Mistet tilliden, giv et råd:) Mistet tilliden, giv et råd:)
Hej alle!
Jeg har fået mig en ny part. En oldenborg hoppe på 5 år. Hun er helt fantastisk, og hun er alt jeg kunne drømme om. Hun er rolig og har et skønt temperamant.
Desværre har jeg mistet min tillid til heste efter en ulykke med min tidligere part (kan uddybes). Det har gjort det meget svært for mig, at omgås heste. En simpel ting som at rense hove, kan gøre mig usikker og bange.
Heldigvis er der et eller andet i mig, som siger at jeg skal fortsætte. Jeg elsker dyr, og jeg ved at jeg altid vil have noget med dyr at gøre.
Jeg er vildt inspireret af fri ridning (uden bid) og horsemanship, og jeg prøver at rette mig efter det.
Jeg har brugfor jeres hjælp, til at få mig til at stole på heste igen. Jeg prøver så godt jeg kan selv, men jeg ved at der er langt igen.
Håber i vil hjælpe!
Signe
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Og så er det nok "bare" vigtigt, at du ikke springer ud i det - men tager det i det tempo du har det bedst med, så du ikke kommer til at stå i en situation, hvor du føler at du ikke har overblik, eller føler at du ikke har kontrol over hvad du laver og bliver sårbar .
Held og lykke til jer
Kram f
F&F
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.069
Jeg red en tur ud på hende i sidste uge alene, fordi ejeren sagde at jeg skulle prøve det.
Jeg var så usikker, og det kunne Zey godt mærke. Turen blev ikke god, jeg endte med at stå af og trække hende hjem.
jun 2008
Følger: 37 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 242
Men vil foreslå dig og vente, med og ride tur til du selv er mere tryg, når tid kommer så skridt af, på tur efter arbejde på ridabanen.
Når du strigler osv så sørg for at du aldrig føler dig klemt pga for lidt plads.
Jeg kender godt dine problemer, har selv prøvet det med tidlige hest, god fornøjelse:)
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.510
Hvis nu du skulle vinde en hest's tillid, hvad ville du så gøre?
Kaste den ud i en masse ting eller tage et skridt ad gangen?
Hvis du kaster den ud i en masse ting, går den højst sandsynligt i baglås og træningen går baglæns.
Hvis du derimod tager et skridt ad gangen opbygger du stille men virkelig sikkert, et godt fundament til tillid.
Mistet tilliden, giv et råd:)