{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Puha hvad skal jeg vælge (hestesko) {{forumTopicSubject}}

Min hest går normalt med 4 sko, da hun ellers er øm benet.
Men nu har jeg skiftet smed, og hun har fået alle 4 sko af, fordi hun skal ''rettes'' op mest i baghovene. Hun er meget øm fusset. Men hvad skal jeg gøre, skal jeg smide forsko på hende og købe nogle boots og give hende på bagbenene, i håb om hun hvertfald kan gå uden bagsko måske (det skal lige siges hun slæber dem meget, da hun ikke har så mange muskler bagtil, dette er blevet tjekket af kiropraktor, vi er i gang med bomøvelser)
Eller skal hun bare have sine 4 sko på?? eller helt uden, selvom hun halter når hun går på sten og aafalt??

Lige nu holder vi os kun i ridehuset og på græsset.
Ved godt hesten har bedst at gå uden sko bla bla bla. Men hvad ville i gøre???
Jeg skal kunne ride tur på hende, det har jeg ikke kunnet gøre i 2 uger nu )':
Tak på forhånd (undskyld den laaaange besked :D:D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha hvad skal jeg vælge (hestesko)
  • #1   2. jul 2009 lade hesten beholde sine sko

• #2   2. jul 2009 Vores den ene har normalt altid gået med sko. Men jeg synes det var noget bøvl og smeden sagde også at det er fordi hovene er svage..

Red ham stille og roligt på sten, små skridture.. Inden han kom til skade havde han ikk gået med sko i 1 år.. Og var kun øm på sten når han lige var blevet beskåret..

Det gælder om at hærde dem.. Så bliver de stærke og holde til meget mere..

• #3   2. jul 2009 BTW, hvis hun skal rettes op, havde jeg IKKE beholdt skoene på. i hvet fald ikke på de hove som skal rettes.. Skoen holder der jo "på plads"

• #4   2. jul 2009 Altså hun har også fået dem af, men hun er bare rimelig ømbenet, så hun går uden sko
    Ved ikke om du misfostod mig, eller jeg misforstod dig smiley
    Men det er bare hvad jeg skal gøre fra nu af.???

• #5   2. jul 2009 Ville proppe nogen boots på.
    Hvis hovene skal rettes op bliver de jo heller ikke meget rettet op hvis der er en sko på der 'låser' den fast.

Jeg ville nu også være ømtået hvis jeg var vant til at gå med sko også blev bedt om at gå på perlesten. Tid, tid, tid smiley

• #6   2. jul 2009 Du skal bare ride hende.. Og tage lidt hensyn til hende de første par uger.. Så ville hendes hove naturligt blive pæne og hårde smiley

• #7   2. jul 2009 Ja jeg har også taget meget hensyn syntes jeg selv ( ; jeg har kun redet i ridehuset, og trukket med hende når vi skulle gå på fliser, sten osv...
    Men lige pludselig når træder hun på en sten, og så ligner det nærmest hun vælter, hvis i forstår migg (:

• #9   2. jul 2009 Vis jeg var dig ville jeg bytte boots på til tur ellers lade hende gå uden noget

• #10   2. jul 2009 Ja smeden sagde også så laaaaaaaang pause som muligt.
    Når men så må guldhesten da have boots. Nogle der kan fortælle en tante nærmere om dem (: smiley er det omrking 600 kr pr par??? hvordan finder jeg ud af størrelsen til hende? prøver mig frem?
    Men ellers kan smeden jo helt sikkert hjælpe mig (:

• #11   2. jul 2009 Guldhesten er et udtryk vi bruger, fordi dyrlægerne har haft meget glæde af os på de 3 år, og de laver ikke andet end at sende dyre regninger smiley derfor hedder hun guldhesten :D:D:D

• #12   2. jul 2009 Jeg syntes du skal lade en fagmand afgøre det, og gerne dyrlæge og smed i samarbejde, så er du sikker på at det er det rigtige du gør..

• #13   2. jul 2009 Okaj , jeg vil tage en snak med min mor, og så snakker vi med smeden og også dyrlægen (:

• #14   2. jul 2009 Ja det må man sige ( :
    Men nogle heste er jo nød til at gå med sko. F.eks. min venindes hest den er ikke rent gående hvis den ikke går med ringssko og kiler.
    Men tingene udvikler sig jo meget igennem årene (:

• #15   3. jul 2009 der er bare nogen heste der ikke kan gå uden sko.. cassis kom til mig uden sko og han kunne nærmest ikke gå uden sko.. dyrlægen kom og sagde jeg straks skulle få sko på ham.. derfor vil jeg sige når du putter sko på din hest skal du fortsætte med det.. jeg oplevede at cassis hove var ekstremt bløde uden sko.. så derfor hvis du vil have en hest uden sko skal du slet ikk putte sko på fra starten.. har man sagt a må man oss sige b..
    Ergo jeg syntes det ville være synd for hesten at tage dem af..
    Men ja spørg din dyrlæge og smed..

( det skal siges at cassis har altid haft sko på og fik ham for 1 måned siden, resten af mine heste har aldrig haft sko på)

• #17   3. jul 2009 Hun fik taget skoene af da hun skulle rettes op hendes dragter sidder skævt og hvad det ellers ikke var. Hendes hestesko er helt slidt og fødderne har siddet boret nede i hesteskoen. Jeg kan eventuelt tage et billede af dem en dag. Der er dog også et billede som ligner meget inden på naturhov.dk Den eneste grund til hun fik dem af fordi hun skal rettes op...

Kommentér på:
Puha hvad skal jeg vælge (hestesko)

Annonce