359 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Mistet tilliden, giv et råd:) Mistet tilliden, giv et råd:)

Hej alle!

Jeg har fået mig en ny part. En oldenborg hoppe på 5 år. Hun er helt fantastisk, og hun er alt jeg kunne drømme om. Hun er rolig og har et skønt temperamant.

Desværre har jeg mistet min tillid til heste efter en ulykke med min tidligere part (kan uddybes). Det har gjort det meget svært for mig, at omgås heste. En simpel ting som at rense hove, kan gøre mig usikker og bange.
Heldigvis er der et eller andet i mig, som siger at jeg skal fortsætte. Jeg elsker dyr, og jeg ved at jeg altid vil have noget med dyr at gøre.

Jeg er vildt inspireret af fri ridning (uden bid) og horsemanship, og jeg prøver at rette mig efter det.

Jeg har brugfor jeres hjælp, til at få mig til at stole på heste igen. Jeg prøver så godt jeg kan selv, men jeg ved at der er langt igen.

Håber i vil hjælpe!
Signe

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mistet tilliden, giv et råd:)
  • #1   6. jul 2009 Få hjælp af en DU virkelig stoler på, som har forstand på den slags ridning / arbejde , du vil foretage dig . På denne måde har du en "back up" som både kan hjælpe dig, og overtage, hvis du bliver bange .
    Og så er det nok "bare" vigtigt, at du ikke springer ud i det - men tager det i det tempo du har det bedst med, så du ikke kommer til at stå i en situation, hvor du føler at du ikke har overblik, eller føler at du ikke har kontrol over hvad du laver og bliver sårbar .

Held og lykke til jer smiley
    Kram f
    F&F

• #2   6. jul 2009 Du har fuldstændig ret!
    Jeg red en tur ud på hende i sidste uge alene, fordi ejeren sagde at jeg skulle prøve det.
    Jeg var så usikker, og det kunne Zey godt mærke. Turen blev ikke god, jeg endte med at stå af og trække hende hjem.

• #3   6. jul 2009 Pas på at du ikke selv skaber nogen problemer, eks. din ridetur og du står af fordi du er utryk, hesten vil udnytte det og laver måske ballade næste gang, du kunne spørge om der er en som vil gå eller cykle med dig og så blive siddende i stedet for.
    Men vil foreslå dig og vente, med og ride tur til du selv er mere tryg, når tid kommer så skridt af, på tur efter arbejde på ridabanen.
    Når du strigler osv så sørg for at du aldrig føler dig klemt pga for lidt plads.
    Jeg kender godt dine problemer, har selv prøvet det med tidlige hest, god fornøjelse:)

• #4   6. jul 2009 Vend den om:
    Hvis nu du skulle vinde en hest's tillid, hvad ville du så gøre?

Kaste den ud i en masse ting eller tage et skridt ad gangen?
    Hvis du kaster den ud i en masse ting, går den højst sandsynligt i baglås og træningen går baglæns.

Hvis du derimod tager et skridt ad gangen opbygger du stille men virkelig sikkert, et godt fundament til tillid.

Kommentér på:
Mistet tilliden, giv et råd:)

Annonce