeg ud til hestne, også laver jeg lektier om aftenen. I weekenden er der tid til at se vennerne osv.

Det fungere for mig, men hvis man er en person, med let til stress, forstår jeg godt, at det ikke kan fungere.

• #6   25. aug 2005 jeg plejer ikke at gå i bio og fest, så det bliver ikke noget problem, men prøver at tjekke det med landbrugsskolen.

• #7   25. aug 2005 jeg er oz lii startet i 1.g og jeg har ikk noget problem med at nå det hele, og jeg er for det meste først hjemme igen halv 4..
    det gælder bare om at planlægge lidt smiley

• #8   25. aug 2005 så skal du ikke se frem til 2 og 3. g
    1.g er jo et fri år når man kigger tilbage

Kommentér på:
gymnasie for hårdt

Annonce