603 visninger
|
Oprettet:
hvordan kender man sin hest`s sadel st {{forumTopicSubject}}
jeg har aldrig selv købt en sadel før... det har fulgt med..... men jeg har en vallak på 2... når tiden kommer og han skal til at trænes med sadel (hvornår er det at man kan tillade sig at komme det på ryggen på ham og træne ham... det er der MEGET delte meninger om kan jeg forstå) nogle siger at det ene andre noget andet.... har også hørt at det er dyrlægen der skal gi grønt lys.!! nå men hvor dan ved jeg hva str. sadel han kommer til at skulle brugt.. han er forventet 163
.. og halv oldenborg halv fuldblod (se evt under min profil.. milan) og hva med BOM str ???
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Så får du en sadel der passer til din hest og dig (:
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Hesten vokser meget i den periode, så en billig sadel, er nnok go at starte med, da den nok ikke passer den ret længe.
Venlig hilsen Tina
jun 2008
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 221 Svar: 729
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Men kun sadel, ingen rytter eller andet før som tidligst næste år.
jul 2005
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 743
jeg synes måske du skulle købe en billigere sadel til at starte med - måske en let kunststofsadel, som kan fåes ret billigt (:
og hvis du ikke synes at den passer ordentligt, så kan man altid købe et lammepad eller et teddypad at lægge under, så sadlen ligger bedre (;
det må du selvfølgelig selv om, men det kommer selvfølgelig også an på hvor mange penge du vil ofre på det
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
Alaska (som lige knap er 1 år) har haft sadlen liggende på ryggen mens hun spiser, hun har også siden hun var ret lille haft elastik gjord på engang imellem...
Jolene (som blev 2 i maj) havde for et par dage siden sadlen med gjord på for første gang, og så gik vi over i naboens have og stjal græs, det var hun ligeglad med...
Men prøv evt at ligge en halmballe op på ryggen eller andet med en anelse vægt i
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Min fik sadelmager før han fik sadlen på ryggen og han får det igen ½ år efter når han har vokset sig lidt muskler. Og indtil han er 5 får han sadelmager hver ½ år. De penge må man bare æde hvis man ikke vil have en ødelagt hest!
Mange siger at du skal finde den sadel DU sidder godt i og herefter er det sadelmagers job at få den til at passer hesten
Prøv med en 17" middel bom. Det kan de fleste heste passe!
hvordan kender man sin hest`s sadel st